פסטיבל חתימת קיליאן אמבאפה בריאל מדריד רק החל - ואין גוף תקשורת בעולם שלא סיקר את המעבר הענק, גם אם הוא היה באוויר כבר זמן רב. בכך, למעשה, הגיעה לסיומה סאגה ארוכה ובסופה האיחוד הבלתי נמנע בין אלופת אירופה ואחד הכוכבים הכי נוצצים בעולם.
"סוף-סוף כאן", זעקה הכותרת הבוקר (שלישי) ב"אס" הספרדי, ב"מארקה" הלכו על "מה שחלמת", כשהם מתייחסים לציטוט הראשון של הכוכב הצרפתי אחרי החתימה ("חלום שהתגשם"). בצרפת, כצפוי, לא ממש התלהבו מהמעבר של אמבאפה מפ.ס.ז' לריאל. ב"לה פריזיאן" כתבו: "זה היה הסוד הכמוס הכי גרוע בכדורגל העולמי". ב"בילד" הגרמני דווקא פרגנו: "כעת אמבאפה יוכל לעשות את הקסמים שלו בברנבאו".
2 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
ישחק במדריד. אמבאפה
(צילום: Sarah Meyssonnier / POOL / AFP)
בתקשורת המדרידאית חשפו גם את שכרו הצפוי: החלוץ בן ה-25 קיבל מענק חתימה של 100 מיליון אירו ומשכורת עונתית של 15 מיליון אירו נטו. היא אמנם הגבוהה ביותר בריאל, אך נמוכה ממה שהוצע לו בפ.ס.ז' (20 מיליון) אם היה מאריך את חוזהו. וה לגבי מספר החולצה? אמבאפה ילבש בריאל את המספר 9, כשב"אס" טוענים כי אחרי פרישתו של לוקה מודריץ' בקיץ 2025 הוא יעבור ל-10 הכל-כך מזוהה איתו.
עוד פורסם כי כבר בקיץ האחרון קיבל קרלו אנצ'לוטי את ההודעה שאמבאפה יחתום בסיום העונה בריאל. המאמן האיטלקי בכלל רצה שריאל תלך על הארי קיין (עוד לפני שחתם בבאיירן מינכן), אבל הנשיא פלורנטינו פרס הבהיר לו רשמית: אני רוצה את אמבאפה.
2 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
האוהדים כבר מחכים
(צילום: OSCAR DEL POZO / AFP)
ב-13 בפברואר, לפני משחק החוץ של ריאל בליגת האלופות נגד לייפציג, פרס הודיע סופית למאמן: אמבאפה אישר וישחק אצלנו בעונה הבאה. מה שכן, השלבים האחרונים של המו"מ התנהלו תחת סודיות גדולה בעקבות בקשה חד-צדדית מצד אמו (והסוכנת שלו) של השחקן, פאיזה למארי, שהבהירה: הוא יגיע לברנבאו אם לא יהיו הדלפות עד שיסיים את משחקו האחרון במדי פ.ס.ז'. זה קרה. החלוץ נעל את העונה עם האלופה הצרפתית, ריאל זכתה בליגת האלופות ואתמול ההודעה הרשמית יצאה.
כעת, לפחות כי בספרד מאמינים, כי השיטה של אנצ'לוטי לא תיפגע. מי שיזוז אחורנית - ככל הנראה לתפקיד של טוני קרוס - הוא ג'וד בלינגהאם, כדי לאפשר לאמבאפה לשחק קדימה יותר עם ויניסיוס ורודריגו - במערך של שלושה חלוצים.
אז מה המשימות שנותרו לאמבאפה בריאל כדי להפוך שם לאגדה אמיתית?
טרבל היסטורי: ההפסד של ריאל לאתלטיקו בשמינית גמר גביע המלך בינואר האחרון ניפץ אפשרות לזכייה בשלושה תארים העונה. וכן, למרבה הפלא, זה אחד ההישגים הבודדים שריאל מדריד עדיין לא רשמה, בעוד היריבה המרה, ברצלונה, עשתה זאת בעבר - עם קבוצות הגברים והנשים של המועדון.
להמשיך את הדומיננטיות של ריאל מול ברצלונה: מאז תחילת 2020, נערכו בכל המסגרות 14 משחקי קלאסיקו. בארסה ניצחה רק בארבעה. למעשה, ברצלונה הפסידה את ארבעת מפגשיה האחרונים מול הבלאנקוס ביחס שערים כולל של 13:4. הגעתו של אמבאפה אמורה למשיך את המומנטום. הרי גם הוא יודע שניצחון על ברצלונה, בטח אצל האוהדים, הוא הרבה יותר מרק עוד ניצחון.
לסיים עונה ללא הפסד: רק שתי קבוצות בתולדותה הל-ליגה השלימו עונה נקייה מהפסדים: אתלטיק בילבאו וריאל מדריד. ברצלונה הייתה קרובה לכך, אבל הפסידה במפתיע ללבאנטה במחזור הלפני אחרון של עונת 2017/18. כעת ריאל רוצה לשחזר את ההישג ההיסטורי ההוא, שהושג אי שם בעונת 1931/32.
כל שערי ריאל מדריד ב-2023/24 בלה ליגה
(באדיבות ONE)