סערת רונאלדו והקבוצה הסעודית: יוסי מדינה מבאבאגול בריאיון
(צילום: אסף חן)
האם הרומן של כריסטיאנו רונאלדו באל-נאסר הסעודית יהיה קצר מהצפוי? הכוכב הפורטוגלי עוד לא ערך את מסיבת העיתונאים הרשמית בקבוצתו החדשה ובאנגליה מפרסמים היום (שני) כי הוא מחזיק בסעיף מיוחד, שיכול לסלול בחזרה את דרכו לקדמת הבמה של הכדורגל האירופי.
על-פי שלל דיווחים, בעיקר באנגליה, בחוזהו של רונאלדו הוכנס סעיף המאפשר לו לעבור בהשאלה לניוקאסל, ולא סתם. גם היא, כידוע, קבוצה בבעלות סעודית. ועדיין, הסעיף יוכל להתממש רק במידה ובו המגפייז יעפילו לליגת האלופות.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
יחזור מהר מהצפוי לצ'מפיונס? רונאלדו
(צילום: אל נאסר)
3 צפייה בגלריה
האוהדים הסעודים ממתינים בתור כדי לשים את ידם על חולצה של רונאלדו
האוהדים הסעודים ממתינים בתור כדי לשים את ידם על חולצה של רונאלדו
האוהדים הסעודים ממתינים בתור כדי לשים את ידם על חולצה של רונאלדו
(צילום: AFP)
על-פניו, לא מדובר בדבר מופרך כל-כך. אחרי 17 משחקים בפרמייר-ליג, ניוקאסל היא אחת ההפתעות הנעימות של העונה ונמצאת במקום השלישיף מרחק ארבע נקודות מטוטנהאם החמישית. מקום בין ארבע הראשונות יספק לניוקאסל להבטיח הופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה מאז עונת 2002/03.
יש לציין כי רונאלדו הוא שיאן ההופעות (183), השערים (140), הבישולים (42) והזכיות (5) בכל הזמנים בליגת האלופות.
בכל מקרה, לפחות מבחינה פיננסית כדאי יהיה לרונאלדו להישאר הרבה זמן באל-נאסר. החוזה של הפורטוגלי עד 2025 והוא צפוי להרוויח לא פחות מ-200 מיליון אירו לעונה. רונאלדו אמור לחבור לחבריו החדשים כבר ביממה הקרובה, אז גם ינחת בסעודיה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי ניוקאסל
אוהדי ניוקאסל
יהנו ממתנה לא צפויה בסיום העונה? אוהדי ניוקאסל
(צילום: רויטרס)
אל-נאסר היא היא אחת הקבוצות הגדולות בסעודיה וזכתה בתשע אליפויות. ניתן למצוא בסגל הקבוצה מספר שמות של שחקנים מזדקנים שפעם שיחקו ברמות הגבוהות, ביניהם החלוץ הקמרוני וינסנט אבובקאר בן ה-30 (שכבש עבור נבחרתו את שער הניצחון ב-0:1 על ברזיל במונדיאל), הקשר האחורי הברזילאי לואיס גוסטאבו בן ה-35, והשוער הקולומביאני דויד אוספינה בן ה-34.
סעודיה מקווה שהגעת רונאלדו תעזור לה לזכות באירוח של מונדיאל 2030 ביחד עם מצרים, אחרי שראשי המדינה ראו איך אירוח הטורניר שם את קטאר על מפת הכדורגל העולמי. שר הספורט של סעודיה, הנסיך עבדול-עזיז, התראיין במהלך המונדיאל ל-BBC ואמר שהוא "ישמח" לראות את רונאלדו משחק בליגה הסעודית. "יהיה נהדר לראות אותו בליגה שלנו", אמר עבדול עזיז, "הוא ירים את הרמה של הליגה. מדובר גם במודל לחיקוי עבור ילדים ואוהדי כדורגל בסעודיה. אשמח מאוד אם זה יקרה".