עכשיו זה רשמי: קרלו אנצ'לוטי יעזוב בקיץ הבא את ריאל מדריד ויאמן החל מ-2024 את נבחרת ברזיל. מאמן זר בברזיל הוא נושא שהיה טאבו במשך עשרות שנים. למעשה, הזר האחרון שמונה לסלסאו לא כמאמן זמני היה רמון פלאטרו מאורוגוואי. זה קרה לפני כמעט 100 שנה, ב-1925, והוא שרד בתפקיד רק חודשיים.
נשיא ההתאחדות הברזילאית, אדנאלדו רודריגס, אישר הלילה (בין שלישי לרביעי) את הידיעה על המינוי והודיע כי מי שידריך עד אז את הסלסאו יהיה פרננדו דיניס, מאמן פלומיננזה. אנצ'לוטי יחתום אצל הסלסאו עד אחרי מונדיאל 2026 שייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו. דיניס, לעומת זאת, יהיה מחליפו הרשמי של צ'יצ'ה שסיים את דרכו מיד אחרי ההדחה ברבע גמר המונדיאל האחרון לקרואטיה - עד להגעתו, כאמור, של אנצ'לוטי.
3 צפייה בגלריה
קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי
יגיע לברזיל. אנצ'לוטי
(צילום: EPA)
אנצ'לוטי בן ה-64 אימן את ריאל מדריד בין 2013 ל-2015 וזכה עם הקבוצה בליגת האלופות ובגביע המלך בעונת 2013/14, אבל פוטר מתפקידו במאי 2015. הנשיא פלורנטינו פרס הסביר זאת בשעתו: "אנצ'לוטי נכנס להיסטוריה של המועדון כי איתו זכינו בדסימה, וריאל מדריד תמיד תהיה הבית שלו, אבל כפי שכולנו יודעים התובענות אצלנו היא מקסימלית".
אחרי שפוטר המשיך לבאיירן מינכן במקום פפ גווארדיולה, לא רשם הצלחה גדולה במיוחד ופוטר גם כן. גם בנאפולי התקשה להגיע להישגים, שלא לדבר על אברטון. רק שבעונת 2021/22 רשם עונה מופלאה עם ריאל, שהסתיימה בזכייה באליפות ספרד ובליגת האלופות. בעונה החולפת זכה עם הקבוצה בגביע המלך, אבל כשל בליגה ובליגת האלופות.
3 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
מאמן חדש בדרך. ניימאר ושחקני ברזיל במונדיאל האחרון
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס ואנצ'לוטי בחגיגות האליפות
ויניסיוס ואנצ'לוטי בחגיגות האליפות
מכונת תארים. אנצ'לוטי
(צילום: AFP)
האיטלקי הוותיק הוא אחד המאמנים המעוטרים בתולדות הכדורגל העולמי. יש לו ארבע זכיות בליגת האלופות (שתיים עם מילאן ושתיים עם ריאל) - שיאן כל הזמנים, והוא המאמן היחיד בהיסטוריה שזכה באליפות בכל אחת מחמש הליגות הבכירות באירופה - ספרד (ריאל מדריד), איטליה (מילאן), צרפת (פריז סן-ז'רמן), גרמניה (באיירן) ואנגליה (צ'לסי).