הקיץ הנוכחי היה מלא בשמעות על עתידו של ליאל עבדה, כשלפי הדיווחים שחקן הכנף הישראלי (21) הביע רצון לעזוב את סלטיק, ופנרבחצ'ה, סאות'המפטון ואיאקס התעניינו בו. אלא שכעת ברנדן רוג'רס, המאמן החדש-ישן של סלטיק, סגר את הסיפור והודיע שעבדה נשאר באלופת סקוטלנד.
"הייתה לנו שיחה נחמדה, ממש פתוחה, כשנכנסתי. הוא ישב במשרד ורק רציתי לדעת מה השאיפות שלו ומה הוא רוצה להשיג", סיפר המאמן, שאימן את ניר ביטון בקדנציה הקודמת שלו בסלטיק. "הוא מאוד נלהב והוא באמת רוצה להיות כאן כדי להשתפר. אבל הוא גם מבין שצריכה להיות תחרות כשאתה במועדון מוביל. זה דוחף אותך".
1 צפייה בגלריה
עבדה ופורוהאשי חוגגים אליפות
עבדה ופורוהאשי חוגגים אליפות
נשאר בירוק-לבן. עבדה וקיוגו פורוהאשי חוגגים זכייה נוספת באליפות
(צילום: Ian MacNicol/Getty Images)
"אני אוהב את הריצות שלו ויש לו אינסטינקט קטלני אמיתי מול השער", סיפר המאמן על עבדה. "אני אוהב את היכולות שלו. כמות השערים שלו מדהימה יחסית לקיצוני, וזה מה שאני רוצה - שחקן שיכול ליצור ולהבקיע. הוא יכול להשתפר בלחץ ולהיות יותר אגרסיבי. אני אותו כבן אדם, הוא רוצה להשתפר, הוא רק בן 21 ויש לו הרבה לאן להתקדם. הוא בחור שקט, עם מנטליות דומה לזו של ניר ביטון שהוא בחור נהדר. ליאל אוהב לתקשר, כך שדיברנו מספר פעמים. הוא יודע מה הוא צריך לשפר ויעשה זאת".
לעבדה נותרו עוד שלוש שנים לסיום החוזה הנוכחי שלו. סלטיק רכשה אותו ממכבי פ"ת ב-4 מיליון אירו לפני שנתיים, ומאז הוא הבריק במדיה. ב-101 הופעות במועדון הוא כבש 28 שערים ובישל עוד 20. ולמרות שהעביר את רוב העונה החולפת על הספסל, הוא המשיך לספק מספרים - 13 שערים ותשעה בישולים ב-47 הופעות בכל המסגרות. הוא זכה איתה בשתי אליפויות, גביע ושני גביעי ליגה.