בעוד 8 ימים ייצא לדרך מונדיאל הנשים התשיעי אי פעם, שייערך בניו זילנד ואוסטרליה החל מ-20 ביולי. זאת הפעם הראשונה שהטורניר נערך בשתי מדינות והפעם ראשונה שישתתפו בו 32 נבחרות (השיטה זהה למונדיאל הגברים). רגע לפני אירוע הענק, שהשנה אמור לסחוף אחריו מיליונים ברחבי העולם, החלטנו ב-ynet לתת סקירה נרחבת - בארבעה חלקים. אז קדימה, בואו נצא לדרך עם בתים 1 ו-2.

בית 1

"המטרה היא להשיג ניצחונות ראשונים אי פעם בגביע העולם", אמרה ג'יטקה קלימקובה לאחר שב-2021 הפכה לאישה הראשונה אי פעם שמאמנת את נבחרת הנשים של ניו זילנד. העובדה שנבחרתה היא המארחת של הטורניר בצוותא עם אוסטרליה הקנתה לה את הזכות להיות מוגרלת כראש הבית ואמורה לסייע בהשגת המטרה.
אך האופטימיות ניזוקה בעקבות הרצף המדאיג שאיתו מגיעה ניו זילנד לטורניר - 10 משחקים ללא ניצחון, במהלכם היא כבשה רק שני שערים. מי שתנסה להוביל את נבחרתה להיסטוריה לעיני הקהל הביתי היא הקפטנית אלי ריילי בת ה-35, שחקנית ההגנה הוורסטילית, לה 152 הופעות במדים הלאומיים ועבר בצ'לסי ובאיירן מינכן.
8 צפייה בגלריה
אלי ריילי
אלי ריילי
עבר בצ'לסי ובאיירן מינכן. ריילי (משמאל)
(צילום: AP Photo/John Cowpland)
שיאנית ההופעות של הנבחרת הגה רייס (188) מונתה למאמנת אחרי הפיאסקו ביורו 2022, בו הודחה נורבגיה כבר בשלב הבתים. מדובר באחת מארבע הנבחרות היחידות שזכו במונדיאל, והיא פייבוריטית מובהקת לסיים במקום הראשון בבית 1 החלש.
בחוד של נורבגיה תוצב החלוצה של ליון אדה הגרברג, 27, הראשונה שזכתה בכדור הזהב לנשים (2018) ושיאנית השערים בליגת האלופות, שלפני היורו האחרון חזרה לנבחרת אחרי שוויתרה על המדים הלאומיים במשך חמש שנים כי הרגישה שהיא וחברותיה מקופחות. קרוליין גרהאם הנסן, 28, שחקנית הכנף שהובילה העונה את ברצלונה לזכייה בליגת האלופות, צפויה לספק להגרברג תחרות על משבצת הכוכבת של הנבחרת.
8 צפייה בגלריה
אדה הגרברג
אדה הגרברג
הראשונה שזכתה בכדור הזהב לנשים. הגרברג
(צילום: Ben Stansall / AFP)
אלן סטצ'יץ' הוביל את נבחרת הנשים של מולדתו לרבע גמר גביע העולם ב-2015 אך פוטר ב-2019 בגלל "סביבת העבודה הבעייתית שיצר". הוא מונה למאמן הפיליפינים באוקטובר 2021 והוביל אותה לחצי גמר אליפות אסיה 2022, מה שהקנה לה מקום במונדיאל לראשונה בתולדותיה.
לקפטנית והקשרית טהאני אניס בת ה-34, מומחית הבעיטות החופשיות, יש תפקיד חשוב גם בכיבוש שערים וגם בהנהגה. חברתה לקישור אניקה קסטניידה היא שחקנית הנבחרת היחידה שנולדה במדינה, כש-18 מ-23 שחקניות הסגל, כולל אניס, נולדו בארה"ב ובעלות שורושים פיליפיניים.
8 צפייה בגלריה
טהאני אניס
טהאני אניס
מומחית בעיטות חופשיות. אניס (מימין)
(צילום: Srirasant/Getty Images)
שווייץ הרשימה במוקדמות המונדיאל, כשניצחה שמונה מ-10 משחקיה והפסידה רק באחד, 1:0 לאיטליה. אך המאמנת אינקה גרינגס, חלוצת העבר האגדית של נבחרת גרמניה, עדיין מחפשת ניצחון ראשון מאז שמונתה לתפקיד בינואר, כשבשלושת משחקיה הראשונים על הקווים סיימה שווייץ בתיקו, ובאחרון הפסידה (שוב) לאיטליה 2:1.
רמונה בכמן, החולצה בת ה-32 של פ.ס.ז', רשמה 131 הופעות (שלישית בתולדות הנבחרת) וכבשה 57 שערים (שנייה בתולדות הנבחרת) במדים הלאומיים. ליה ואלטי, קשרית ארסנל בת ה-30, מתאוששת מפציעה וצפויה להיות כשירה לטורניר. "היא שחקנית ממגנטת. כולם מוסרים לה, היא תמיד דורשת את הכדור", אמרה עליה המאמנת החדשה שלה בנבחרת.
8 צפייה בגלריה
ראמונה באכמן
ראמונה באכמן
57 שערים במדי שווייץ. בכמן
(צילום: Christian Kaspar-Bartke/Getty Images)

בית 2

אוסטרליה מעולם לא עברה את רבע הגמר בגביע העולם, אבל במונדיאל הביתי ועם דור הזהב הנוכחי בהובלת סם קר, סמל כדורגל נשים, היא מכוונת ללכת עד הסוף ולהניף את הגביע בסיום משחק הגמר שייערך בסידני. קר, החלוצה בת ה-29 שהובילה העונה את צ'לסי לזכייה בדאבל באנגליה, היא הכוכבת הבלתי מעורערת של אוסטרליה עם 63 שערים ב-120 הופעות במדים הלאומיים. ראייה נוספת לגדולתה היא הופעתה על עטיפת משחק הווידאו הפופולרי "פיפ"א 23".
אך זו ממש לא רק היא, אוסטרליה מציגה נבחרות כשרונית עם שחקניות בכירות כמעט בכל עמדה. היא גם מגיעה למונדיאל במומנטום נהדר, כשבמשחקה האחרון ניצחה את אנגליה 0:2 בידידות ובכך קטעה ליריבתה רצף של 30 משחקים ללא הפסד.
8 צפייה בגלריה
סם קר
סם קר
היא לא לבד. קר
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)

הנבחרת שזכתה במדליית זהב היסטורית באולימפיאדת 2021 בטוקיו בזכות תצוגות הגנתיות מקווה להפתיע שוב ולהניף את הגביע, או לפחות לקבוע הישג שיא חדש. אשלי לורנס בת ה-30 מפ.ס.ז' היא אחת משחקניות ההגנה הטובות בעולם, ויכולה לשחק בשני צדדיה וגם בקישור.
החלוצה והקפטנית בת ה-40 כריסטין סינקלייר - שמבוגרת מהמאמנת שלה בשלוש שנים - נמצאת הרבה אחרי שיאה, אבל הנתונים שלה מדברים בעד עצמם. עם 190 שערים ב-323 הופעות במדים הלאומיים, אף שחקנית לא כבשה יותר שערים ממנה בכדורגל הנבחרות. היא כבשה 10 שערים בגביע העולם, מצאה את הרשת בכל אחד מחמשת המונדיאלים בהם שיחקה, ומקווה לעשות זאת שוב.
8 צפייה בגלריה
אשלי לורנס
אשלי לורנס
אחת משחקניות ההגנה הטובות בעולם. לורנס
(צילום: Naomi Baker/Getty Images)
מאז שנכנסה לתפקיד ב-2019, ורה פאו העלתה את המניה של נבחרת אירלנד והובילה אותה למונדיאל הנוכחי - הטורניר הגדול הראשון שלה אי פעם. פאו אימנה בעבר את סקוטלנד, רוסיה ומולדתה הולנד, והתגברה על קשיים אישיים בשנה האחרונה - אחרי שחשפה שב-1986, בימיה כשחקנית, נאנסה על ידי גורם בכיר בהתאחדות ההולנדית, ובהמשך הוטרדה מינית על ידי שני גברים אחרים בארגון.
ההגרלה זימנה לפאו ושחקניותיה בית קשה מאוד, אך מדובר בנבחרת שיכולה להפתיע. מי שיובילו אותה הן שחקניות הקישור הנהדרות קייטי מקייב בת ה-27 מארסנל, הקפטנית ואגדת הנבחרת, ודניס אוסליבן בת ה-29.
8 צפייה בגלריה
ורה פאו
ורה פאו
הובילה את אירלנד לטורניר גדול ראשון אי פעם. ורה פאו
(צילום: Charles McQuillan/Getty Images)
אחרי שב-2019 עלתה לשמינית הגמר לראשונה בתולדותיה, הפעם ניגריה הוגרלה לאחד הבתים הקשים של הטורניר, אך בנבחרת עדיין מאמינים שהם יכולים לעלות לשמינית הגמר, ואף להגיע רחוק יותר. הבעיה: השחקניות מאיימות לשבות ולא להופיע למשחק הפתיחה בעקבות סכסוך עם ההתאחדות סביב חלוקת הבונוסים הלא שוויונית. ההתאחדות כבר ביטלה מחנה אימונים שהיה אמור להיערך מספר שבועות לפני הטורניר, ומאמן הנבחרת נמצא בסכנת פיטורים אחרי שגיבה את השחקניות שלו.
אם הכל יסתדר בסוף, הנבחרות האחרות צריכות להיזהר בעיקר מאסיסאט אושואלה. מכונת השערים בת ה-28 של ברצלונה נחשבת לשחקנית האפריקאית הגדולה אי פעם אחרי שזכתה ב-18 תארים במהלך הקריירה שלה – שעוד רחוקה מלהסתיים - כולל שלוש פעמים באליפות אפריקה עם ניגריה ופעמיים בליגת האלופות עם ברצלונה.
8 צפייה בגלריה
אסיסאט אושואלה
אסיסאט אושואלה
בסוף היא תחגוג? אושואלה
(צילום: David Ramos/Getty Images)
פורסם לראשונה: 09:55, 11.07.23