יוסף עטאל, שבמהלך חודש אוקטובר האחרון פרסם פוסט בחשבון האינסטגרם שלו בו קרא "לגרום ליהודים יום שחור", חוזר לליגה הצרפתית.
בתקשורת המקומית מדווחים כי המגן האלג'יראי סיכם לעונה אחת במארסיי ולמעשה יחזור לכדורגל הצרפתי אחרי חצי שנה בדמירספור הטורקית.
2 צפייה בגלריה
עטאל
עטאל
פשע שנאה. עטאל
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
כזכור, רק לפני חצי שנה בית המשפט בצרפת גזר על עטאל עונש של שמונה חודשי מאסר על תנאי בעקבות דבריו שהיוו לטענת השופטים "פשע שנאה". התביעה בצרפת דרשה 10 חודשי מאסר על תנאי, ובבית המשפט קבעו כי עונשו יהיה חודשיים פחות מכך. עטאל אף חוייב לפרסם הודעת הבהרה על דבריו בעיתונים "לה-מונד" ו"ניס-מאטין".
"אני לא אנטישמי. אני לא נגד יהודים או נגד נוצרים, אני לא שונא אף אחד", טען בתוקף עטאל להגנתו בזמנו באוזני השופטים, אך זה לא שינה את גזר דינו. בזמנו, לאחר דבריו הקשים, ניס השעתה את עטאל, זאת למרות שהשחקן התנצל בחשבון האינסטגרם שלו, המונה כ-2.3 מיליון עוקבים.
2 צפייה בגלריה
יוסוף אטאל
יוסוף אטאל
עטאל בכניסה לבית המשפט לפני חצי שנה
(צילום: Valery HACHE / AFP)
"אנחנו רוצים להדגיש את המוניטין של ניס, בנוגע להטפה למסרים של אחדות. אנחנו מצפים מכל השחקנים להתאים את עצמם לערכי המועדון", נאמר אז על-ידי המועדון הצרפתי.
ההתאחדות הצרפתית הענישה גם היא בעונה שעברה את עטאל והודיעה כי הוא מושעה משבעה משחקים. בהודעה מטעמה נמסר: "הקריאות לאלימות שפרסם יוסף עטאל מנוגדות לכל אתיקה ולערכים שהכדורגל מגן עליהם ללא לאות. התאחדות הכדורגל הצרפתית מגנה זאת בתקיפות הכי קיצונית. אסור לאפשר דברי שטנה".