יומיים לפני טקס כדור הזהב 2024, מגנה של ליברפול ונבחרת אנגליה טרנט אלכנסדר-ליברפול הצהיר היום (שבת) שהוא רוצה להיות המגן הראשון שיזכה בתואר היוקרתי, המוענק לשחקן הטוב בעולם, ושיזכרו אותו כ"מגן הימני הגדול ביותר אי פעם".
אף מגן לא זכה בכדור הזהב, שהוענק לראשונה בשנת 1956. "אני מאמין שאני יכול", אמר אלכסנדר-ארנולד בן ה-26 ל'סקיי ספורטס'. "אני רוצה להיות המגן הראשון שיעשה זאת. לא משנה בכמה תארים אתה זוכה, או כמה מדליות יש לך. מה שחשוב זה מה שאתה נותן למשחק ואם אתה מגיע למיצוי מלוא הפוטנציאל שלך".
1 צפייה בגלריה
אלכסנדר-ארנולד
אלכסנדר-ארנולד
רוצה לעשות היסטוריה. אלכסנדר-ארנולד
(צילום: REUTERS/Peter Powell)
אגדת ריאל מדריד רוברטו קרלוס, ששיחק כמגן שמאלי, הגיע למקום השני בכדור הזהב 2002, שבו זכה חברו לנבחרת ברזיל רונאלדו אחרי זכייתם במונדיאל באותה שנה. לוסי ברונז האנגליה, מגנה ימנית, הגיעה למקום השני אחרי מייגן ראפינו מארה"ב בפרס הנשים בשנת 2019.
שני מגנים מועמדים לפרס הגברים לשנת 2024 - דני קרבחאל מספרד וריאל מדריד ואלחנדרו גרימלדו מספרד ובאייר לברקוזן. אך מי שצפוי לזכות בפרס הוא הכוכב הברזילאי של ריאל מדריד ויניסיוס.
לפי הדיווחים, ריאל מדריד מעוניינת להחתים את אלכסנדר-ארנולד, שחוזהו בליברפול - אצלה גדל - מסתיים בסוף העונה הנוכחית. עם המייטי רדס הוא הוא זכה בפרמיי-רליג, בליגת האלופות, בגביע האנגלי ובגביע הליגה, וערך יותר מ-300 הופעות.
מאמן נבחרת אנגליה לשעבר גארת' סאות'גייט לעיתים שיבץ את אלכסנדר-ארנולד בקישור, כולל במהלך יורו 2024. כשנשאל כיצד הוא רוצה שיזכרו אותו אחרי שיפרוש, אמר אלכסנדר-ארנולד: "כאגדת כדורגל, מישהו ששינה את המשחק.
"זה הדבר העיקרי שיש לי - 'אל תשחק את המשחק; שנה את המשחק'. אני רוצה את המורשת הזו של להיות המגן הימני הגדול ביותר ששיחק כדורגל. אני חייב לשאוף לכוכבים וזו התקרה שאליה אני מאמין שאני יכול להגיע".