המצב הביטחוני הקשה, מתקפת המחבלים בעוטף עזה והיציאה למבצע "חרבות ברזל" משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, כאשר גם ברחבי העולם מגיבים לאירועים. אתמול הודיעו במינהלת הליגות בכדורגל על דחייה נוספת של משחקים בליגת העל והליגה הלאומית, בעוד הספורט באמריקה המשיך להתגייס ולעמוד לצד ישראל. גם היום (שלישי) ynet מביא את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
22:38: גם שוער באיירן מינכן והנבחרת, דניאל פרץ, הגיב ברשתות החברתיות לאירועים: "עומד מאחורי ישראל".
6 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
(צילום: IBRAHIM HAMS / AFP)
21:40: שחקנה של מכבי חיפה, ענאן חלאילי, העלה סטורי בעקבות האירועים הקשים בימים האחרונים והצטרף לגינויים: "אני ומשפחתי משתתפים בצערם של ההורים השכולים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. כאב לי מאוד הרצח הנתעב שבוצע, ולמרות הכאב אסור לנו לאבד תקווה. מי ייתן ותיפסק האיבה, עוד תזרח השמש ושלום ישרור בין העמים. מתפלל לימים טובים יותר".
כארם ג'אבר, מגנה של מכבי נתניה, התייחס בסטורי משלו באינסטגרם למצב הביטחוני בישראל: "אני אזרח המדינה וחי את אותה מציאות כמו כל אחד ביקום. שונא מלחמות, לא אוהב שפיכות דמים, אבל לצערי זה לא משהו שאנחנו קובעים. מאוד עצוב לי ממה שקורה, מאוד עצוב לי משפיכת הדמים של אזרחים חפים מפשע, מקווה שזה ייגמר בקרוב". חמזי שיבלי, קשר מכבי חיפה, הוסיף גם כן ברשתות החברתיות: "נקווה לימים שקטים יותר".
6 צפייה בגלריה
הסטורי של חלאילי
הסטורי של חלאילי
הסטורי של חלאילי
(צילום: מתוך האינסטגרם)
21:36: המנהל המקצועי ומאמן מכבי ת"א לשעבר, ג'ורדי קרויף, הגיב גם הוא לאירועים הקשים: "אני מאוד עצוב ומודאג. מתקשה להאמין למה שקרה והדברים שכולם יכולים להיחשף אליהם. בזמנים קשים אלה, אני שולח לכולם, למשפחת מכבי ולאוהדים, את כל הכוחות והאנרגיה. מקווה שתשרדו את הימים המאתגרים האלה מהר ככל האפשר".
21:11: הפועל ת"א בכדורסל הודיעה על הירצחם של שני שחקני האקדמיה שלה, יפתח, תלמיד כיתה ט' ויונתן קוץ תלמיד כיתה י''א, תושבי כפר עזה שנרצחו בביתם. "יפתח ויונתן נטבחו יחד עם אביהם אביב, אמם ליבנת ואחותם רותם במתקפת הטרור האכזרית בבוקר שבת", נכתב בהודעת המועדון.
20:59: הפועל ירושלים הוציאה הודעה רשמית נגד ליגת האלופות, לטענתה בשל "אכזבתה העמוקה מחוסר האמפתיה, הרגישות וההזדהות בהודעה שיצאה מטעם ה-BCL". עוד נכתב: "אזרחים ישראלים, כולל אוהדי הפועל ירושלים, השחקנים והצוות, נמצאים כעת במצב של מלחמה. מלחמה שנכפתה עלינו. אנו מצפים מליגת האלופות ומפיב"א לעמוד לצד ישראל בשעתה הקשה. עבור העם בישראל. ספורט מקצועני הוא בתחתית סדר העדיפויות כרגע ואנו מצפים למסרים ברורים מצד ארגוני הספורט הקשורים למועדונים בישראל".
20:24: בעקבות האירועים הקשים, קבוצות שונות מרחבי היבשת פנו ישירות לנשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, כדי להביע סולידריות ולתמוך. יובנטוס, ראן, ויאריאל, אוניון ברלין ופנתינאיקוס הביעו סולידריות עם מדינת ישראל ומסרו את דאגתן הכנה לאזרחי המדינה.
19:08: דייויד בלאט, אחד המאמנים הגדולים בתולדות הכדורסל הישראלי, אשר משמש כיום כיועץ המקצועי של מכבי ת"א, התייחס למצב הביטחוני בישראל מאז פרוץ המלחמה בעזה. "ביחד ננצח, מפולגים ניפול", אמר בלאט באנגלית בסרטון מטעם מכבי ת"א. "אני מאחל לכולם את האומץ והכוח כדי להתגבר על הכאב שלנו ועל אויבינו". לידיעה המלאה
דייויד בלאט קורא לאחדות בעם
(צילום: מכבי ת"א)
19:01: אחרי שבאופ"א נעתרו לפנייתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, לדחות את משחקה של נבחרת ישראל במוקדמות היורו מול שווייץ, שאמור היה להתקיים בחמישי הקרוב בבלומפילד, היום (שלישי) הודיעה התאחדות הכדורגל האירופית כי המפגש בין הנבחרות יתקיים ב-15 בנובמבר, כשבהמשך יוחלט היכן ייערך. לידיעה המלאה
17:49: אחד הנעדרים מהטבח במסיבת הטבע שברעים, הרש גולדברג-פולין, עדיין לא נמצא נכון לערב יום שלישי. גולדברג-פולין הוא אוהד של ורדר ברמן מהבונדסליגה, והקבוצה שיתפה בחשבון הרשמי של המועדון ב-x (לשעבר טוויטר): "עזרו להרש גולדברג-פולין! הישראלי הצעיר ואוהד הקבוצה נעדר. הוא היה בפסטיבל המוזיקה בדרום ישראל, שהותקף על ידי טרוריסטים וככל הנראה נלקח בשבי לעזה. הרש פצוע וצריך עזרה רפואית דחופה. הוא קרוב מאוד למועדון. בתחילת השנה היה במשחק הקבוצה עם החברים שלו בברמן. משפחתו מבקשת עזרה או כל קשר שיוכל לסייע להם". הקבוצה צירפה גם כתובת ובה ניתן לסייע למשפחה על כל פרט מידע שיסייע למצוא את הרש: helpforhersh@posteo.de.
16:35: שוער בית"ר ירושלים, מיגל סילבה, במסר תומך: "אני בפורטוגל אבל ליבי בישראל עם כל הישראלים. אין מילים לתאר את הזוועה בימים האחרונים ואני מתפלל עבור כולם. אם אתם לא מגנים את זה, אתם בצד הלא נכון של ההיסטוריה. שהשם יהיה איתכם".
16:27: הטניסאית קרוליין ווזניאקי, שדורגה בשיאה במקום הראשון בעולם, שיתפה תמונה שלה מחבקת את ילדה וכתבה: "אחרי שראיתי מה קורה בישראל, כשכל הילדים התמימים נלקחים מהמשפחות שלהם, מעונים ונרצחים, אני מחבקת את הילד שלי חזק יותר היום".
6 צפייה בגלריה
הסטורי של ווזניאקי
הסטורי של ווזניאקי
הסטורי של ווזניאקי
(צילום: מתוך האינסטגרם)
15:15: ההתאחדות לכדורגל פרסמה גם היא הודעה רשמית בעקבות האירועים הקשים. ״בימים עצובים, כואבים, רגעים שהדעת והנפש מתקשות להכיל, אנחנו מבקשים למסור תנחומים למשפחות ההרוגים, לאחל החלמה לפצועים ולהדגיש את המחויבות של ההתאחדות לכדורגל לקחת חלק פעיל ומרכזי בכל סיוע שנדרש ובכל דרך שיש בה להביא נחמה למדינה פצועה וכואבת", נאמר, בין השאר, בהודעת ההתאחדות. "העוצמה הגדולה ביותר שלנו היא האחדות, השותפות והערבות ההדדית. אנו פועלים במגוון דרכים לתרום את חלקנו במאמץ הלאומי ויודעים כי נדע להתאושש, לצמוח ולהמשיך יחד קדימה לימים אחרים".
15:00: מאי נעים, נכדתו של שלמה שרף ואחייניתו של יובל נעים, הייתה בין הנרצחים בטבח הנוראי של החמאס במסיבת הטבע בקיבוץ רעים בשבת האחרונה. מאי, בת 22 במותה, נמלטה מהמסיבה וברחה לקיבוץ בארי הסמוך. היא ניסתה להסתתר במיגונית מהמחבלים ללא הצלחה. מאז אותו יום היא הוגדרה כנעדרת, אך היום בבוקר משפחתה קיבלה את הבשורה המרה על דבר מותה. לידיעה המלאה
6 צפייה בגלריה
שלמה שרף ומאי נעים
שלמה שרף ומאי נעים
מאי נעים וסבא שלמה שרף
(צילום: יובל חן ופרטי)
14:56: נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, התייחס רשמית לאירועים הקשים בימים האחרונים: "בתקופה קשה זו, כשאנו במלחמה ומאות אלפים מגויסים, ביניהם אוהדי ספורט רבים - אני שולח בשם המועדון שלנו תנחומים למשפחות הנרצחים והנופלים הרבים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אנו מייחלים לחזרתם בשלום של כל החטופים, מחזקים את חיילי צה"ל ומקווים לסיום מהיר ומוצלח של המלחמה שנגזרה עלינו".
13:02: משחקיהן של מכבי והפועל ת"א אמנם בוטלו בעקבות המצב הבטחוני בישראל, אבל היום הודיעה הנהלת היורוליג באופן רשמי על כך שכל מפגשי הסיבוב השני ביורוליג וביורוקאפ יפתחו בדקת דומייה לזכר קורבנות הטרור שנרצחו על-ידי החמאס.
6 צפייה בגלריה
הפועל חולון הפועל ירושלים ספיד סמית' אחמד קייבר
הפועל חולון הפועל ירושלים ספיד סמית' אחמד קייבר
משחקי קבוצותיהם נדחו. ספידי סמית' מהפועל ירושלים מול אחמד קייבר מהפועל חולון
(צילום: עוז מועלם)
11:44: מכבי ת"א הודתה בחשבון הטוויטר שלה לכל קבוצות הכדורסל - מאירופה ומארה"ב - שהביעו תמיכה בישראל: "אנו מודים לכל החברים מכל קהילת הכדורסל, חיממתם את ליבנו".
11:43: פיב"א הודיעה כי משחקיהן של הפועל ירושלים והפועל חולון במחזור הפתיחה של ליגת האלופות יידחו. מחזיקת הגביע הייתה אמורה לפגוש ביום שלישי הבא את בנפיקה, בעוד חולון הייתה אמורה להתארח יום לאחר מכן אצל אלופת המפעל, טלקום בון. מהארגון נמסר: "אנו עוקבים מקרוב אחר המצב בישראל".
6 צפייה בגלריה
מתאגרף העבר האמריקאי פלויד מייוות'ר
מתאגרף העבר האמריקאי פלויד מייוות'ר
תומך בישראל. פלויד מייוות'ר
(Megan Briggs/AFP)
11:18: שחקנה של הפועל חולון שון דאוסון פנה לעוקביו באינסטגרם ובטוויטר וכתב: "אם אתה חי תחת משטר טרור, קשה להאשים אותך על כך שאתה לא מתנגד, אבל אם אתה חוגג מקרי רצח ואונס של אנשים שנשחטו כמו כבשים - אז אתה תומך בטרור, מה שהופך אותך לטרוריסט. כל מי שתומך ברחבי העולם במעשים האלה של חמאס - טרוריסט בעצמו".
9:41: איגוד הכדוריד האירופי הודיע על דחיית משחקי נבחרת הנשים של ישראל מול סלובקיה וגרמניה, שתוכננו להיערך מחר ובשבת במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. באיגוד הכדוריד ממתינים להבהרות לגבי המשחקים שצפויים למכבי ראשל"צ, הפועל אשדוד ומ.כ חולון בסוף השבוע הבא בגביעי אירופה.
6:30: מתאגרף העבר, פלויד מיייוות'ר, הביע תמיכה בישראל בפוסט שהעלה לעמוד האינסטגרם שלו, לצד צילום שלו מביקור בירושלים: "אני עומד לצד ישראל. חמאס אינו מייצג את העם הפלסטיני, הוא ארגון טרור שתוקף חיי חפים מפשע. אני בעד כל בני האדם ומאחל לחזרתם הבטוחה של כל האמריקאים והישראלים וכל אדם שנלקח כבן ערובה במהלך פשעי המלחמה הנוראיים הללו. זה לא הזמן לפוליטיקה. זהו זמן לביטחון בראש ובראשונה. אלוהים ברך את אמריקה. אלוהים ברך את ישראל. אלוהים ברך את המין האנושי!".
6:22: מרקו וולף, שוערה היהודי-ארגנטינאי של מכבי פ"ת, סיפר בריאיון לתקשורת בארגנטינה על המתרחש בארץ: "אני נמצא בתל אביב, הרחק מהגבול. עם כל הפחד והחשש, אני באופן יחסי בסדר. אני גר בקומת קרקע ולא בכל הבניינים כאן יש מרחב מוגן וגם אצלי אין. אני הולך לבניין השכן כשיש אזעקה. במקלט כולם מדברים, הם רגילים לזה. בשביל הזרים זכל הסיטואציה הרבה יותר קשה. זה קורה כל כמה חודשים, צריך לדעת לחיות עם זה".
6:15: לאחר שה-NBA, ה-NFL וה-NHL הוציאו הודעות רשמיות בהן הביעו תמיכה בישראל, גם ב-MLS עשו זאת: "אנו מתאבלים על אובדן של כל החפים מפשע בישראל ומגנים טרור בכל צורותיו. לבנו כואב לצד משפחות החברים שאיבדו את הקרובים ומחפשות את הנעדרים. אנו מקווים כי שלום, דיאלוג והבנה יגברו על אלימות והשנאה".
6:02: אינטר מיאמי, הקבוצה בה משחק בין השאר לאו מסי, עומדת לצד ישראל: "מביעים צעק עמוק על אובדן חייהם של חפים מפשע בישראל. אנו מגנים את המתקפות חסרות הטעם על ישראל ומתפללים עבור הקורבנות ומשפחותיהם. מי ייתן ואהבה ושלום יגברו על שנאה והאלימות".
פורסם לראשונה: 07:59, 10.10.23