חריג: המשחק בין קאדיס לבארסה נעצר
(באדיבות ONE)
בברצלונה, זה לא סוד, מעריכים את עבודתו של ג'ורדי קרויף. היום (שישי) הודיעה בארסה כי קרויף יעבור מתפקיד המנהל הטכני למנהל המקצועי של המועדון.
מינוי קרויף לתפקיד, ששיחק שנתיים במועדון בשנות ה-90, היה, למען האמת, צפוי. בטח מאז שהנשיא ז'ואן לאפורטה נכנס לתפקידו. היקף התפקיד עדיין אינו ידוע, אבל ברור שהוא יהיה הדמות המשפיעה ביותר במועדון מבחינה ניהולית ושני בהיררכיה רק ללאפורטה.
2 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף
מוערך בברצלונה. קרויף
(צילום: גטי אימג'ס)
קרויף החל את דרכו כמנהל ספורטיבי ב-2010 בקפריסין. ב-2012 מינה אותו הבעלים מיץ' גולדהאר למנהל המקצועי במכבי ת"א, צעד שהוביל לא רק לשלוש אליפויות רצופות, אלא גם לשינויים דרמטיים בתרבות הניהול בכדורגל הישראלי ולהצלחה גדולה.
קרויף אמנם נולד באמסטרדם ושיחק בנבחרת הולנד, אבל העיר ברצלונה היא המוקד האמיתי של חייו. שם גרים ילדיו, ושם גם החל בקריירת הכדורגל שלו.
2 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף וז'ואן לאפורטה
ג'ורדי קרויף וז'ואן לאפורטה
קרויף ולאפורטה. הנשיא מאמין בו
(צילום: יאיר שגיא)
באחד מהראיונות שלו, אמר: "איך הייתי מגדיר את עצמי? קודם כל קטלאני, לאחר מכן ספרדי, ולבסוף הולנדי. נולדתי בהולנד, אבל אחרי שמונה ימים כבר הייתי בספרד. גדלתי שם, ואני מרגיש ספרדי מבחינת המנטליות. את ארוחת הערב אני אוכל בעשר וחצי, וזה אומר הכל. לאמסטרדם אני לא מגיע, גם לא לחופשות. אין לי כמעט משפחה בהולנד".