תקרית מבישה התרחשה במהלך משחק ליגת האלופות בין ברצלונה למונאקו ביום חמישי האחרון, כאשר שלט בעל קונוטציות נאציות הונף ביציעי ברצלונה.
בתום המשחק, אוהדי ברצלונה הניפו שלט עליו נכתב "הייל פליק", "לכבודו" של המאמן הגרמני האנזי פליק, הביטוי אולי אומר בגרמנית "יחי פליק" אך הוא הוא מהווה אזכור ברור לסיסמאות הנאציות המפורסמות לשמצה "זיג הייל" (יחי הניצחון) או "הייל היטלר", אשר היו בשימוש בתקופת שלטונו של אדולף היטלר. יש לציין כי בגרמניה, שימוש בהצדעה או בביטויים אלה עלול להוביל לעונש מאסר של עד שלוש שנים. בחשבונות של הקבוצה ברשתות החברתיות יש תגובות רבות של "הייל פליק", וברצלונה מנסה להילחם בתופעה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי ברצלונה
אוהדי ברצלונה
אוהדי ברצלונה
(צילום: Miguel MEDINA / AFP)
2 צפייה בגלריה
האנזי פליק
האנזי פליק
האנזי פליק
(צילום:REUTERS/Manon Cruz)
אלנה פורט, סגנית נשיא ברצלונה, הגיבה בחריפות לאירוע בחשבון ה-X שלה: "מתועב. מביש. דוחה ועצוב שמישהו שטוען לאהוב את המועדון מתנהג כך. יש גבול לכל דבר. זה לא יכול לחזור על עצמו. לעולם לא עוד".
לפי דיווחים בעיתון הספרדי "אס" זאת הפעם השנייה השנה שאירוע מסוג זה מתרחש. מוקדם יותר השנה, שני אוהדים נעצרו על ידי המשטרה הצרפתית בפריז בגין שימוש בהצדעה נאצית במהלך משחק חוץ נגד פריז סן ז'רמן. אותם אוהדים הושעו לאחר מכן על ידי ברצלונה.
קבוצת האוהדים הקיצונית "בויקסוס נויס", הידועה בקשריה לימין הקיצוני ובשימוש בסמלים נאציים, גורשה מהאצטדיון על ידי ברצלונה לפני שנים רבות. עם זאת, נראה כי בקרב אוהדי המועדון נותרו שרידים של הארגון הזה.