באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
לצד הסנסציה הענקית במונדיאל עם הניצחון על ארגנטינה, התיאבון הספורטיבי של סעודיה לא יודע שובע. שר הספורט של המדינה, הנסיך עבדול-עזיז, התראיין ל-BBC וסיפק כמה כותרות מעניינות. בין היתר אמר כי סעודיה תתמוך ברוכשים פרטיים שירצו לקנות את מנצ'סטר יונייטד וליברפול, וכן שהוא "ישמח" לראות את כריסטיאנו רונאלדו משחק בליגה הסעודית.
כזכור, ליברפול כבר הוצעה למכירה באופן רשמי על-ידי הבעלים שלה, קבוצת ההשקעות FSG, כאשר השווי של המועדון עומד על כחמישה מיליארד דולר, ונמסר שהצעות כבר נשקלות. משפחת גלייזר שמחזיקה במנצ'סטר יונייטד מעוניינת גם היא למכור את הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
מבוקש גם בסעודיה. רונאלדו
(צילום: AP)
אתמול (חמישי) דווח כי חברת אפל מעוניינת לרכוש את מנצ'סטר יונייטד במחיר של 7 מיליארד דולר, כאשר הגלייזרים דורשים 10 מיליארד. מדובר בכסף קטן עבור אפל, שהשווי שלה עומד על 3 טריליון דולר.
ממשלת סעודיה עצמה רכשה את ניוקאסל דרך קרן ההשקעות שלה, והפכה את ניוקאסל הלכה למעשה לקבוצה העשירה בעולם. העונה ניוקאסל רושמת יכולת מצוינת ויצאה לפגרת המונדיאל כשהיא מדורגת במקום השלישי בליגה האנגלית. "אני לא יכול לדבר בשם אנשי עסקים פרטיים", אמר עבדול-עזיז, "אבל יש רעב ותשוקה לכדורגל האנגלי, הפרמייר-ליג זאת הליגה הכי נצפית בסעודיה. אנחנו בהחלט נתמוך בכל הצעה שתגיע מאנשי עסקים סעודים לרכישת המועדונים הללו, כי אנחנו יודעים איזה השפעה חיובית יש לספורט בסעודיה. אם יש משקיע, אז למה לא?".
2 צפייה בגלריה
רוברטו פירמינו שחקן ליברפול עם דרווין נונייס
רוברטו פירמינו שחקן ליברפול עם דרווין נונייס
פירמינו ונונייז, ליברפול תעבור לבעלות סעודית?
(צילום: רויטרס)
שר הספורט של סעודיה דיבר גם על רונאלדו, שקיבל הצעה ענק בדמות שכר של מאה מיליון דולר לעונה כדי לחתום באל-הילאל, אבל סירב: "יהיה נהדר לראות אותו בליגה שלנו, הוא ירים את הרמה של הליגה. מדובר גם במודל לחיקוי עבור ילדים ואוהדי כדורגל בסעודיה. אשמח מאוד אם זה יקרה".