מרוץ האליפות בפרמייר-ליג מגיע לנקודת רתיחה - ותוך שישה ימים נדע מי תזכה בתואר: ארסנל או מנצ'סטר סיטי. התותחנים חזרו אתמול (ראשון) מאולד טראפורד עם 0:1 יקר על מנצ'סטר יונייטד - ושבו לפסגה האנגלית. לארסנל 86 נקודות, אחת יותר מסיטי השנייה, לה יש עוד משחק חסר, אותו תשלים ביום שלישי - בלונדון דווקא מול היריבה המושבעת של המוליכה, טוטנהאם.
משמע: ביום שלישי סמוך לחצות נדע אם סיטי תגיע למחזור האחרון ביום ראשון הבא מהמקום הראשון או דווקא ארסנל תישאר בפסגה. יש לציין כי לתותחנים יחס שערים טוב מעט מזה של האלופה המכהנת (61+ לעומת 58+), כך שגם תיקו של סיטי ישרת אותם. במחזור האחרון, אגב, ארסנל תארח את אברטון וסיטי את ווסטהאם.
2 צפייה בגלריה
ארסנל
ארסנל
זקוקים לעזרה מהיריבה הגדולה. שחקני ארסנל
(צילום: AP Photo/Dave Thompson)
"אהיה האוהד הכי גדול של טוטנהאם", סיפר קאי האברץ בסיום המשחק. "בואו נקווה לטוב". גם מאמנו, מיקל ארטטה, מאמין ביריבה העירונית: "מהניסיון שלי בליגה הזו: כל קבוצה יכולה לנצח כל אחת. הכבוד שיש לכל אחד מהמועדונים הוא פנומנלי".
ארסנל למעשה שברה את שיא המועדון לניצחונות בעונה (27) בפרמייר-ליג ושיפרה את ההישג שרשמו "הבלתי מנוצחים" ב-2003/04 (26). רק פעמיים בלבד בעבר (לפני הקמת הפרמייר-ליג) השיגו התותחנים יותר ניצחונות בעונה אחת: 1970/71 (29) ו-1930/31 (28). "זו לא התקדמות, זה היסטוריה", הבהיר ארטטה. "קשה להשיג דבר כזה, בטח בליגה חזקה כזו".
2 צפייה בגלריה
ארטטה
ארטטה
אופטימי. ארטטה
(צילום: AP Photo/Dave Thompson)
השאלה הגדולה: האם טוטנהאם תתאמץ? על-פניו יש לה על עוד מה לשחק. היא במרחק 4 נקודות מאסטון וילה הרביעית, שתארח הערב (22:00) את ליברפול. לכן בארסנל מקוים שהאדומים ינצחו בווילה פארק ואז לטוטנהאם יהיה עוד סיכוי לעקוף את החבורה של אונאי אמרי ולהשתחל ברגע האחרון למקום הרביעי המוביל לליגת האלופות. כוכב העבר של התותחנים, פול מרסון, דווקא פסימי לקראת מחזור הנעילה: "יש לי הרגשה שאוהדי טוטנהאם יחגגו בכל פעם שהם יספגו מול סיטי. בכל מקרה, אעשה קעקוע של טוטנהאם אם הם ינצחו בשלישי".
האברץ סיכם: "המשימה שלנו היא לנצח בכל משחק, ולהפעיל לחץ על סיטי. נחמד להיות במירוץ האליפות, ובכל שבוע להיות במיטבך. וכשאתה עושה, אתה מרגיש טוב. יש עוד משחק אחד, והכל יכול לקרות".
יובנטוס מחלצת תיקו דרמטי נגד סלרנטינה
(באדיבות ONE)