ערב מרגש ואמוציונלי נרשם אתמול (שבת) בסנטיאגו ברנבאו. ריאל מדריד אמנם סיימה ב-0:0 מול בטיס (במשחק לפרוטוקול בלבד, יש לציין), אבל העיניים של כולם - על המגרש וביציע הופנו בעיקר לטוני קרוס.
הקשר הגרמני בן ה-34 נפרד אתמול מאוהדי הקבוצה, במשחק הביתי האחרון שלו כשחקן ריאל מדריד. קרוס הוחלף בדקה ה-87 וזכה לסטנדינג אוביישן ממושך. כידוע, השחקן כבר הודיע כי יתלה את הנעליים בקיץ אחרי היורו הביתי עם נבחרת גרמניה.
4 צפייה בגלריה
טוני קרוס
טוני קרוס
שחקני ריאל מניפים את קרוס לשמיים
(צילום: Angel Martinez/Getty Images)
מרגש: טוני קרוס נפרד מריאל
(באדיבות ONE)
הקשר קיבל, כאמור, מחיאות כפיים סוערות כשהוחלף על ידי דני סבאיוס והעביר את סרט הקפטן, כאשר על הספסל המתינו לו ילדיו. באותו רגע הוא פשוט פרץ בבכי. "זה לא פשוט, אני רק יכול להודות לריאל על כמה שעשו בשבילי", הודה בסיום. "נהניתי פה במשך עשור, זה הבית שלי. התגובה של הילדים שלי שבכו על הספסל פשוט הרגה אותי, לא הצלחתי לעצור את הדמעות. ניסיתי להיות חזק עבורם, אבל לא הצלחתי".
טקס הפרידה, אגב, כלל תפאורה מרשימה ביציעים ואת שחקני ריאל שעלו לכר הדשא - עוד לפני שריקת הפתיחה - עם חולצות ועליהן הספרה 8 - של קרוס כמובן. כשהמשחק הגיעה לדקה השמינית, כל הברנבאו שר לו: "אוהבים אותך טוני קרוס". מצמרר. "זה היה טקס נפלא, כמו הקריירה שלו", כתבו ב"מארקה". "מרגש כמו הכדורגל שלו ונהדר כמו גודל האגדה שהוא. הפרידה הגדולה בתולדות ריאל".
4 צפייה בגלריה
טוני קרוס
טוני קרוס
קרוס וילדיו על כר הדשא
(צילום: Angel Martinez/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
טוני קרוס
טוני קרוס
אוהדי ריאל נפרדו גם הם מאגדת הכדורגל
(צילום: Angel Martinez/Getty Images)
מאמנו, קרלו אנצ'לוטי, סיכם: "טוני קרוס הוא אגדה, הגיעה לו הפרידה המכובדת הזאת. הוא שחקן היסטורי בריאל מדריד ואחד הגדולים אי פעם".
הקשר שיחק בעשר השנים האחרונות בריאל מדריד, עמה זכה בלא פחות מ-22 תארים. באחד נוסף הוא יוכל לזכות בשבת הקרובה, כשהבלאנקוס יתמודדו בוומבלי מול בורוסיה דורטמונד בגמר ליגת האלופות.

אגדת כדורגל

קרוס עלה לבוגרים של באיירן מינכן ב-2007 ושיחק תחילה בקבוצת המילואים של המועדון. ב-2009 הושאל לבאייר לברקוזן, במדיה כבש עשרה שערים. כשחזר מתקופה ההשאלה לבאיירן, הוא קיבל הרבה יותר דקות משחק וזכה עם הקבוצה בטרבל (אליפות, גביע וליגת האלופות) בעונת 2012/13 ובדאבל בעונת 2013/14.
4 צפייה בגלריה
טוני קרוס
טוני קרוס
שחקני ריאל עושים כבוד לקרוס
(צילום: Angel Martinez/Getty Images)
ביוני 2014 נרכש קרוס על ידי ריאל מדריד תמורת 25 מיליון אירו בה שיחק במשך עשר שנים ולא עבר מאז לאף קבוצה אחרת. ב-470 הופעות בכל המסדרות במדי הבלאנקוס הוא כבש 28 שערים והוסיף 107 בישולים. הוא זכה עם הקבוצה ארבע פעמים בליגת האלופות, ארבע פעמים באליפות ספרד, חמש פעמים באליפות העולם לקבוצות, פעם אחת בגביע המלך הספרדי, ארבע פעמים בסופר-קאפ האירופי ועוד ארבע בסופר-קאפ הספרדי
בסך הכל יש לו בקריירה חמש זכיות בליגת האלופות, שבע אליפויות, חמש זכיות בסופר-קאפ האירופי ועוד חמש זכיות באליפות העולם למועדונים - זאת בנוסף לזכייה גביע העולמי עם נבחרת גרמניה.
הקריירה המדהימה של קרוס כוללת גם זכייה אדירה עם נבחרת גרמניה במונדיאל 2014. כשהוא רק בן 24, קרוס נבחרת לנבחרת הטורניר, ונבחר לאיש המשחק ב-1:7 ההיסטורי והבלתי נשכח של המנשאפט על ברזיל - המארחת של הטורניר - בחצי הגמר בו הבקיע בדקות 24 ו-26 - הצמד המהיר בתולדות הגביע העולמי. הוא סיים את המונדיאל עם ארבעה בישולים. בסך הכל יש לו במדי הנבחרת הגרמנית 108 הופעות במהלכן כבש 17 שערים.