ממשלת ארגנטינה פיטרה היום (חמישי) סגן שר הספורט שלה, חוליו גארו, לאחר שדרש מקפטן נבחרת הכדורגל הלאומית לאו מסי להתנצל. זאת בגלל שכמה משחקניה חגגו את הזכייה בקופה אמריקה עם שירים גזעניים נגד שחקנים צרפתים ממוצא אפריקאי.
הכל החל כהקשר שאנסו פרננדס עלה לשידור חי בחשבון האינסטגרם שלו במהלך החגיגות באוטובוס, והחל לשיר יחד עם חבריו את השיר הגזעני, שמילותיו בין השאר הן: "אמא שלהם מניגריה, אבא מקמרון, אבל בדרכון כתוב להם אזרחות צרפתית". השיר גם לעג לקשר של כוכב נבחרת צרפת וריאל מדריד קיליאן אמבאפה עם הדוגמנית הטרנסג'נדרית אינס ראו.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
גארו דרש ממנו להתנצל - ופוטר. מסי
(צילום: Megan Briggs / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
השיר הגזעני של שחקני ארגנטינה
(באדיבות one)
בעוד שלא ברור אם מסי לקח חלק בחגיגה - הוא לא מופיע בווידיאו שפורסם - גארו, שמונה לתפקיד סגן שר הספורט במרץ השנה, דרש התנצלות מהכוכב הגדול שזכה כדור הזהב שמונה פעמים. "קפטן הנבחרת חייב להתנצל על המקרה הזה. כמו גם נשיא ה-AFA (התאחדות הכדורגל של ארגנטינה). אני חושב שזה ראוי", אמר אתמול גארו ברדיו.
היום לשכתו של נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי פרסמה ב-X כי "אף ממשלה לא יכולה להגיד מה להגיב, מה לחשוב או מה לעשות לנבחרת ארגנטינה, אלופת העולם ואלופת דרום אמריקה פעמיים, או לכל אזרח אחר. מסיבה זו, חוליו גארו מפסיק להיות סגן שר הספורט של האומה".
גארו התנצל מהר על דבריו ואמר כי "אף פעם לא הייתה כוונתי לפגוע באף אחד, וזו הסיבה שהצעתי את התפטרותי, למרות שתמיד אהיה בצד השני של האפליה על כל צורותיה".
ההודעה של לשכת הנשיא
בתגובה לסרטון השנוי במחלוקת, התאחדות הכדורגל של צרפת (FFF) אישרה כי תגיש תלונה רשמית. "נשיא התאחדות הכדורגל הצרפתית, פיליפ דיאלו, מגנה בחריפות את האמירות הגזעניות, המפלות הבלתי מקובלות שנאמרו נגד שחקני הנבחרת", נמסר בהודעתה.
חברו של פרננדס בצ'לסי, ווסלי פופאנה הצרפתי, שיתף את הסרטון ברשתות החברתיות עם הכיתוב: "כדורגל ב-2024: גזענות חסרת עכבות". פופאנה, מאלו גוסטו ואקסל דיסאסי, שלושה מתוך ששת שחקניה הצרפתים של צ'לסי, אף הסירו עוקב מהארגנטינאי באינסטגרם.
הקשר הבין את גודל הצרה אליה נכנס ופרסם התנצלות בחשבון האינסטגרם שלו: "אני רוצה להתנצל בכנות על סרטון שפורסם בחשבון שלי במהלך חגיגות הנבחרת. השיר כלל שפה מאוד פוגענית ואין שום תירוץ למילים האלו. אני מתנגד לגזענות בכל הצורות ומתנצל על כך שנקלעתי לסיטואציה באופוריית חגיגות הזכייה בקופה אמריקה. המילים הללו לא משקפות את האמונות שלי או את האופי שלי. אני באמת מצטער".