פרטים חדשים סביב מעצרו של כדורגלן העבר, לירון בסיס, ברוסיה פורסמו בתקשורת המקומית.
על פי החשד, בסיס היה מעורב לכאורה בהונאות סייבר שנמשכו כשש שנים, החל מ-2018, והעניקו כביכול הון גדול לו ולשותפיו.
1 צפייה בגלריה
לירון בסיס בהארכת מעצר במוסקבה
לירון בסיס בהארכת מעצר במוסקבה
לירון בסיס בהארכת מעצר במוסקבה
(צילום מסך מתוך הרשתות החברתיות)
בדיווח באתר "איי.זד" פורסם על בקשת רשויות האכיפה בגרמניה לעצור את כדורגלן העבר ברוסיה: "משרד התובע בדרזדן פנה ויומיים לאחר מכן השחקן נעצר".
על-פי הדיווחים השונים אתמול, מעצרו של בסיס הוארך ב-40 ימים ברוסיה אחרי דיון בבית המשפט במוסקבה. כדורגלן העבר הישראלי חשוד בהונאה לכאורה בגובה 26 מיליון אירו. בהמשך קיים סיכוי שיוסגר לגרמניה שהייתה זו שביקשה את מעצרו.
בסיס כיכב בליגת העל בשנות ה-90, כשזכה עם הפועל באר שבע בגביע המדינה ב-1997, ושנתיים לאחר מכן זכה עם הפועל חיפה באליפות המדינה. לאחר מכן עבר למכבי ת"א, מ.ס. אשדוד, בית"ר ירושלים ומכבי פ"ת, לפני שחזר להפועל חיפה בלאומית. את הקריירה הוא סיים ב-2008 במדי עמישב פ"ת, איתה עלה לליגה א'. הוא היה אחד משחקניה הבולטים של הפועל באר-שבע, בזכייה הראשונה שלה אי פעם בגביע המדינה ב-1997 (עם 0:1 בגמר על מכבי ת"א משער במספרת של ג'ובאני רוסו).
לאחר מכן המשיך לשתף פעולה עם רוסו והמאמן אלי גוטמן בהפועל חיפה, עימה זכה באליפות היסטורית בעונת 1998/9, היחידה בתולדות המועדון האדום. הוא זומן לנבחרת ישראל, אך אין לו הופעה בשורותיה. בנבחרת הצעירה יש לו שש הופעות ושני שערים.