זה היה באוויר הרבה מאוד זמן, והיום (רביעי) כריסטוף גאלטייה פוטר רשמית מאימון פ.ס.ז' אחרי עונה אחת בלבד. מי שהחליף אותו והוצג היום רשמית, הוא לואיס אנריקה. הספרדי בן ה-53, שהוביל את ברצלונה לטרבל בעונת 2014/15, נפרד מנבחרת ספרד אחרי הכישלון במונדיאל בקטאר ולא אימן מאז. "אני משוכנע שתהיה לי קבוצה חזקה", אמר המאמן עם מינויו לתקפיד היוקרתי.
גאלטייה בן ה-56 הגיע כאמור בקיץ שעבר לקבוצה מעיר האורות. הוא אמנם הבטיח את האליפות המקומית מחזור לסיום, אך הפער מלאנס בסיום העונה עמד על נקודה אחת בלבד. חשוב מכך, הוא נכשל בליגת האלופות - המפעל החשוב ביותר עבור הבעלים הקטארים - שם הודחה הקבוצה בשמינית הגמר על ידי באיירן מינכן. גם בשמינית הגמר הודחה פ.ס.ז' כבר בשמינית הגמר, על ידי היריבה המרה מארסיי.
2 צפייה בגלריה
הנריקה מוצג כמאמן פ.ס.ז'
הנריקה מוצג כמאמן פ.ס.ז'
הנריקה מוצג כמאמן פ.ס.ז'
(מתוך עמוד הטוויטר של המועדון)
2 צפייה בגלריה
כריסטוף גאלטייה מאמן פריז סן ז'רמן
כריסטוף גאלטייה מאמן פריז סן ז'רמן
הסתבך. גאלטייה
(צילום: AFP)
גאלטייה עומד במרכז פרשת ההתבטאויות גזעניות. לפי הדיווחים בצרפת, החשדות נגדו התחזקו ואחרי שבשבוע שעבר הוא ובנו נלקחו למעצר משטרתי בניס - הוחלט שרק הוא יעמוד למשפט.
לאחר המעצר נחשפו בין היתר תכתובות מיילים של גאלטייה עם המנהל המקצועי לשעבר של ניס ג'וליאן פורנייה, בהן כתב המאמן: "בנית לי קבוצה של חלאות. יש לי בקבוצה רק שחקנים שחורים, וחצי מהם הולכים להתפלל במסגד בימי שישי. אי אפשר לבנות קבוצה מצליחה ככה".
פורסם לראשונה: 12:41, 05.07.23