בפעם החמישית בשש העונות האחרונות: מנצ'סטר סיטי אלופת אנגליה. היא כלל לא שיחקה היום (שבת), אך ארסנל הפסידה לנוטינגהאם פורסט 1:0, ונותר לה רק משחק אחד עד לסיום העונה כך שהיא כבר לא יכולה להדביק את הפער מסיטי שעומד על 4 נקודות.
מדובר באליפות התשיעית בתולדות סיטי, והחמישית בשבע העונות של פפ גווארדיולה בקבוצה. העונה היא מחזיקה במאזן של 27 ניצחונות לצד ארבע תוצאות תיקו וארבעה הפסדים. יש לה את ההתקפה הטובה ביותר בליגה עם לא פחות מ-92 שערי זכות (2.6 למשחק), והיא ספגה 31 שערים בלבד (0.9 למשחק).
3 צפייה בגלריה
מחרז חוגג עם כדור המשחק
מחרז חוגג עם כדור המשחק
מראה נפוץ. שחקני סיטי חוגגים
(צילום: Shaun Botterill / gettyimages)
במשך רוב העונה ראתה סיטי את הגב של ארסנל שהחזיקה במקום הראשון, אך רצף של 16 ניצחונות החזיר אותה לפסגה בדיוק בזמן הנכון. נקודת המפנה הייתה ב-19 בינואר, אז אירחה סיטי את טוטנהאם אחרי שני הפסדים רצופים. להפסקה היא ירדה בפיגור 2:0, וכבר הייתה תחושה של משבר באוויר, אותו פילחו שריקות הבוז של הקהל הביתי. אבל אל דאגה, לא ככה עובדים הדברים עבור אלופת אנגליה. סיטי ביצעה מהפך וניצחה 2:4, וגם הביאה בשורה חדשה: מערך 3-2-4-1, שניתן לקרוא לו גם 3-2-2-3. זאת הייתה הפעם הראשונה שפפ ניסה מערך זה, ומאז הוא כמעט לא עזב אותו.
במוקד סיפור האליפות נמצא מעל כולם ארלינג הולאנד. החלוץ הנורבגי בן ה-22 נקנה הקיץ מבורוסיה דורטמונד, ובעונתו הראשונה בפרמייר-ליג הפך לשחקן היסטורי. הוא הפך לשיאן הכיבושים לעונה אחת באנגליה בעידן הפרמייר-ליג עם 36 שערים, והיד עוד נטויה. בנוסף, כבש הולאנד 12 שערים העונה בליגת האלופות (מלך השערים), 3 בגביע האנגלי ועוד שער אחד בגביע הליגה. המאזן הבלתי נתפס: 52 שערים ב-46 משחקים.
3 צפייה בגלריה
פפ
פפ
חמש אליפויות בשבע עונות. פפ
(צילום: Glyn KIRK / AFP)
3 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
שחקן היסטורי. הולאנד
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
סיטי רחוקה רק שני משחקים מלסיים את העונה עם שלושת התארים המרכזיים בידיה. בגמר ליגת האלופות, בה מעולם לא זכתה, היא תפגוש את אינטר, ובגמר הגביע האנגלי בוומבלי תפגוש את מנצ'סטר יונייטד - אמנם לדרבי חוקים משלו, אך ברור למדי מי הפייבוריטית בשני המפגשים.