בעולם המוסלמי העבירו בחודשים האחרונים ביקורת רבה על מוחמד סלאח. רבים טענו כי הוא לא מדבר מספיק על הפלסטינים, על אף שהביע בהם תמיכה במהלך אוקטובר האחרון, 11 ימים אחרי מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס. בנוסף, הועלו נגדו הטענות כי הוא מתחנף בפני המערב ואימץ את ערכיו, זאת לאור העובדה שבכל שנה הוא דואג להעלות תמונה בה נראית משפחתו סביב עץ האשוח, סממן של חג המולד הנוצרי.
היום (שני) העלה סלאח פוסט לחשבון האינסטגרם שלו בו המשיך במנהגו ובירך את עוקביו לרגל חג המולד, כאשר גם הפעם צירף תמונה של עץ אשוח. עם זאת, הכדורגלן המצרי צירף התייחסות למלחמה בעזה והביע תמיכה בפלסטינים.
1 צפייה בגלריה
שחקן ליברפול מוחמד סלאח
שחקן ליברפול מוחמד סלאח
שחקן ליברפול מוחמד סלאח
(AP Photo/Jon Super)
"חג המולד הוא זמן שבו משפחות מתאספות יחד וחוגגות", כתב סלאח. "עם המלחמה הברוטלית שמתנהלת במזרח התיכון, במיוחד עם המוות וההרס בעזה, השנה אנחנו מגיעים לחג המולד בלב כבד מאוד. אנחנו שותפים לכאב של אותן משפחות שמתאבלות על אובדן יקיריהן. נא לא לשכוח אותן ולא להתרגל לסבלן. חג מולד שמח".
כאמור, ב-18 באוקטובר, לאחר שרבים ביקרו אותו על "שתיקתו", העלה סלאח פוסט מצולם לחשבון האינסטגרם שלו, בוא כתב בין השאר: "כל החיים קדושים. חייבים לאפשר סיוע הומניטרי לעזה מיד. אני קורא למנהיגי העולם להתערב כדי למנוע טבח של בני אדם תמימים".
הסרטון שהעלה אז סלאח הפך במהירות לוויראלי וזכה לתמיכה מצד מספר כוכבי ליברפול כמו טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ורדן הנדרסון ושחקנים נוספים של המייטי רדס בעבר ובהווה.