שולף מעורר מחלוקת: בסעודיה מתחממים לקראת משחק העונה בין אל-נאסר של רונאלדו לאל-איתיחאד. בהתאחדות הסעודית שיבצו למשחק היוקרתי שמתקיים בשעה זו בביתה של אל-איתיחאד, את השופט מתיאו לאוס. אבל ההיסטוריה בינו ובין הכוכב הפורטוגלי, לפחות כפי שמוצגת ברשתות, מוציאה את האוהדים המקומיים מהכלים.
במקרה שהשם לא מצלצל לכם מוכר, נצטרך לחזור למונדיאל האחרון בקטאר. לאוס היה אחד המועמדים לשפוט את משחק הגמר, אולם הוא איבד את הראש במשחק רבע הגמר בין ארגנטינה להולנד, כששלף לא פחות מ-17 כרטיסים צהובים בעקבות קטטה שפרצה על המגרש.
2 צפייה בגלריה
מתאו לאוס לאו מסי
מתאו לאוס לאו מסי
לאוס שולף צהוב למסי
(צילום: AFP )
"אם אדבר נגד השופט יענישו אותי", אמר על הביצועים של לאוס מי שעתיד להניף את הגביע בתום הטורניר, קפטן ארגנטינה לאו מסי. בפיפ"א הבינו את הרמז והדיחו את הספרדי מהטורניר.
גם בזירה המקומית, לאוס רחוק מלהרשים. עד היום שובץ הספרדי לשלושה משחקים בסעודיה (כולל המשחק היום). באחד מהמשחקים הוא שלף לא פחות משמונה צהובים ושלושה כרטיסים אדומים, שניים מתוכם ישירים. האם השליפה הסיטונאית היא צירוף מקרים בלבד?
שלא תטעו, לא מדובר בשופט חובבן שנקלע לצמרת השיפוט העולמית במקרה. החל מ-2008 הוא שופט בליגה הבכירה בספרד, ניהל משחק ביורו 2020, ואף נטל חלק בשני המונדיאלים האחרונים. פסגת הקריירה שלו נכון להיום - גמר ליגת האלופות בין מנצ'סטר סיטי לצ'לסי, לפני שתי עונות.
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
רונאלדו. אויב או אוהב?
(צילום: AFP)
"זה שופט שמבין את המשחק", העיד עליו המנג'ר ז'וזה מוריניו, מאחר שלאוס אימץ סגנון שיפוט אנגלי, שנותן למשחק לרוץ. רק שאותו דימוי הפך לחרב פיפיות, כשהתחיל לשלוף יותר ויותר כרטיסים צהובים לשחקנים שמחו נגד הסגנון ומה שהם ראו כהעלמת עין מעבירות שמצריכות אזהרה או הרחקה.
ואיך כל זה מתכתב עם משחק העונה בסעודיה? מתברר שערב המשחק הופצו ברשתות החברתיות תמונות מתוך משחקים בהן נראים לאוס ורונאלדו "מיודדים במיוחד". "הם חברים", פסק עיתונאי מקומי, כשאוהדי אל-איתיחאד משוכנעים שהשופט הספרדי פשוט "אוהב את רונאלדו". אגב, החשש המדובר עומד בסתירה להקנטות הדדיות שירו בעבר השופט ורונאלדו האחד כלפי השני. אז למה להאמין?
נכון למחזור ה-19 מדורגת אל-נאסר של הכוכב הפורטוגלי במקום הראשון עם 46 נקודות, ואל-איתיחאד שנייה (44 נקודות), מה שממחיש עד כמה המשחק טעון וגורלי. השתיים יחסית בודדות בצמרת, ונראה שהן המועמדות העיקריות לזכייה בתואר האליפות. האם לאוס אכן יהפוך לסיוט של האוהדים המקומיים או שמא נישאר עם פראנויה טבעית של אוהדים, כראוי לגודל המעמד? לא נותר לנו יותר מדי זמן כדי לגלות.