עם כל הכבוד ל-1:3 של יובנטוס על מכבי חיפה, המשחק המרכזי ב"בית הישראלי" אתמול (רביעי) היה ה-1:1 בליסבון בין בנפיקה לפ.ס.ז', שהותיר את שתיהן צמודות בפסגה. לאו מסי שוב כבש, בדקה ה-22, אבל הפעם זה לא הספיק לפריזאים. שער עצמי של דנילו (40) קבע את תוצאת המשחק.
ועדיין, מסי יכול לצאת מהמשחק הזה מעודד. בנפיקה היא הקבוצה ה-40 שמסי כובש מולה בליגת האלופות - והארגנטינאי הוא השחקן הראשון אי פעם במפעל שרושם הישג שכזה. מה עוד ש"הפרעוש" חגג את שערו ה-127 בצ'מפיונס, 14 פחות מהנמסיס והשיאן הנוכחי, כריסטיאנו רונאלדו.
3 צפייה בגלריה
לאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן
לאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן
מי יעצור אותו? מסי
(צילום: EPA)
וקחו עוד נתון סטטיסטי: זהו המשחק השישי ברציפות שמסי כבש בו, הישג בו הוא מתהדר לראשונה מאז עונת 2018/19. חבריו של הארגנטינאי, איך לא, פרגנו לו. מרקיניוס אמר: "אחרי כל כך הרבה שנים במועדון אחד, אפילו שחקנים גדולים צריכים זמן כדי להסתגל, זה נורמלי. הוא הרבה יותר נינוח העונה והמשחק של הקבוצה מתאים לו. אני מקווה שהוא ימשיך ללכת בכיוון הזה ויעזור לנו לזכות בתארים".
מרקו וראטי הוסיף: "זה מדהים מה שהוא עושה, אתה אף פעם לא מתרגל לזה. אתה מתאהב בו בגלל הדברים הפשוטים שהוא עושה. בשבילי, כמי שאוהב כדורגל, הוא אגדה, הכי טוב בהיסטוריה".
3 צפייה בגלריה
מסי
מסי
הוחלף בשל עייפות? מסי
(צילום: רויטרס)
מסי הדאיג מעט את אוהדי פ.ס.ז' כשהוחלף לפני הסיום, לחש משהו על אוזנו של כריסטוף גאלטייה וירד לחדר ההלבשה כשהוא מלווה באיש צוות רפואי של הקבוצה. "הוא עשה לי סימן שהוא רוצה להתחלף. הוא הרגיש עייפות אחרי המהלך האחרון", הסביר גאלטייה את פשר החילוף.
אגב, אירוע חריג התרחש ממש בסיום המשחק, כאשר ניימאר התפרץ לעבר צוות השיפוט אחרי השריקה. ייתכן וזה בשל העבירות הרבות שהיו כלפי הברזילאי מכיוונם של שחקני בנפיקה. "לא להאמין מה ניימאר עובר במשחקים האחרונים, זה פשוט לא הוגן", כתבו בתקשורת הצרפתית על האירוע.
3 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
התפרץ לעבר צוות השיפוט. ניימאר
(צילום: AP)
גם וראטי ביקר את השיפוט בסיום המשחק, לאחר העבירה שביצע אנצו פרננדס בדקה ה-45 - ויצא ממנה עם כרטיס צהוב בלבד: "דיברתי עם השופט, אבל כנראה שאני לא מבין כלום בכדורגל. אמרו לי בתחילת העונה שכשהרגל היא מעל גובה הברך, זה כרטיס אדום. השופט טען שלא היתה כוונה. הקרסול שלי נפוח, אם היתה קצת יותר כוונה - הוא היה נשבר".