חלון ההעברות של ינואר כאן ובגדול. ז'ואאו פליקס, הכוכב הפורטוגלי בן ה-23, הושאל היום (רביעי) לצ'לסי מאתלטיקו מדריד עד לסיום העונה. צ'לסי תשלם עבורו 11 מיליון אירו, כמו גם את שכרו המלא, והחוזה שנחתם בין הקבוצות אינו כולל אופצייה לרכישה בתום העונה. במקביל, אתלטיקו הודיעה כי פליקס האריך את החוזה שלו במועדון בשנה נוספת, עד 2027.
שחקן ההתקפה הגיע לאתלטיקו מבנפיקה ליסבון כהבטחה גדולה בקיץ 2019, אז שילמה עבורו הקבוצה 127 מיליון אירו - סכום ההעברה הגדול בתולדותיה. בשלוש העונות וחצי שעברו מאז, קשה להגיד שהוא מימש את הציפיות שהיו ממנו. פליקס כבש 34 שערים ובישל 18 נוספים ב-131 הופעות במדי אתלטיקו. העונה הוא גם איבד את מקומו בהרכב וכבש ארבעה שערים ובישל עוד שלושה ב-14 הופעות, שברובן עלה מהספסל.
יש לציין כי רבים מהפרשנים מאמינים שפליקס עשה טעות כשעבר לאתלטיקו בגלל שיטת המשחק ההגנתית של דייגו סימאונה, אליה פליקס אכן לא הסתגל. כעת, תחת גרהאם פוטר - שנחשב כמאמן התקפי בעל רעיונות חדשניים - הוא ינסה להוכיח את עצמו מחדש. אתמול דווח שדייגו סימאונה יעזוב בקיץ את אתלטיקו אחרי 11 שנים, מה שיכול להסביר את מתווה ההשאלה ללא אופציית רכישה.
ההחתמה הזו של צ'לסי מבשרת שהיא ממש לא ויתרה על העונה הנוכחית. זאת למרות שהיא נמצאת במקום העשירי בלבד עם 25 נקודות אחרי 17 משחקים, ורחוקה כבר 10 נקודות מהמקום שמוביל לליגת האלופות. כזכור, במהלך העונה פוטר המאמן תומאס טוכל וגרהאם פוטר החליף אותו, אך תחת המאמן שהגיע מברייטון זה ממש לא נראה טוב יותר, והבלוז הפסידו חמישה משבעת המשחקים האחרונים שלהם.