במשך שלושה חודשים חיפשו בנבחרת אנגליה מחליף לגארת' סאות'גייט. והבוקר (רביעי) הגיעה ההכרזה הרשמית: תומאס טוכל חתם על חוזה ל-18 חודשים (החל מינואר 2025) ויוביל את נבחרת שלושת האריות במסגרת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2026. אנתוני בארי האנגלי ישמש כעוזרו.
כבר מספר ימים שטוכל הוא השם החם על המדף - ואחרי שהחליטו לא לחכות לפפ גווארדיולה - בהתאחדות חתמו עם המאמן הגרמני. בכך, טוכל יהיה המאמן הזר (לא אנגלי ולא אירי) השלישי בהיסטוריה של נבחרת שלושת האריות, אחרי סוון גוראן אריקסון ופאביו קאפלו.
2 צפייה בגלריה
טוכל
טוכל
מאמן נבחרת אנגליה החל מינואר 2025. טוכל
(צילום: REUTERS/Angelika Warmuth)
על פי דיווחים באנגליה טוכל חתם על חוזהו כבר בשבוע שעבר, אבל בהתאחדות האנגלית המתינו עם ההודעה הרשמית עד לתום החלון הבינלאומי (המשחקים נגד יוון ופינלנד במסגרת גביע האומות), "כדי למנוע הסחות דעת".
"אני מאוד גאה שקיבלתי את הכבוד להוביל את נבחרת אנגליה", אמר המאמן לאחר ההודעה הרשמית. "כבר מזמן הרגשתי חיבור אישי לכדורגל האנגלי, שהעניק לי רגעים מדהימים. לקבל את ההזדמנות לייצג את אנגליה זו זכות ענקית, וההזדמנות לעבוד עם קבוצת השחקנים המיוחדת והמוכשרת הזו היא מאוד מרגשת".
2 צפייה בגלריה
לי קרסלי
לי קרסלי
יעזוב לאחר משחק ליגת האומות נגד אירלנד. קארסלי
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
טוכל, שלא אימן מאז חודש מאי אחרי שסיים את תפקידו בבאיירן מינכן (בעונת בלהות שהסתיימה ללא תואר אחד לרפואה), יחליף למעשה את לי קארסלי, המאמן הזמני שימשיך לעמוד על הקווים במסגרת שני המשחקים שנותרו בשלב הבתים של ליגת האומות נגד יוון (14.11) ואירלנד (17.11) - ולאחר מכן יחזור לנבחרת הצעירה.
כמאמן טוכל זכה בגביע עם דורטמונד, פעמיים באליפות צרפת עם פ.ס.ז' ובליגת האלופות עם צ'לסי בעונת 2020/21. הוא זכה באליפות דרמטית עם באירן מינכן ב-2022/23, אבל בשנה שעברה הבווארים איבדו את התואר והמאמן המוערך נשלח הביתה.