קשה לדמיין מקרה שבו נכנס אוהד כדורגל לחנות ספורט, והוא לא יימצא על המדף חולצת שוער של אחת הקבוצות או הנבחרות האהובות עליו. מתברר שבכל הנוגע לכדורגל הנשים, זה בהחלט ייתכן.
בחברת נייקי, ורק אחרי ביקורת ציבורית, החליטו לתקן את העוול, והודיעו שיפיצו מהדורה מוגבלת של המדים של הכוכבת הגדולה של נבחרת שלוש הליבאות, מרי ארפס, שסיימה את המונדיאל באוסטרליה-ניו זילנד עם תואר כפפת הזהב.
2 צפייה בגלריה
ספרד אנגליה
ספרד אנגליה
"מכירים בכך שלא נתנו מענה לצורך של האוהדים במהלך הטורניר". ארפס וכפפת הזהב
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
תחילתו של סיפור בראיון שנתנה ארפס לפני כחודש, עוד לפני הריצה המדהימה שעשתה עם הנבחרת האנגלית במונדיאל, שנעצרה השבוע, בהפסד 1:0 בגמר לספרד. "זה מאכזב מאוד ופוגע שאוהדים יוכלו לקנות חולצות לשחקני שדה אבל לא ערכת שוערת", היא אמרה.
בתגובה לדברים שלה, יותר מ-150 אלף אוהדים חתמו על עצומה המבקשת מנייקי לשווק חולצת או ערכת שוערת של ארפס. העצומה המקוונת, שיצאה לדרך ב-21 ביולי, הופצה על ידי איימי, אוהדת נבחרת אנגליה בת 16. "אני רוצה להביע את הכבוד שיש לי לשחקניות ששינו את היחס שלי למשחק", הסבירה את הצעד.
2 צפייה בגלריה
ספרד אנגליה
ספרד אנגליה
ארפס לאחר ההפסד לספרד, בגמר המונדיאל
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
בתגובה ליוזמה, חברת נייקי לא נותרה אדישה והבטיחה להוציא למכירה "כמויות מוגבלות שיימכרו בחנויות". בנוסף, הודו בנייקי כי התגובה לדרישה לא הייתה מספקת וכי חליפת השוערת של ארפס כבר הייתה אמורה להיות מוצעת למכירה במהלך המונדיאל, שכאמור, ננעל בתחילת השבוע.
"נוצר עניין חסר תקדים בכדורגל נשים", נכתב בהודעה של ענקית הספורט. "ואנחנו מחויבים למלא את חלקנו על ידי הצעת המוצרים והשירותים הטובים ביותר לספורטאים ולאוהדים. השקענו במונדיאל השנה יותר מאשר בכל אחד אחר. חברת נייקי תפיץ חולצות שוערת לאנגליה, ארה"ב, צרפת והולנד, שיימכרו דרך האתר של פיפ"א בימים הקרובים, ואנחנו גם במגעים עם נבחרות נוספות בנושא.
"אנו מכירים בכך שבמהלך הטורניר לא נתנו מענה לאוהדים שרצו להביע את התמיכה והאהבה שלהם לשוערות של הנבחרת שלהם. אנו מחויבים למכור חולצות שוערות לנשים בטורנירים גדולים בעתיד".