זה עוד לא רשמי, אבל על פי הדיווחים מאתמול (שני), רודרי, קשר וכוכב מנצ'סטר סיטי, סובל מקרע ברצועה הצולבת וכמעט בוודאות סיים את העונה כבר לאחר המחזור החמישי בפרמייר-ליג, זאת לאחר שנפגע והוחלף כבר בדקה ה-21 ב-2:2 מול ארסנל בראשון.
גם למי שלא מצויים בנבכי הסטטיסטיקות ברור שמדובר במכה קשה עבור הקבוצה של פפ גווארדיולה, האלופה בארבע העונות האחרונות, שעל אף הכישרון הגדול שנמצא אצלה בסגל, תתקשה למצוא מחליף לספרדי. אחרי הכל, הוא אחד המועמדים המובילים לזכייה בתואר כדור הזהב, ובקיץ החולף אף נבחר לשחקן המצטיין של היורו לאחר שהוביל את נבחרתו לזכייה. אבל לא מדובר רק בתחושת בטן.
3 צפייה בגלריה
רודרי
רודרי
מכה קשה. רודרי
(צילום: Reuters/Jason Cairnduff)
יש אפילו מי שרואים ברודרי בן ה-28 את השחקן הטוב בעולם, קל וחומר את אחד המשפיעים שבה. עד כמה משפיע? האלופה האנגלית לא הפסידה ב-48 משחקי הפרמייר-ליג האחרונים בהם פתח רודרי.
בארבעה מתוך חמשת המשחקים שהחמיץ בעונה שעברה, סיטי דווקא כן הפסידה, כשרודרי עצמו רשם הפסד אחד בלבד ב-50 הופעות בכל המסגרות (לא כולל ההפסד בדו-קרב פנדלים לריאל מדריד ברבע גמר ליגת האלופות) - גמר הגביע האנגלי, בו נוצחו התכולים 2:1 על ידי מנצ'סטר יונייטד.
3 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי רודרי
שחקן מנצ'סטר סיטי רודרי
הפסיד רק במשחק אחד בעונה שעברה. רודרי
(Justin Setterfield/Getty Images)
מאז שהגיע מאתלטיקו מדריד בקיץ 2019, השפעתו של הקשר הספרדי הייתה יוצאת דופן, כאשר סיטי הפסידה רק 11 אחוז מהמשחקים שלה איתו בקבוצה לעומת 24 אחוז בלעדיו. ממוצע הנקודות למשחק של סיטי עם רודרי (בכל המסגרות) הוא 2.36. בלעדיו, זה רק 2.04.
במאבק האליפות מול ארסנל ואולי אף מול ליברפול, מדובר באחוזים שיכולים להכריע את ההתמודדות לרעת סיטי. לשם ההמחשה - בשלוש מתוך ארבע העונות האחרונות, הספיקו לסיטי 91 נקודות כדי לזכות בתואר. בקיזוז הממוצעים של רודרי סיטי תסיים עם 80 נקודות בלבד.
רק בשבוע שעבר רודרי הצטרף לקו התקיף נגד עומס המשחקים שיוצרת אופ"א, וכשנשאל האם יבוא יום והשחקנים יצטרכו לפתוח בשביתה, ענה: "אני חושב שאנחנו קרובים לזה. זו הדעה הכללית של השחקנים, ואם זה יימשך כך, לא תהיה לנו אפשרות אחרת. אני באמת חושב שזה משהו שמדאיג אותנו. אנחנו החבר'ה שסובלים".
3 צפייה בגלריה
רודרי
רודרי
ידע למה הוא מאיים בשביתה. רודרי
(צילום: Oli SCARFF / AFP)
כשנשאל מהו מספר המשחקים האופטימלי בעונה, הוא השיב: "בין 40 ל-50 זוהי הכמות האופטימלית. בכמות גבוהה יותר, אתה כבר תיפול מהרגליים. והנה, השנה נגיע ל-70 עד 80 משחקים, זה לא נורמלי".