מכבי ת"א תארח מחר (19:45) בבלגרד את ריאל סוסיאדד במסגרת המחזור השלישי של הליגה האירופית. אחרי שני הפסדים, מקווים הצהובים לאסוף נקודות ראשונות נגד הקבוצה הבאסקית, שמדורגת אחרי 10 מחזורים ב"לה ליגה" במקום ה-11 (12 נקודות).
לקראת המשחק ובצל מלחמת חרבות ברזל, חלק מאוהדי הקבוצה פנו להנהלת המועדון להוציא קריאה להחרמת מכבי ת"א ו"להפסיק עם ההלבנה של ישראל דרך הספורט. בואו לא ננרמל את רצח העם שמבצעת ישראל. החוצה מאופ"א!".
2 צפייה בגלריה
חואקין אפריבאי
חואקין אפריבאי
"מחוייבים לשלום לפני הכל". אפריבאי
(צילום: Harold Cunningham/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
אוהדי ריאל סוסיאדד
אוהדי ריאל סוסיאדד
זהות פוליטית מובהקת. אוהדי ריאל סוסיאדד
(צילום: David Ramos/Getty Images)
רגע לפני שהקבוצה המריאה לסרביה, התבקש נשיא ריאל סוסיאדד, חואקין אפריבאי, להתייחס לנושא. "אנחנו הולכים לשחק משחק מול מכבי ת"א בבלגרד", אמר. "היום אני רוצה לדבר על שלושה נושאים - תקווה, אחר כך על ביטחון ואחר כך על כדורגל. קודם כל אנחנו (הבאסקים) מחויבים לשלום, וכמובן להביע את הסולידריות שלנו עם העם הפלסטיני.
אוהדי סוסיאדד, כמו לא מעט אוהדי ספורט מחבל הבאסקים, ובספרד בכלל, הביעו לא אחת תמיכה בפלסטינים וידועים כמבקרים גדולים של ישראל. בלא מעט ממשחקי הקבוצה הונפו דגלי פלסטין "אנחנו רוצים להביע סולידריות עם כל קורבנות המתקפה שספגה ישראל ב-7 באוקטובר", הבהיר אפריבאי. "מכאן ואילך, אנו מאמינים בשלום. עלינו לסיים את המלחמה הזו, וחייבים לשחרר את החטופים. הדבר הזה חייב להסתיים".
"אנחנו לא מנהלים את התחרות", המשיך אפריבאי. "מה שאנחנו הולכים לעשות מחר זה לשחק משחק כדורגל ולנסות לנצח אותו. היינו רוצים שכדורגל יאחד בין אנשים, ויקדם ערכים כמו שלום לאחד רגשות ולפעול גם למען השלום קורה בכמה עקורים, שכמובן אני לא רוצה להשוות עם שלום, ושלישית, איך אני רואה שבאמצעות כדורגל נוכל לפעול למען עתיד טוב יותר ביחד לטובת שלום. בכל מקרה, זה לא הוגן להטיל את האשמה למלחמה על מכבי ת"א. אני לא מכיר את האנשים ואת ההתייחסות שלהם לאירועים. אני מקווה שהם גם מתייחסים אלינו כיריבה נורמטיבית, ומעל הכל שהמצב בין ישראל לפלסטין ייפתר במהרה".