"איזו הופעה!", זעקה הכותרת ב'לה גאזטה דלו ספורט' על ה-4:4 המטורף אתמול (ראשון) בין אינטר ליובנטוס בדרבי ד'איטליה בסן סירו. "כל מי שראה את המשחק צריך לזכור היכן היה ועם מי. בין אם באצטדיון עם החברה או במסעדה עם המשפחה, כי שמונה שערים בדרבי ד'איטליה לא נראו כבר כמעט 50 שנה", הוסיפו ביומון הספורט האיטלקי.
ואכן, הפעם האחרונה שהמפגש בין הנראזורי לגברת הזקנה הניב שמונה שערים הייתה אי שם ב-1975, אז ניצחה יובנטוס 2:6. למעשה, רק פעם אחת לאורך ההיסטוריה הניב הדרבי כמות שערים גבוהה יותר, ב-1:9 לזכות יובה ב-1961. אבל המשחק של אתמול בכל זאת הצליח להיכנס לספרי ההיסטוריה, כשלראשונה אי פעם נכבשו חמישה שערים במחצית הראשונה במשחק ליגה בין אינטר ליובנטוס.
2 צפייה בגלריה
יילדיז חוגג
יילדיז חוגג
עלה מהספסל - ועשה היסטוריה. יילדיז חוגג
(צילום: REUTERS/Alessandro Garofalo)
משחק העונות: 4:4 משוגע בין אינטר ויובה!
(באדיבות one)
איש המשחק היה ללא ספק קנאן יילדיז, שלא פתח בפעם השנייה בלבד העונה העונה, אבל עלה מהספסל של יובנטוס בדקה ה-62 וכבש צמד (71 ו-82) שחילץ נקודה עבור קבוצתו לאחר שכבר הייתה בפיגור 4:2. "אינטר חלמה ויילדיז העיר אותה בשתי סטירות", כתבו ב"טוטוספורט".
הטורקי, שקיבל הקיץ את החולצה עם המספר 10, הפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש צמד בדרבי ד'איטליה במסגרת הסרייה A (19 ו-176). "אני רק רוצה להודות לקבוצה שלי, למשפחה שלי וגם למאמן. זה לא תמיד קל, אבל שמחתי להיכנס ולעזור לקבוצה שלי עם שני השערים", הוא אמר בסיום, בעודו אוחז בפרס איש המשחק שלו. "במשחקים האלה אנחנו תמיד צריכים להיות ביחד כקבוצה, כי בכדורגל דברים תמיד יכולים להשתנות. באתי במלוא הכוח ואני מרגיש טוב".
גיבור נוסף של יובנטוס היה השוער מיקלה די גרגוריו, שלמרות שספג ארבעה שערים תרם גם חמש הצלות, כולל כמה מרשימות במיוחד. "זה כואב לספוג ארבעה שערים, אבל הדבר הכי חשוב היה התגובה החזקה של הקבוצה", אמר השוער בסיום. "אני חושב שלקבוצה הזאת יש כל כך הרבה אופי, והוכחנו זאת שוב. אנחנו צריכים להמשיך עם הגישה הזו והיא תקח אותנו רחוק".
מאמן אינטר סימונה אינזאגי הודה בסיום כי "יש אכזבה" ו"שאי אפשר לספוג ארבעה שערים", אבל גם אמר ש"אני גם חייב לבנות על הדברים החיוביים. יובנטוס הייתה קבוצה שספגה רק שער אחד בשמונה משחקי סרייה A, ועוד מהנקודה הלבנה, והיום היא הייתה צריכה לספוג שבעה או שמונה". גם מאמן היריבה טיאגו מוטה הודה שלאינטר "היו הזדמנויות להרוג את המשחק".
2 צפייה בגלריה
אינזאגי
אינזאגי
"יש אכזבה". אינזאגי
(צילום: REUTERS/Alessandro Garofalo)
המנצח הגדול של המשחק הוא אנטוניו קונטה, מאמנה של המוליכה נאפולי, שכעת מובילה על אינטר השנייה בארבע נקודות ועל יובנטוס השלישית בחמש נקודות, מה שאומר שהיא תשאר בפסגה בוודאות גם בסיום המחזור הבא. עם זאת, נאפולי יוצאת כעת לרצף של משחקי ליגה קשים מאוד, מול מילאן, אטאלנטה, אינטר ורומא.