אחרי שנים של ספקולציות, חיזורים ושמועות - זה סוף-סוף קרה: קיליאן אמבאפה חתם הערב (שני) בריאל מדריד לחמש עונות.
הסופרסטאר הצרפתי בן ה-25 עזב את פריז סן ז'רמן כשחקן חופשי אחרי שבע עונות, במהלכן הפך למלך שעריה בכל הזמנים עם 255 כיבושים. הוא זכה איתה בשש אליפויות, ארבעה גביעים ונבחר לשחקן העונה בליגה הצרפתית חמש פעמים, אבל לא הוביל אותה לזכייה בליגת האלופות. כעת הוא שחקנה של מי שרק בשבוע שעבר זכתה בצ'מפיונס בפעם ה-15 בתולדותיה, יותר מכפול מכל קבוצה אחרת.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
מגיע לריאל. אמבאפה
(צילום: עוז מועלם)
"חלום שהתגשם", כתב אמבאפה אחרי החתימה ב-X לצד תמונות שלו כילד עם ז'קט של ריאל מדריד (באחת מהן הוא מחובק עם אלילו כריסטיאנו רואלדו), "מאוד שמח וגאה להיות חלק ממועדון החלומות שלי. אי אפשר להסביר כמה אני שמח ומתרגש כרגע. אני לא יכול לחכות לראות אתכם, אוהדי מדריד, ותודה על התמיכה המדהימה שלכם. יאללה מדריד!".
בנוסף להצלחה בעיר האורות, אמבאפה, שנחשב בעיני רבים לשחקן הטוב בעולם, כבר זכה עם צרפת במונדיאל 2018, ובגיל 20 בלבד היה אחד משחקניה הבולטים באותו טורניר. במונדיאל האחרון ב-2022 בקטאר הוא הוביל את הטריקולור לגמר עם שמונה שערים (מלך שערי הטורניר), כולל שלושער בגמר מול ארגנטינה - שלא הספיק לצרפת שהפסידה בפנדלים ללאו מסי וחבריו. יש לו כבר 46 שערים במדי צרפת, מקום שלישי בכל הזמנים ו-11 פחות מאוליבייה ז'ירו שנמצא בפסגה.
אמבאפה יגיע לריאל מדריד אחרי העונה האישית הכי פורה שלו במדי פריז סן ז'רמן, עם 44 שערים ב-48 הופעות. הוא שיחק העונה יותר כחלוץ מרכזי מאשר כשחקן כנף, והפך ליותר קטלני מול השער. אחרי שהרוויח כ-50 מיליון אירו לעונה בפריז, בריאל מדריד הוא צפוי להשתכר כ-35 מיליון אירו לעונה, סכום שכולל בונוסים שונים. הוא גם קיבל מריאל מדריד מענק חתימה שמן שעל פי הדיווחים עומד על 40 מיליון אירו.
אמבאפה מגיע לריאל מדריד במטרה ברורה - להיות ממשיך דרכו של כריסטיאנו רונאלדו ולהפוך רשמית לשחקן הכי טוב בעולם עם זכייה בכדור הזהב, הפרס האישי היוקרתי ביותר עבור כדורגלן (זכייה עם צרפת ביורו הקרוב תקרב אותו לתואר). הוא ישלים את ההתקפה הקטלנית של ריאל מדריד שכוללת בין היתר את ויניסיוס, רודריגו וג'וד בלינגהאם, כשגם אנדריק יגיע הקיץ מפלמייראס. אמבאפה יהיה השחקן הצרפתי הרביעי בסגל של ריאל מדריד יחד עם פרלאנד מנדי, אדוארדו קמאבינגה ואורלייאן צ'ואמני.
10 ההצלות הכי מטורפות העונה בלה ליגה
(באדיבות ONE)