כשמיצ'ל, מאמנה של ג'ירונה, נשאל כיצד קבוצתו תתמודד עם הצטרפותו של קיליאן אמבאפה לריאל מדריד, הוא נאנח וחייך בו-זמנית. "ברור שריאל מדריד הייתה הקבוצה הטובה ביותר בליגה בעונה שעברה", אמר, "היא הפסידה רק משחק אחד. אמבאפה ישפר אותה אפילו עוד יותר".
ג'ירונה, שהפתיעה את כולם בעונה שעברה והובילה את הליגה לתקופה מסוימת, סיימה בסופו של דבר במקום השלישי, 14 נקודות מאחורי ריאל, שזכתה באליפות. למרות הנסים שחולל מיצ'ל, זה לא היה מספיק כדי לאתגר את הענקית מהבירה.
4 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
"ישפר את ריאל אפילו עוד יותר". אמבאפה
(צילום: Adam Nurkiewicz/Getty Images)
עכשיו, עם הצטרפותו של אמבאפה, נראה כי ריאל עומדת להיכנס לעידן של שליטה מוחלטת. "אנחנו מדברים על קבוצה שעשויה להיות כזו שמעצבת תקופה", אמר מיצ'ל.
ריאל זכתה באליפות ובליגת האלופות בעונה שעברה למרות חסרונות בולטים בסגל. שוער הקבוצה, טיבו קורטואה, בילה את רוב העונה מחוץ למגרש בשל קרע ברצועה הצולבת. כך גם שניים מהמגינים הטובים ביותר של הקבוצה, אדר מיליטאו ודויד אלאבה. חולצת החלוץ מספר 9 נותרה ריקה לאחר עזיבתו של קרים בנזמה. ובכל זאת, הבלאנקוס היו רמה אחת מעל הליגה. מאז, הם מילאו את החלל בהתקפה בדרך המשכנעת ביותר, עם החתמת הענק של אמבאפה.
אמבאפה ערך את הופעת הבכורה שלו בריאל ביום רביעי, כשכבש בניצחון 0:2 על אטאלנטה בסופר-קאפ האירופי. במחצית השנייה ריאל - במיוחד בשער השני - נתנה הצצה לנזק שההתקפה החדשה שלה צפויה לגרום ליריבות העונה. רודריגו חטף ומסר אותו לוויניסיוס, שמסר לג'וד בלינגהאם, שהעביר לאמבאפה הפנוי. זה לא היה רק שער - זו הייתה אזהרה.
צמד ללבנדובסקי, 1:2 לברצלונה נגד ולנסיה
(ONE)
לאחר המשחק, כתב טלוויזיה ספרדי נרגש שאל את אמבאפה אם 50 שערים הם יעד סביר עבורו העונה. "אין לי גבול," הוא ענה. "אם אבקיע 50 שערים, אז 50". הערב (ראשון, 22:30) ריאל ואמבאפה יפתחו את 2024/25 בליגה במשחק חוץ מול מאיורקה, והשאלה הנשאלת היא - האם אנחנו בדרך לשלטון יחיד בכדורגל הספרדי?

ברצלונה נותרה מאחור?

ברצלונה, היריבה הגדולה של ריאל, סיימה 10 נקודות מאחורי הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי בעונה שעברה, מה שהוביל לפיטוריו של צ'אבי מעמדת המאמן ולמינויו של האנזי פליק במקומו. עכשיו, פליק וקבוצתו החדשה יצטרכו להתמודד עם אמבאפה.
ההשפעה המיידית והדומיננטיות של ג'וד בלינגהאם בעונה שעברה היא דוגמה שאמבאפה ישמח לחקות. האנגלי פתח ברגל ימין, קבע שיא מועדון של 14 שערים ב-15 המשחקים הראשונים שלו וכבש את לבם של אוהדי ריאל בגישה ובמסירות שלו.
4 צפייה בגלריה
לבנדובסקי חוגג עם ראפיניה
לבנדובסקי חוגג עם ראפיניה
לא מוטרד מהגעתו של אמבאפה. לבנדובסקי
(צילום: Aitor Alcalde/Getty Images)
רוברט לבנדובסקי, שכבש צמד בניצחונה של ברצלונה על ולנסיה אתמול במסגרת מחזור הפתיחה, לא נראה מוטרד מהגעתו של אמבאפה. "כמובן שהוא שחקן מדהים", אמר החלוץ הפולני ל-ESPN. "ריאל מדריד היא גם מועדון מדהים, והיא משחקת טוב מאוד, אבל אני חושב שגם לה יש בעיות. אנחנו יותר מתמקדים במה שאנחנו רוצים לעשות, איך אנחנו רוצים לשחק".
אם יש תכונה אחת שמגדירה את אמבאפה, זו המהירות שלו. זו התכונה הראשונה שבלינגהאם ציין כשמנה את מה שהרשים אותו ביותר לגבי חברו החדש לקבוצה, ואחריה התנועה ללא כדור והכישורים התקשורתיים של הצרפתי.
השחקן המהיר ביותר של ברצלונה בעונה שעברה היה המגן אלחנדרו באלדה. "אנחנו בארסה. אנחנו תמיד צריכים להיות מוכנים להילחם נגד כל יריב," אמר באלדה כשנשאל על אמבאפה. "יש לנו יותר מספיק שחקנים טובים בסגל כדי להתחרות, נגד מדריד או נגד מי שזה לא יהיה".
4 צפייה בגלריה
ימאל
ימאל
לברצלונה נותר מה למכור נגד ריאל? לאמין ימאל
(צילום: David Ramos/Getty Images)
"כמובן שריאל היא יריבה רצינית באופן כללי. זו קבוצה חזקה מאוד", אמר מארק-אנדרה טר שטגן, שוער ברצלונה, כשנשאל על גודל האתגר שמחכה לקטלאנים בניסיון לזכות בתואר האליפות. "יש לה שחקנים מוכחים והרבה איכות. אבל אני חושב שאנחנו לא צריכים לחשוש. יש לנו קבוצה נהדרת. אנחנו מאוזנים מאוד, ואני ממש מצפה לעונה".

בין מסי לרונאלדו

ריאל רדפה אחרי אמבאפה במשך זמן רב, והמתינה בסבלנות במשך שנתיים לאחר שהפנה לה את הגב ב-2022 כדי לחתום על חוזה חדש בפריז סן ז'רמן. במועדון ידעו מה הם עושים - הם מאמינים ומשוכנעים שהוא יכול להפוך לכוח דומיננטי ב'לה-ליגה' כמו שני השמות הגדולים של העשור האחרון, לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו.
"זה מאוד קשה", אמר חואן גרסיה, שוער אספניול, כשנשאל אם אמבאפה יכול להגיע לגבהים של מסי ורונאלדו. "הוא שחקן טוב, אבל צריך לקחת בחשבון שלמסי וכריסטיאנו היו קריירות ארוכות בטופ העולמי. נצטרך לראות איך העונה מתפתחת. ההצטרפות שלו לריאל חיובית לליגה, אבל שחקן אחד לא יכול להיות האטרקציה היחידה".
4 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
נראה אותו מניף עוד הרבה תארים במדי ריאל?
(צילום: AP Photo/Czarek Sokolowski)
נוכחותם של מספר שחקנים מנבחרת ספרד שזכתה ביורו 2024 מבטיחה שאבק הכוכבים של 'לה ליגה' העונה לא יהיה מרוכז רק במדריד. יש את ניקו ויליאמס, שנכון לעכשיו נראה שנשאר באתלטיק בילבאו, ודני אולמו, שהצטרף ללאמין ימאל בברצלונה אחרי היורו. אתלטיקו מדריד צירפה את חוליאן אלבארס ממנצ'סטר סיטי כדי להוביל את ההתקפה.
אם יש לקח אחד שאפשר ללמוד מריאל מדריד של המאה ה-21, זה שלהיות עם השחקנים הטובים ביותר לא תמיד הופך את הקבוצה לטובה ביותר. "ריאל מדריד השקיעה הרבה, היא אולי תפתח כמועמדת מספר 1 לזכייה, אבל בכדורגל, למרבה המזל, תמיד יכולות להיות הפתעות", אמר גרסיה. "צריך לקבל את זה שיהיה קשה, אבל בכדורגל הכל יכול לקרות".