מבין כל הנבחרות במוקדמות יורו 2024, צרפת ואנגליה הן היחידות ששומרות על מאזן מושלם. השתיים נראות בלתי ניתנות לעצירה עד כה, ומוליכות כל אחת את הבית שלה (נבחרת שלושת האריות בבית 3 והטריקולור בבית 2).
החבורה של גארת' סאות'גייט כבשה יותר שערים מכל נבחרת אחרת בקמפיין, והגדילה אתמול (שני) כשמחצה 0:7 את צפון מקדוניה, שלמי ששכח - שיחקה ביורו 2020. בוקאיו סאקה כבש שלושער, הארי קיין הבקיע צמד, בעוד מרקוס רשפורד וקלווין פיליפס הוסיפו שער אחד כ"א במשחק שנערך באולד טראפורד, אצטדיונה הביתי של מנצ'סטר יונייטד.
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט עם הארי קיין
מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט עם הארי קיין
ממשיך להיות דומיננטי במדים הלאומיים. הארי קיין עם גארת' סאות'גייט
(Reuters/Jason Cairnduff)
מספר נתונים מעניינים נרשמו אמש בניצחונה המרשים של אנגליה. שלושת השערים שהבקיע סאקה, הפכו אותו לשחקן הצעיר ביותר (21 ו-287 ימים) בתולדות הנבחרת האנגלית שכובש שלושער מאז שעשה זאת תיאו וולקוט נגד קרואטיה ב-2008 (19 ו-178 ימים). כמו כן, מרקוס רשפורד הפך לשחקן מנצ'סטר יונייטד הראשון שכובש עבור אנגליה באולד טראפורד מאז דייויד בקהאם בנובמבר 2001.
ומה אפשר להגיד על הארי קיין? הקפטן האנגלי המשיך להראות דומיננטיות במדים הלאומיים, כשכבש בפעם ה-21 מתוך 22 משחקי מוקדמות האחרונים של טורניר גדול בהם שיחק. בסך הכל, יש לשחקן טוטנהאם 30 שערים בקמפיינים של מוקדמות יורו או מונדיאל.
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט עם בוקאיו סאקה
מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט עם בוקאיו סאקה
ידע שהמהירות שלו תבוא לידי ביטוי. גארת' סאות'גייט עם בוקאיו סאקה
(Catherine Ivill/Getty Images)
גארת' סאות'גייט התייחס ליכולת הנהדרת שקיבל משחקני ההתקפה שלו: "לסאקה, רשפורד וקיין הייתה עונה נהדרת עם הקבוצות שלהם, וההרגשה הייתה שהערב יהיו יותר התקפות מעבר ויתפנה יותר מרחב, וכך המהירות של סאקה ורשפורד תבוא לידי ביטוי. מצד שני, יש לנו אופציות אחרות עם פיל פודן וג'ק גריליש. אני חושב שזה טוב שיש תחרות על המקום בהרכב בין שחקנים ברמה כזאת. לא תמיד כולם יוכלו לשחק, אבל הפעם זה התאפשר".

עוד ציון דרך לאמבאפה

כאמור, גם נבחרת צרפת עושה חיל בבית שלה, ועומדת על ארבעה ניצחונות בארבעת משחקיה עד כה במוקדמות. סגנית אלופת העולם הסתפקה ב-0:1 ביתי על נבחרת יוון (שנותרה בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-69 בעקבות הרחקתו של קונסטנטינוס מאברופאנוס), אך כמו תמיד, קיליאן אמבאפה היה שם בשביל להכריע את המשחק לטובתה עם השער היחיד במשחק, אותו כבש בדקה ה-55 בפנדל.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
ממשיך לשבור שיאים. קיליאן אמבאפה
(FRANCK FIFE/AFP)
מעבר לשלוש הנקודות שהביא עמו השער של הכוכב הגדול, הוא גם קבע שיא חדש בכדורגל הצרפתי. מדובר בשערו ה-54 העונה של אמבאפה בכל המסגרות (נבחרת וקבוצות יחדיו), וזהו שיא חדש עבור כדורגלן מצרפת. בכך, עקף החלוץ את ז'יסט פונטיין, שכבש 53 שערים בעונת 1957/58.
מעבר לכך, אמבאפה כבש אתמול את שערו ה-40 עבור נבחרת צרפת, מה שהפך אותו לכדורגלן החמישי אי פעם שרושם את ההישג במדי הטריקולור לפני שהגיע לגיל 30.