תפנית דרמטית לקראת טקס כדור הזהב שיתקיים הערב (שני, 22:00) בפריז. בריאל מדריד הבינו כי ויניסיוס ג'וניור לא יזכה הערב בפרס היוקרתי, ונציגי המועדון, יחד עם הברזילאי ופמלייתו, החליטו שלא לקחת חלק באירוע.
על פי ההערכות שהוציאו את אנשי אלופת ספרד מהכלים, מי שצפוי לזכות בכדור היוקרתי הוא שחקן מנצ'סטר סיטי, רודרי.
1 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
אכזבה בסביבת הברזילאי. ויניסיוס
(צילום: OSCAR DEL POZO / AFP)
"אם הקריטריונים של הפרס לא מעניקים לויניסיוס את הניצחון, אז אותם קריטריונים צריכים להצביע על (דני) קרבחאל כמנצח", אמרו בריאל מדריד בעקבות ההחלטה. "מכיוון שזה לא היה המקרה, ברור שכדור הזהב לא מכבד את ריאל מדריד. וריאל מדריד לא הולכת למקום שלא מכבדים אותה".
פרס כדור הזהב מוענק על יכולת אישית לצד הישגים קבוצתיים בתקופה שבין 1 באוגוסט 2023 ל-31 ביולי 2024. במהלך הזמן הזה רודרי זכה באליפות עם מנצ'סטר סיטי והיה עוגן משמעותי בזכייה של נבחרת ספרד ביורו 2024 שנערך במהלך חודש יוני ואף נבחר לשחקן המצטיין של הטורניר.
ויניסיוס, שהיה אמור להיות הברזיאלי הראשון לזכות בכדור הזהב מאז קאקה ב-2007, הוביל את ריאל מדריד לדאבל מדהים בעונה שעברה, עם זכייה בלה ליגה ובליגת האלופות, הישגים שהפכו אותו למועמד המוביל לפרס.
ההחלטה של ריאל מהווה סוג של זעזוע מאחר שיש לה לא פחות מ-11 מועמדים (בקטגוריות השונות) שיחולקו הערב בטקס היוקרתי שמופק על ידי המגזין הצרפתי "פראנס פוטבול" מאז שנת 1956. בנוסף לוויניסיוס, גם ג'וד בלינגהאם ודני קרבחאל נמצאים ברשימת המועדים לפרס, לצד טוני קרוס, קיליאן אמבפה ואנטוניו רודיגר.