שדר הכדורגל הארגטינאי-יהודי הרנן פלר הפך לאחד הסמלים של המאבק לשחרור החטופים מרצועת עזה. פלר, שדודתו אופליה רויטמן נחטפה ב-7 באוקטובר ושוחררה בעסקה, מזכיר את החטופים בכל הזדמנות, והלילה (בין ראשון לשני) הוא ציין שנה לטבח ולפרוץ המלחמה עם מונולג עוצמתי בפתיחת השידור של המשחק בין ריבר פלייט לפלטנסה בליגה הארגנטינאית.
"אנחנו בוויסנטה לופס, מחכים לפלטנסה מול ריבר, במחזור חדש בכדורגל הארגטינאי", אמר פלר. "כבר חלפה שנה מהטבח של ה-7 באוקטובר שבוצע על ידי ארגון הטרור חמאס. מה שקרה באותה השבת בישראל לאוכלוסיה האזרחית הוא חסר תקדים. ז ה היה מעשה קרימינלי, סוטה, מרושע ומלא בשנאה. הם אנסו, שרפו, הם עינו, רצחו וחטפו. 365 ימים חלפו, ועדיין נותרו 101 אנשים בשבי, משוללי חופש".
1 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי פ"ת
הפועל ת"א מכבי פ"ת
"יש אנשים שעדיין רוצים למחוק את ההיסטוריה". פלר בבלומפילד בדצמבר
(צילום: עוז מועלם)
"קשה להאמין, אבל כבר עברה שנה ויש אנשים שעדיין רוצים למחוק את ההיסטוריה, לתמרן אותה אותה, לעשות דה הומניזציה של הקורבנות. אחרים ממשיכים לדבר על ספקולציות, על ניטרליות ומידתיות - כשבמציאות כל אדם הגון צריך לצאת ולהפגין סולידריות, להזדהות ולגנות. אין דיון אפשרי, לא קיים דבר כזה. את הטרור צריך לגנות בלי 'אם' ובלי 'אבל', אין תחום אפור. הכאב ממשיך להכאיב לנו בנשמה, ואנחנו עצובים אבל שלמים - כדי שנישאר מאוחדים, חזקים מתמיד. אנחנו לא נשתוק. נמשיך להשמיע את קולנו, למרות הכל. שתיקה היא כמו השתתפות בפשע, ולכן זו לא אופציה.
"אל תזלזל, אל תהיה אדיש, כי ביום הכי פחות צפוי, הם ידפקו גם בדלת שלך ויתכן שכבר יהיה מאוחר מדי. תחזירו את כל החטופים, אנחנו מחכים לכם".
פלר אף הוזמן לטקס המשואות ביום העצמאות - אך ויתר על הזכות להדליק משואה. לפי דבריו בריאיון לאולפן ynet, חרף הפרסומים בתקשורת, הסיבה אינה העובדה שהתבקש לשלם על נסיעתו לישראל. "קיבלתי הזמנה אבל לא אגיע", הוא אמר, "המדינה חצויה. אני מרגיש שעד שלא יחזרו כל החטופים, אין מה לחגוג ולשמוח".