מבין 36 הקבוצות שמשתתפות העונה בליגת האלופות, רק לשתיים יש מאזן מושלם אחרי שלושה מחזורים: אסטון וילה וליברפול. האדומים נזקקו אתמול (רביעי) בגרמניה לשער בודד של דרווין נונייס כדי לרשום ניצחון חוץ 0:1 על ר.ב לייפציג ולשמור על 100 אחוזי הצלחה במפעל.
נונייס כבש את השער היקר, אבל בממלכה מפרגנים בעיקר לארנה סלוט, שממשיך לרשום ציוני דרך בלתי רגילים בעונתו הראשונה במועדון. סלוט, שהחליף את יורגן קלופ בקיץ האחרון, הפך למאמן הראשון בהיסטוריה בתולדות הכדורגל האנגלי שמצליח לנצח 11 מתוך 12 המשחקים הראשונים שלו בכל המסגרות במדי קבוצה כלשהי.
3 צפייה בגלריה
סלוט
סלוט
ציון דרך נוסף. סלוט
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
בנוסף, תחת הדרכתו ליברפול ניצחה בששת משחקי החוץ הראשונים של העונה - הישג אותו אף מאמן לא רשם ב-132 שנות קיומו של המועדון (!). "כל-כך הרבה קבוצות נהדרות ומאמנים דגולים היו לליברפול", אמר סלוט לאחר המשחק. "להשיג משהו שלא הושג מעולם - ועוד בקבוצה גדולה כזו - זה כמעט בלתי אפשרי".
סלוט הדגיש בריאיון לאחר המשחק לשדר הקווים שדיבר איתו כי "שיאים זה נחמד להוסיף לרזומה, אבל יש משהו נחמד יותר - ואני חושב ששנינו יודעים למה אני מתכוון - תארים". מלבד הניצחון השלישי ברציפות בצ'מפיונס, ליברפול, כידוע, מוליכה את הפרמייר-ליג ונראית בכושר שיא.
3 צפייה בגלריה
שחקני ליברפול
שחקני ליברפול
איזו קבוצה תוכל לעצור אותם? שחקני ליברפול
(צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
"הוא פשוט צריך להמשיך במה שהוא עושה, וזה לשפר אותנו", הודה וירג'יל ואן דייק. "אנחנו נהנים, אני חושב שרואים את זה על המגרש". הבלם הוסיף כי "העונה עוד ארוכה. אנחנו נישאר צנועים ונמשיך קדימה".
נונייס כבש, כאמור, את שער הניצחון בדקה ה-27, כשהשוער המחליף קאיומהין קלהר, שמילא את מקומו של אליסון הפצוע, תרם שתי הצלות מרשימות לשמירה על התוצאה.
3 צפייה בגלריה
ואן דייק
ואן דייק
"נישאר צנועים". ואן דייק
(צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
ויש גם רגע אחד פחות נעים עבור המנג'ר ההולנדי. סלוט בחר להוריד לספסל את מוחמד סלאח בדקה ה-60, למרות אי שביעות רצונו הגלויה של החלוץ המצרי. "יש לנו כמה פציעות כרגע, אז אני צריך לשמור על השחקנים הבכירים, ומו הוא אחד מהם", הסביר המאמן. "ביום ראשון מחכה לנו משחק גדול מול ארסנל, אז אני צריך להשתמש בכמה שיותר שחקנים שאני יכול בשבועות ובחודשים הקרובים".
"אוהדי ליברפול ראו את הקבוצה שלהם משחקת יותר טוב מזה, אבל הם לא ראו ריצה שכזו. קבוצות הפרמייר-ליג צריכות לדאוג, זה נראה כאילו זו קבוצה בלתי מנוצחת", סיכם פרשן ה-BBC ושחקן העבר פאט נווין.