נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו בירך את מאמטו טורה על בחירתו מחדש לנשיא התאחדות הכדורגל של מאלי, זאת למרות שהאחרון נמצא במעצר במדינתו בגלל חשדות לשחיתות חמורה, מעילה בכספי ציבור וזיוף. ב"גרדיאן" נחשף כי לאחר המינוי שלח אינפנטינו מכתב לטורה, בו בירך אותו במילים חמות והודה לו על מאמציו.
טורה בן ה-66 - שהוא גם חבר במועצת פיפ"א - נמצא בכלא בבמאקו, בירת מאלי, שם שהוא ממתין למשפט לאחר שהוגש נגדו כתב אישום ב-9 באוגוסט על ידי ממשלת מאלי בגין "מעילה ברכוש ציבורי, זיוף" ועוד. הוא הכחיש את ההאשמות ונבחר מחדש בהצלחה בשבוע שעבר ברוב של 61 קולות נגד אחד, לאחר שהיה המועמד היחיד שהגשתו התקבלה על ידי ועדת הבחירות.
1 צפייה בגלריה
ג'יאני אינפנטינו
ג'יאני אינפנטינו
בירך את טורה. אינפנטינו
(צילום: EPA/STRINGER)
"אני מודה לך על כל המאמצים שלך, עבודתך ותרומתך החשובה לפיתוח הספורט שלנו ולקידום ערכיו במאלי, אפריקה ובעולם", כתב אינפנטינו. "אני שולח לך ולצוות שלך את מיטב האיחולים שלי להצלחה בכל האתגרים שמחכים לך. אני מצפה, נשיא יקר, להמשיך לעבוד איתך למען צמיחה ושגשוג לכדורגל במאלי בשנים הבאות".
בתגובה, דובר פיפ"א אבל הודעה שבה נתכב בין השאר: "לפיפ"א יש מדיניות אפס סובלנות כלפי כל עוול פיננסי בכדורגל, והיא תמשיך לעקוב אחר המצב. עד היום, פיפ"א לא קיבלה הודעה על החלטת בית משפט כלשהי ביחס להאשמות שהועלו נגד הנשיא של התאחדות הכדורגל של מאלי, והיא מכירה בעיקרון של חזקת החפות".