תצא למונדיאל מהפסגה: מהפך גדול לברצלונה
(באדיבות one)
ברצלונה ניצחה אתמול (שלישי) 1:2 בחוץ את אוסאסונה, במה שהיה משחקה האחרון לפני פגרת המונדיאל. דיוויד גרסיה העלה את המארחת ליתרון מפתיע (6) ורוברט לבנדובסקי הורחק (30), אבל פדרי (48) וראפיניה (85) - שעלה מהספסל בדקה ה-78 - השלימו מהפך גדול וקבעו יתרון בן חמש נקודות בפסגת הטבלה, לפחות עד משחק ההשלמה של ריאל מדריד.
אם רוברט לבנדובסקי שהורחק והמהפך הגדול לא היו סיפורים מעניינים מספיק בפני עצמם, ג'רארד פיקה - שערך בשבת את משחקו האחרון בקריירה בניצחון 0:2 על אלמריה - דאג לספק סיפור גדול נוסף, כשהצליח לקבל כרטיס אדום מספסל עם סיומה של המחצית הראשונה. לפי דו"ח השיפוט של חיל מנסאנו, שפורסם בתקשורת הספרדית, פיקה ניגש אליו לפני הירידה לחדר ההלבשה וקילל אותו: "ראית בכלל את מי הרחקת? אתה השופט שז**ן אותנו הכי הרבה, בפער ענק". לפי הדו"ח, אחרי שמנסאנו הוציא לו אדום, פיקה השתולל. "מזד**ן, אני מחרבן על אמא שלך. תתבייש".
3 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים ניצחון על אוססונה
שחקני ברצלונה חוגגים ניצחון על אוססונה
ניצחון קריטי. שחקני ברצלונה חוגגים
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
הצליח לקבל אדום אחרי הפרישה. פיקה
(צילום: EPA)
מנסאנו שלף עשרה כרטיסים אדומים ב-33 משחקים בהם שפט את ברצלונה. בין היתר הוא הרחיק את לאו מסי, ולואיס סוארס, וכעת גם את פיקה ולבנדובסקי. האחרון צפוי לספוג הרחקה לשלושה משחקי ליגה. פיקה היה סופג ככל הנראה השעייה ארוכה מאוד על התנהגותו, לפחות לשישה משחקים, אך הוא כבר פרש ולכן אין לכך שום משמעות.
למה פיקה בכלל ישב בספסל של ברצלונה? בשל עינייני חוזה, הוא יפרוש רשמית רק ב-31 בדצמבר. זאת אומרת שאם לא היה מורחק היום, צ'אבי עקרונית יכול היה לזמן אותו למשחק הבא של ברצלונה, דרבי מול אספניול, ביום האחרון של השנה האזרחית.
3 צפייה בגלריה
ראפיניה
ראפיניה
עלה מהספסל וניצח את המשחק. ראפיניה
(צילום: EPA)
אתמול גם היה כדורגל, ולא סתם, זה היה אחד המשחקים הגדולים של ברצלונה העונה. מדובר בפעם הראשונה בתולדות הלה-ליגה שברצלונה הצליחה לחזור מפיגור בתוצאה ופיגור מספרי במחצית, לניצחון בסיום. זה היה הניצחון החמישי ברציפות של ברצלונה והיא כאמור ראשונה בספרד עם 37 נקודות אחרי 14 מחזורים - רק בשתי עונות השיגה יותר נקודות אחרי מספר זהה של מחזורים, ב-2012/13 וב-2013/14 - 40 נקודות.
צ'אבי, מאמן הקבוצה, לא נשאר אדיש בסיום המשחק: "הופעה גדולה, אני גאה מאוד בקבוצה. אמרתי לשחקנים שיגלו אמונה ואופי - וזה מה שהיה לנו. אנחנו משחקים טוב בליגה. צריך להמשיך להאמין, המטרה שלנו היא לזכות באליפות". על השיפוט במשחק אמר המאמן: "הכרטיס האדום נראה קצת מוגזם, אבל זה לא משנה מה אגיד. זה עוד יום שהשופט עוזב בלי להגיד מילה, אני חושב שהם צריכים להסביר את עצמם".