ריאל מדריד גינתה היום (ראשון) את ההתנהגות הגזענית של מספר אוהדיה, שצולמו מקללים את שחקני ברצלונה לאמין יאמל ואלחנדרו באלדה במהלך הקלאסיקו אתמול באצטדיון סנטיאגו ברנבאו, בו ניצחה הקבוצה הטאלנית 0:4 מוחץ.
"ריאל מדריד מגנה בתוקף כל סוג של התנהגות גזענית, קסנופובית או אלימה בכדורגל ובספורט, ומצרה עמוקות על העלבונות שהוטחו אמש על ידי מספר אוהדים באחת מפינות האצטדיון", כתב המועדון הספרדי בהודעה, לאחר שברשתות החברתיות הופצו סרטונים בהם נשמעים אוהדי ריאל מדריד משמיעים קריאות גזעניות לעבר שני הספרדים שחגגו את השער השלישי, שהובקע על ידי יאמל (הפך בכך לכובש הצעיר בתולדות הקלאסיקו, בגיל 17 ו-105 ימים).
1 צפייה בגלריה
באלדה וימאל חוגגים את השער השלישי בקלאסיקו
באלדה וימאל חוגגים את השער השלישי בקלאסיקו
באלדה וימאל חוגגים את השער השלישי בקלאסיקו
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
גזענות נגד לאמין ימאל בברנבאו
(באדיבות one)
אלופת ספרד המכהנת מבטיחה כי "פתחה בחקירה במטרה לאתר ולזהות את מבצעי העלבונות המבישים והנפשעים הללו, על מנת לנקוט באמצעים המשמעתיים והמשפטיים המתאימים".
למרות האמצעים שננקטו על ידי הלה ליגה והעונשים ההולכים ומחמירים מצד המועדונים והרשויות, הכדורגל הספרדי עדיין אינו מצליח להיפטר מהגזענות באצטדיוניו. ויניסיוס, כוכב ריאל מדריד שהפך לדמות מרכזית במאבק נגד גזענות, היה המטרה התכופה ביותר מאז הגיעו לספרד ב-2018, אך רק חלק מהאירועים הללו הובילו לעונשים.
0:4 ענק לבארסה בברנבאו
(באדיבות one)
ביום חמישי נעצרו ארבעה אנשים שהיו מעורבים בקמפיין נגד הבינלאומי הברזילאי לפני הדרבי בין ריאל לאתלטיקו ב-29 בספטמבר, באשמת הסתה לשנאה, לאחר שקראו לאוהדי הקולצ'ונרוס להגיע למשחק עם מסכות כדי שיוכלו להעליב אותו מבלי להיות מזוהים.
ביוני 2023, ארבעה אוהדי אולטראס של אתלטיקו, שהואשמו בתליית בובה של וויניסיוס מגשר בבירה הספרדית, הורחקו מהאצטדיונים למשך שנתיים על ידי הרשויות הספרדיות. ההליכים הפליליים נגדם עדיין מתנהלים.
ב-26 בספטמבר, אוהד של מאיורקה נידון ל-12 חודשי מאסר והרחקה מאצטדיונים למשך שלוש שנים בגין עלבונות גזעניים כלפי כוכב ריאל מדריד ושחקן ויאריאל לשעבר סמואל צ'וקווזה. זו הייתה ההרשעה הפלילית השלישית שניתנה בחודשים האחרונים בגין עלבונות גזעניים נגד שחקני ריאל מדריד, כולל ויני.
ב-10 ביוני, שלושה אוהדי ולנסיה נידונו לשמונה חודשי מאסר על כך שהשמיעו עלבונות גזעניים באצטדיון מועדונם במאי 2023, שכוונו שוב כלפי החלוץ הברזילאי.