"אנחנו מאמינים שהכול אפשרי": צפו בברק בכר מדבר לקראת פריז סן-ז'רמן
(צילום: אביהו שפירא)
פריז סן-ז'רמן צפויה לנחות היום (שלישי) בישראל לקראת המשחק מחר מול מכבי חיפה במסגרת המחזור השני בשלב הבתים של ליגת האלופות. הקבוצה של כריסטוף גאלטייה ניצחה 1:2 את יובנטוס במחזור הראשון בבית 8, כאשר קיליאן אמבאפה כבש צמד (5 ו-22) בעוד שער מצמק של ווטסון מקאני עבור האיטלקים לא שינה דבר בנוגע לזהות המנצחת. כעת רוצה פ.ס.ז' לא למעוד ולהישאר מושלמת עם שש נקודות מתוך שש בתום המחזור השני.
לפני ההמראה לארץ ערכה אלופת צרפת מסיבת עיתונאים בפריז לקראת המפגש עם הקבוצה של ברק בכר, וזו שודרה בשידור ישיר ב-ynet.
5 צפייה בגלריה
מאמן פריז סן-ז'רמן כריסטוף גאלטייה עם מרקיניוס
מאמן פריז סן-ז'רמן כריסטוף גאלטייה עם מרקיניוס
לא מזלזלים. כריסטוף גאלטייה עם מרקיניוס
(צילום: FRANK FIFE, AFP)
תחילה התייחס גאלטייה למשחק הקרוב מול מכבי חיפה: "השחקנים שלי רגילים לשחק ברמות הגבוהות ביותר. כל אחד מרוכז בתפקידים שלהם. חשוב שננצח את המשחק הקרוב מול יריב מאוד אינטנסיבי וקהל שידחוף. השחקנים שלי הראו לי הבוקר שהם מאוד מרוכזים". מאמן פ.ס.ז' נשאל על ההדחה של הצרפתים בידי מכבי חיפה בעונת 98/99: "עברו הרבה שנים מאז, שתי הקבוצות השתנו. לא דיברתי לפני המשחק על העובדה שפריז הפסידה בעבר".
על המערך הקבוע בו הוא משחק: "יש לנו נתוני שערים די טובים, ראיתם את המשחק שהיה לנו בברסט - היו לנו מצבים טובים אבל בכל זאת החמצנו. אנחנו צריכים להשתפר ולראות איך אנחנו ממצים את הפטנציאל שלנו. אני מרגיש מאוד בנוח עם הגנה של שלושה, הקבוצה שלי מרגישה טוב מאוד. שחקנים צריכים זמן להתאים את עצמם לשיטה ולהבין מה המאמן רוצה. אנחנו קבוצה מאוד התקפית ואנחנו מקווים לנצל את הנקודות החזקות שלנו. אנחנו צריכים להיות ביחד ברגעים הקשים וברגעים החזקים לנצל את המצבים כדי להשיג תוצאות".
5 צפייה בגלריה
כריסטוף גאלטייה באימון פ.ס.ז'
כריסטוף גאלטייה באימון פ.ס.ז'
"מקווים לנצל את החוזקות שלנו". גאלטייה באימון פ.ס.ז' היום
(צילום: AFP)
על לאו מסי: "הוא עבד קשה מאוד הקיץ. המטרה שלנו היא להביא את השחקנים שלנו למצב המנטלי הטוב ביותר מבחינתם, וכשמסי מוכן פיזית ומנטלית הוא מגיע לתוצאות. אני גיליתי מאמן שהוא שחקן".
על מרקו וראטי: "זה שחקן נהדר וחכם שעושה מה שמצפים ממנו. הוא רגיל לשחק עם ניימאר ומסי ויודע לתת את הכדורים הנכונים". אני מרגיש מאוד בנוח עם הגנה של שלושה, הקבוצה שלי מרגישה טוב מאוד. שחקנים צריכים זמן להתאים את עצמם לשיטה ולהבין מה המאמן רוצה. זה אתגר מעניין כשמשחקים עם שלישייה בהגנה. אנחנו קבוצה מאוד התקפית ואנחנו מקווים לנצל את הנקודות החזקות שלנו".
5 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן-ז'רמן מרקיניוס
שחקן פריז סן-ז'רמן מרקיניוס
לא יודע על החרמת המשחק בידי אוהדי פ.ס.ז'. מרקיניוס
(צילום: FRANK FIFE, AFP)
מרקיניוס לא בדיוק הבין מדוע ארגון האולטראס של קבוצתו הצהיר שיחרים את המשחק: "לא בדיוק מכיר את המקרה ולא יודע מה הסיבות, אבל בכל מקרה אנחנו מתכוננים למשחק קשה מול קהל שיהיה ברובו המוחלט נגדנו".
הבלם דיבר בנוסף על השתלבותו העונה בקבוצה: "אני תמיד רוצה להשתפר ולהתעלות במיוחד כשיש שחקנים גדולים לידך. אני תמיד מנסה ללמוד ולהשתפר משחקנים כאלה. יש לי עדיין מלא מה לשפר ואני עושה את זה כל פעם". על ניימאר: "זה כיף גדול לשחק ביחד. בוודאי שיש לנו שאיפה לשחק במונדיאל ושזה נותן מוטיבציה, אבל אנחנו לא חושבים על זה עכשיו אלא על היומיום. להתאמן טוב, לאכול טוב ולהתרכז במטרות ובמשחקים שיגיעו, ולהגיע בכושר הטוב ביותר ובצורה הטובה ביותר למונדיאל - בהמשך".
5 צפייה בגלריה
גביע המחזיקות, 1998/99, שחקן פריז סן-ז'רמן אדאילסון מול שחקן מכבי חיפה אריק בנאדו, אבישי ז'אנו
גביע המחזיקות, 1998/99, שחקן פריז סן-ז'רמן אדאילסון מול שחקן מכבי חיפה אריק בנאדו, אבישי ז'אנו
ההיסטוריה עם הירוקים. אדאילסון מול אריק בנאדו ואבישי ז'אנו ב-98/99
(AFP)
כאמור, על אף מאזן הכוחות הברור בין הקבוצה של ברק בכר לבין הצרפתים, ההיסטוריה דווקא בצד של מכבי חיפה. בעונת 1998/99 השתיים נפגשו בשלב 32 האחרונות בגביע המחזיקות את פריז סן-ז'רמן, שאמנם לא הייתה אז קבוצה מהטופ של אירופה כמו היום, אך בהחלט הייתה פייבוריטית ברורה לעלות לשמינית הגמר. במשחק הראשון שנערך בבירת צרפת הצליחו הירוקים לחלץ 1:1 בזכות שער נהדר של יוסי בניון, שחלף על פני ברנאר לאמה והשווה בדקות הסיום.
למרות התיקו במשחק החוץ, עדיין הצרפתים הגיעו בביטחון רב למשחק הגומלין שנערך באצטדיון קריית אליעזר, אך גם הפעם חטפו סטירה, והפעם מצלצלת במיוחד. לאחר מחצית ראשונה מאופסת העלה אדורם קייסי את הקבוצה של דושאן אוהרין ליתרון, אך האורחת הצליחה להשוות.
בישול של יניב קטן בן ה-19 לאלון מזרחי החזיר את היתרון לירוקים, אך הפעם הייתה זו פ.ס.ז' שהשוותה דקות ספורות לסיום מרגלי ג'יי. ג'יי. אוקוצ'ה. עם זאת, עמוק בתוך תוספת הזמן ספק בעיטה ספק מסירה של אלון מזרחי פגעה ברגלו של שחקן הגנה יריב ועלתה בקשת מעל ראשו של לאמה וחדרה פנימה. מכבי חיפה חלפה על פני מועדון הפאר מצרפת עד לשמינית גמר גביע המחזיקות, שם עברה את ריד האוסטרית ונעצרה רק ברבע הגמר על ידי לוקומוטיב מוסקבה. הפעם, כפי שאמר גאלטייה - מדובר בשתי קבוצות שונות.
פורסם לראשונה: 12:23, 13.09.22