סוף עידן במנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה הודיע היום (שבת) על עזיבת המועדון אחרי 12 שנים.
השוער הספרדי, 32, סיים הקיץ את חוזהו בקבוצה, אחרי שהרוויח סכום אסטרונומי של 375 אלף פאונד בשבוע. לפי דיווח ב"אתלטיק" הוא הסכים לקצץ משמעותית את שכרו, אך אחרי שחתם המועדון התחרט וביטל את ההסכם. במקום זאת הם הגישו הצעה חדשה עם שכר עוד יותר נמוך, לה דה חאה סירב.
2 צפייה בגלריה
דה חאה
דה חאה
"מנצ'סטר תמיד תהיה בלבי". דה חאה
(צילום: REUTERS/David Klein/File)
"אני רוצה להביע את תודתי והערכתי על האהבה שקיבלתי ב-12 השנים האחרונות", כתב דה חאה בהודעתו. "השגנו הרבה מאז שסר אלכס פרגוסון היקר הביא אותי למועדון. זו הייתה גאווה אדירה ללבוש את החולצה הזו, להוביל את הקבוצה, לייצג את המוסד הזה, המועדון הגדול בעולם. זה כבוד שניתן רק לכמה כדורגלנים בני מזל.
זו הייתה תקופה בלתי נשכחת ומוצלחת מאז שהגעתי לכאן. לא חשבתי כשעזבתי את מדריד כילד צעיר שנשיג את כל זה יחד. עכשיו זה הזמן הנכון לקחת על עצמי אתגר חדש ולדחוף את עצמי בסביבה חדשה. מנצ'סטר תמיד תהיה בלבי, מנצ'סטר עיצבה אותי ולעולם לא תעזוב אותי. ראינו הכול".
דה חאה, שהגיע ליונייטד מאתלטיקו מדריד כדי לרשת את אדווין ואן דר סאר, רשם 545 הופעות בין הקורות של הקבוצה, איתה זכה באליפות הפרמייר-ליג, בליגה האירופית, בגביע האנגלי, פעמיים בגביע הליגה האנגלי ושלוש פעמים במגן הקהילה. הוא שמר על רשת נקייה ב-190 משחקים במדי יונייטד - יותר מכל שוער אחר בתולדות המועדון.
המאמן אריק טן האח אמר: "צריך איכות ואופי כדי לשחק פעם אחת במדי מנצ'סטר יונייטד. לעשות את זה 545 פעמים ב-12 שנים - זה הישג מיוחד, במיוחד מעמדת השוער שתמיד ניצבת באור הזרקורים. להיבחר לשחקן השנה גם מטעם האוהדים וגם מטעם החברים לקבוצה בארבעה מקרים שונים, להציג רמה כזו של יכולת - הוא תמיד ייזכר כאחד השוערים הטובים בהיסטוריה של המועדון. כל השחקנים והצוות מאחלים לו את מירב האיחולים לקראת השלב הבא בקריירה יוצאת דופן".
2 צפייה בגלריה
אוננה
אוננה
צפוי לחתום ביונייטד בשבוע הבא. אוננה
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
לפי הדיווחים, מי שצפוי להחליף אותו הוא אנדרה אוננה, שוערה הקמרוני של אינטר, שאמור לחתום רשמית בשבוע הבא לחמש עונות אחרי שקבוצתו תקבל עבורו 55 מיליון אירו. אוננה שחיק באיאקס תחת טן האח, והוא בעל משחק רגל משובח, מה שמתאים לשיטה של ההולנדי.