הכדורגל תמיד מתפתח, וליגת האלופות, טורניר כדורגל המועדונים המרכזי של אירופה והיוקרתי בעולם, אינה יוצאת דופן. החל מהעונה הקרובה (2024/25) ולראשונה מאז 1992, היא עוברת למתכונת חדשה, זאת לאחר שאופ"א אישרה את השינויים ב-2022.
המהדורה ה-70 של המפעל וה-33 בעידן ליגת האלופות תכיל 36 קבוצות ולא 32 כפי שהיה נהוג בעשורים האחרונים. במקום שמונה בתים של ארבע קבוצות, כולן יהיו בליגה משותפת, אך יתמודדו מול שמונה קבוצות שונות. ארבעה משחקי בית וארבעה משחקי חוץ - אחד נגד יריבה מכל דרג (ארבעה דרגים).
2 צפייה בגלריה
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
ליגת האלופות עוברת למתכונת חדשה
(צילום: Denis Doyle/Getty Images)
שמונה הראשונות בטבלה בתום שמונת המחזורים יעלו ישירות לשמינית הגמר. מדורגות 9 עד 24 יתמודדו ביניהן בשלב הנוקאאוט על הזכות להישאר במפעל, כשהמנצחות ישלימו את תמונת השלב הבא והמפסידות יסיימו את דרכן באירופה.
המשמעות היא שליגת האלופות תכלול כעת 189 משחקים במקום 125. כל קבוצה תשחק במינימום שמונה פעמים - במקום שש - ומקסימום 17. לרוב, משחקי ליגת האלופות עדיין ייערכו בימי שלישי ורביעי. אך בשבועות מסוימים - שבהם לא יהיו משחקים במפעלים האירופיים האחרים - ייערכו משחקים גם בחמישי. בנוסף, שלב הליגה יסתיים כעת בסוף ינואר במקום במהלך דצמבר.

הדרך של מכבי ת"א

מכבי ת"א זכתה בעונה החולפת באליפות לאחר שלוש שנות שליטה של מכבי חיפה, ומשימתה הבאה תהיה לנסות להעפיל לליגת האלופות בפעם השלישית בתולדותיה. היא תתחיל את דרכה במוקדמות הסיבוב השני, וצפויה להיות מדורגת לאורך כל שלבי המוקדמות בגלל שהיא נהנית מניקוד אירופי גבוה של 35.500.
בסיבוב המוקדמות השני, היריבות המאתגרות שיוכלו הצהובים לפגוש הן אלופת רומניה סטיאווה בוקרשט או אלופת פולין יגילוניה ביאליסטוק. בסיבוב השלישי יצטרפו לאופציות גם אלופות בכירות יותר כמו ספרטה פראג הצ'כית, מאלמו השבדית, לודוגורץ הבולגרית ואפואל ניקוסיה הקפריסאית. בפלייאוף היא כבר עלולה להיתקל ביריבות חזקות מאוד, כמו גלאטסראיי הטורקית, יאנג בויז השוויצרית ובודו גלימט הנורבגית.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א אלופת המדינה
מכבי ת"א אלופת המדינה
מכבי ת"א צפויה להיות מדורגת בכל שלבי המוקדמות
(צילום: עוז מועלם)

התאריכים

סיבוב המוקדמות השני הגרלה: 19 ביוני. משחק ראשון: 23-24 ביולי. הגומלין: 30-31 ביולי.
סיבוב המוקדמות השלישי הגרלה: 22 ביולי. משחק ראשון: 6-7 באוגוסט. הגומלין: 13 באוגוסט.
סיבוב הפלייאוף הגרלה: 5 באוגוסט. משחק ראשון: 20-21 באוגוסט. הגומלין: 27-28 באוגוסט.
שלב הליגה הגרלה: 29 באוגוסט. המשחקים: 17 בספטמבר עד 29 בינואר.
כל שערי 2023/2024 בריאל מדריד בלה ליגה
(באדיבות ONE)
פורסם לראשונה: 00:00, 02.06.24