ברצלונה במשבר עמוק. זה לא רק ה-3:0 לבנפיקה ליסבון בליגת האלופות או המקום השישי בליגה הספרדית, אלא גם העובדה שרונלד קומאן כבר מבין שהוא כנראה יוחלף בקרוב מאוד באיש אחר על הקווים. אם זה לא מספיק, בשבת הקרובה (22:00) תתארח בארסה אצל האלופה אתלטיקו מדריד, במשחק שהיא מגיעה אליו, יש כאלה שיגידו, כאנדרדוג מוחלט.
"נמאס לי להגן על העבודה שלי", אמר קומאן היום בצהריים במסיבת עיתונאים טעונה לקראת המשחק, "עשינו דברים חשובים וביצענו שינויים במועדון. יש אנשים שחושבים שיש חוסר כבוד או שהמועדון צריך זמן. יום אחד אני ארצה לדבר ואגיד את מה שאני חושב".
4 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן
רונאלד קומאן
הפור נפל. רונלד קומאן
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
קומאן באימון ברצלונה
קומאן באימון ברצלונה
קומאן באימון ברצלונה. "יום אחד אגיד את מה שאני חושב"
(צילום: רויטרס)
"המועדון לא אמר לי כלום, באמת. גיליתי שהנשיא היה כאן הבוקר אבל לא ראיתי אותו", אמר המאמן לכתבים, "יש לי אוזניים ועיניים ואני כבר יודע שהרבה ידיעות דולפות. אני כאן בגלל האהבה למועדון, הגעתי במצב מסובך מאוד ונראה שהיום הוא מסובך יותר מאשר ביום הראשון".
"אני לא יודע אם מאמן אחר היה יכול להפיק מהסגל הזה יותר", הוסיף קומאן, "יש לנו הרבה שחקנים צעירים. תפקיד המאמן הוא לפעול עם השחקנים שנמצאים. אם היה לי כסף, היה לי כאן את מסי והיו לי שחקנים נוספים שיכולים להיות דומיננטיים ולהפעיל לחץ על המגרש".
4 צפייה בגלריה
סנטיאגו קניסארס
סנטיאגו קניסארס
תקף את מאמנו לשעבר. קניסארס
(צילום: getty images)
קומאן סופג ביממה האחרונה ביקורת כמעט מכל מי שזז, בטח אלו שקשורים לכדורגל הספרדי. אחד מהם הוא שוער העבר של ולנסיה ונבחרת ספרד, סנטיאגו קניסארס, שהתאמן תחת קומאן בעונת 2007/08.
"ב-10 השנים שלי בוולנסיה, קומאן היה המאמן הכי גרוע שראיתי", טען קניסארס. "הוא לא יודע איך לשלוט על חדר ההלבשה ולקחת החלטות נכונות. הוא גם לא היה טוב באימונים ובהכנה הפיזית למשחקים".
בתקשורת הספרדית פרסמו הבוקר שהפור כבר נפל וקומאן יוחלף, ברגע שיימצא מחליף שירצה בכלל להגיע לקאמפ נואו. מרסלו גז'ארדו, מאמנה של ריבר פלייט, אחד המועמדים המובילים לתפקיד, הודיע כבר שלא יעזוב את קבוצתו הנוכחית. בארגנטינה הצדיקו אותו: "בארסה כיום היא קבוצה קטנה".
גם ב"מארקה" יודעים: קומאן יעזוב בקרוב
עוד שמות שהוזכרו כמועמדים להחליף את קומאן הם אנדראה פירלו, רוברטו מרטינס וכמובן צ'אבי, שחקן העבר האגדי של המועדון.

"ברתומאו? הוא הדליף לתקשורת שאני דמות רעה בחדר ההלבשה"

מי שהחליט לחמם את האווירה לקראת המפגש הרותח מול אתלטיקו גם ככה הוא אקס ברצלונה וכיום הכוכב הגדול של אתלטיקו, לואיס סוארס. אחרי שאתמול טפטפו כמה ציטוטים של סוארס, הבוקר (שישי) פרסמו ב"אס" את הריאיון המלא והכעוס עם החלוץ האורוגוואי. "יש בקבוצה הזו מלחמה שפוגעת בשחקנים", אמר, "כרגע היא בתקופה קשה".
4 צפייה בגלריה
לואיס סוארס עם שער ראשון העונה
לואיס סוארס עם שער ראשון העונה
הוציא את כל הכביסה המלוכלכת. סוארס
(צילום: AFP)
סוארס לא עשה חשבון לקומאן ולנשיא הקודם של ברצלונה, ז'וזפ מריה ברתומאו. "קומאן שלח אותי להתאמן לבד, כאילו הייתי ילד בן 15. זה פגע בי, הפריע לי. היו ימים שהייתי חוזר הביתה בוכה. ברתומאו? הוא הדליף לתקשורת שאני דמות רעה בחדר ההלבשה. רציתי למצוא את הפתרון הטוב כדי להישאר, אבל ראיתי שהוא עושה הכל כדי שלא אהיה בברצלונה".
סוארס סיפר כי הוא לא ממליץ לצ'אבי להחליף את קומאן. "אני לא חושב שהיום, מחר או מחרתיים זה זמן טוב לתפוס את המושכות של ברצלונה. הוא אינטליגנט, הוא מבין את הקשיים של המועדון ויודע שהוא חייב לחכות לרגע הנכון. יש לו שותפים שאיתם הוא יצטרך לקבל החלטות, וזה יהיה קשה. בכל מקרה, אני רואה בו מאמן איכותי והוא יצליח כפי שהצליח כשחקן".
פורסם לראשונה: 08:41, 01.10.21