ההדחה השנייה ברציפות של פ.ס.ז' בשמינית גמר ליגת האלופות לא עברה כמובן בשקט. לא רק בצרפת, אלא בכל אירופה העבירו ביקורת קשה על כריסטוף גאלטייה ושחקניו, גם אם ממול ניצבה באיירן מינכן - שחגגה אתמול (רביעי) 0:2 באליאנץ ארנה והשלימה ניצחון כפול (0:3 בסיכום).
זו הייתה הפעם הראשונה מאז 1995 שפ.ס.ז' לא מבקיעה אפילו שער אחד במפגש כפול בשלבי ההכרעה של הצ'מפיונס (אז מול מילאן) וכמובן מי שספגו את מרבית האש היו הכוכבים: לאו מסי וקיליאן אמבאפה. "פריז בלי הגאונים", זעקה הכותרת ב"ל'אקיפ". שם הוסיפו כי "פריז חיכתה שהלהבה של מסי או אמבאפה תהפוך את הסיפור, אבל שני הסופרסטארים לא הועילו ושוב חלום ליגת האלופות נגוז בשמינית הגמר". כמו כן, פורסם כי "מסי נוטה לא להמשיך בקיץ במועדון".
5 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
כאב ראש. מסי
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
חכימי וראמוס
חכימי וראמוס
חכימי וראמוס מבינים שעוד עונה אירופית מסתיימת
(צילום: רויטרס)
גם ב"לה פריזיאן" ביקרו את השניים: "שוב זה לא עובד, איפה השערים?". ברדיו מונטה קרלו צייצו: "אכזבה חדשה לפ.ס.ז'". מי שלקח את הביקורת צעד אחד קדימה היה פרשן הרדיו המוערך, דניאל ריולו, שתקף מלבד אמבאפה ומסי גם את מרקו וראטי האיטלקי, שסיפק משחק חלש וזכה אף לציון הנמוך ביותר ב"ל'אקיפ" (2). "הייתי שולח אותו חזרה לפסקארה, שם הוא יהיה רגוע. אני אפילו לא יודע אם יש לו מקום בקבוצת הילדים של הבן שלי", אמר ריולו.
ג'ימי קראגר, כוכב העבר של ליברפול טען כי הוא "שמח שפ.ס.ז' עפה. הניצחון של באיירן רק הוכיח עד כמה צריך להיות קבוצה ולא אוסף שחקנים". שחקן עבר נוסף של נבחרת אנגליה ומי שכיכב בעבר בבאיירן, אואן הארגריבס, קרא לקטארים "לקרוע את כל הפרויקט שלהם" בפ.ס.ז'. "אני פשוט לא אוהב את כל זה. זו לא קבוצה, זה בלגן", הוסיף הארגריבס. "הם הוציאו יותר כסף מכולם, אבל הודחו בשמינית בחמש משבע השנים האחרונות. אנחנו אוהבים כוכבים, אבל לא ככה. קיליאן אמבאפה חייב לעזוב את המועדון הזה".
5 צפייה בגלריה
"פריז בלי הגאונים": שער ה"ל'אקיפ"
"פריז בלי הגאונים": שער ה"ל'אקיפ"
"פריז בלי הגאונים": שער ה"ל'אקיפ"
הממים לא נפסקו מרגע שריקת הסיום
שלא תחשבו שגאלטייה היה מחוסן. ריולו תקף את מאמן פ.ס.ז': "הוא פשוט סובל. כל מה שהוא עושה זה ללוות את השחקנים ולשים קונוסים באימונים, זה הכול. מסי? הוא וניימאר הגיעו לכאן רק כדי ללכת לחדר כושר ולהתכונן למונדיאל".

אמבאפה נשאר בפריז. בינתיים

אמבאפה, יש לציין, היה זה שלא פחד או חשש לדבר בסיום מול המיקרופונים השלופים. הכוכב נשאל, איך לא, על עתידו בפריז: "אני רגוע. הדבר היחידי שחשוב לי העונה זה לזכות באליפות צרפת. אחר כך נראה. כרגע אני מדבר רק על העונה הזו. שום דבר אחר לא משנה לי. וכן, אנחנו מאוכזבים".
5 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
"כרגע אני מדבר רק על העונה הזו". אמבאפה
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
מסי
מסי
נעלם ברגע האמת. מסי
(צילום: Getty Images / Alex Grimm)
אמבאפה החמיא גם ליריבה: "לבאיירן יש קבוצה נהדרת, סגל מצוין. יש פה מועדון שבנוי לזכות בליגת האלופות. אמרתי בתחילת העונה, במסיבת העיתונאים הראשונה, שאנחנו הולכים לעשות כמיטב יכולתנו וזה מה שקרה. המקסימום שלנו הוא זה. זו האמת. אנחנו צריכים לעשות קצת בדק בית ולחזור לפוקוס".
גאלטייה דיבר על התואר המקומי שעוד נשאר: "נדאג לזכות באליפות, אסור להקטין דברים. אני אתן לאנשים לשפוט. אנחנו יודעים מה החשיבות של ליגת האלופות עבור פ.ס.ז' ויש ציפייה גדולה". על עתידו, אמר: "מוקדם מדי לדבר על כך. אני מרוכז עד סוף העונה עם הרבה אנרגיה ונחישות. אני לא יודע אם זה לקח שצריך ללמוד, אבל יש הרבה תסכול. אם היינו מבקיעים ראשונים, זה היה שונה, אבל לא הצלחנו".