הקאמבק הושלם. שנה אחרי שחתם בברצלונה אחרי שבע עונות במנצ'סטר סיטי, אלופת אנגליה הודיעה היום (שישי) על חזרתו של אילקאיי גונדואן, שהגיע בהעברה חופשית וחתם על חוזה לעונה עם אופציה לאחת נוספת.
למרות שהרשים בעונה שעברה, ברצלונה החליטה להיפרד מהקשר הגרמני בן ה-33 בגלל הקשיים הכלכליים שלה, שבגללם טרם רשמה לליגה את שחקן הרכש דני אולמו. גונדואן היה אחד המשתכרים הגבוהים של המועדון, ועזיבתו בהעברה חופשית תעזור לברצלונה לעמוד בהגבלות ההוצאות של לה ליגה.
2 צפייה בגלריה
גונדואן חוגג
גונדואן חוגג
חוזר לאנגליה. גונדואן חוגג במדי סיטי
(צילום: Gareth Copley/Getty Images)
צמד ללבנדובסקי, 1:2 לברצלונה נגד ולנסיה
(ONE)
גונדואן שיחק בסיטי במשך שבע עונות ואף שימש כקפטן הקבוצה. הוא היה אחד השחקנים הבולטים בזכייה בטרבל בעונת 2022/23, ובסך הכל זכה עם הסיטיזנס פעם אחת בליגת האלופות, חמש אליפויות אנגליה, ארבעה גביעים, פעמיים במגן הקהילה וארבע פעמים בגביע הליגה. הוא כבש במדיה 60 שערים ב-304 הופעות. סיטי לא רצתה שהוא יעזוב בקיץ שעבר, אבל גונדואן החליט שהוא רוצה אתגר חדש ועבר לברצלונה. בעונה הקודמת הוא רשם 51 הופעות במדי ברצלונה ועזר לזה לסיים במקום השני בספרד.
"שבע השנים שלי במנצ'סטר סיטי היו זמן של סיפוק טהור עבורי, גם על המגרש וגם מחוצה לו", אמר גונדואן לאחר החתימה, "גדלתי כאדם וכשחקן, פיתחתי מערכת יחסים מיוחדת עם האוהדים ונהניתי מהצלחה מדהימה. זו הייתה תקופה יוצאת דופן בחיי. לקבל את ההזדמנות לחזור לכאן, יש לזה כל כך הרבה משמעות".
על האיחוד עם פפ גווארדיולה: "כולם יודעים כמה כבוד יש לי לפפ - הוא המאמן הטוב בעולם ועבודה איתו כל יום הופכת אותך לשחקן טוב יותר. בכנות, אני לא יכול לחכות ללבוש שוב את החולצה של סיטי".
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה אילקאיי גונדואן
שחקן ברצלונה אילקאיי גונדואן
עונה אחת בלבד בברצלונה. גונדואן
(Pau BARRENA / AFP)
על הפרידה המהירה מברצלונה כתב באינסטגרם: "אני עוזב בסיטואציה קשה, אבל אם העזיבה שלי יכולה לעזור למועדון כלכלית, זה עושה אותי קצת פחות עצוב".
גונדואן פרש השבוע מנבחרת גרמניה, אותה הוביל הקיץ כקפטן ביורו הביתי לרבע הגמר, זאת לאחר 82 הופעות.