גם בגיל 39, ויותר מחמש שנים אחרי שעזב את ברצלונה, אנדרס אינייסטה מעורר עניין. במשך 16 שנה הוא שיחק בבארסה וזכה עמה בתשע אליפויות ספרד, שישה גביעים וארבע פעמים בליגת האלופות. הספרדי, שנחשב לאחד הקשרים הגדולים אי פעם, חתם לאחרונה באמירייטס, מהליגה באיחוד האמירויות ובריאיון לערוץ טלוויזיה מקומי במדינה, דיבר על התקופה שלו בברצלונה, על השער שכבש בגמר המונדיאל ב-2010.
"מבחינתי, ברצלונה היא המועדון הגדול ביותר בעולם", אמר אינייסטה. "זה לא רק התארים, זו הגאווה והגשמת החלום של ללבוש את המדים של הקבוצה. העובדה שהייתי שם כל כך הרבה זמן זו זכות גדולה. התואר הכי גדול בקריירה שלי היה הרגע בו עליתי להופעת הבכורה במועדון. שיחקתי בלא מעט אצטדיונים מפוארים עם הרבה היסטוריה - אולד טראפורד, סן סירו, מרקאנה - אבל בשבילי הגדול מכולם הוא קאמפ נואו".
2 צפייה בגלריה
אנדרס אינייטסה במשחק האחרון בקבוצה היפנית ויסל קובה
אנדרס אינייטסה במשחק האחרון בקבוצה היפנית ויסל קובה
אנדרס אינייטסה במשחק האחרון בקבוצה היפנית ויסל קובה
(JIJI PRESS / AFP)
הקשר התייחס גם לחברו לקישור של אותה קבוצה הגדולה של ברצלונה, צ'אבי, שכיום מאמן אותה: "אני חושב שהעובדה שהוא חזר למועדון בתקופה קשה מאוד מבחינה ניהולית מראה על הרבה אומץ ואמונה מצדו. אני חושב שככל שהזמן עבר, המצב של הקבוצה התייצב והכל נראה הרבה יותר חיובי כרגע".
וכמובן - אי אפשר בלי הכוכב הגדול ביותר - לאו מסי - ששיחק איתו במשך 14 שנים בבארסה. אינייסטה: "דיברתי איתו במהלך המונדיאל האחרון בקטאר. הייתי כמובן מאוד שמח בשבילו על ההצלחה, הניצחונות והזכייה בגביע בסופו של דבר עם נבחרת ארגנטינה. עם היכולת שלו והניסיון שלו הוא מביא שמחה לכל מקום אליו הוא מגיע".
בנוסף, הוא דיבר על העבודה תחת שרביטו של פפ גווארדיולה, שהיה המאמן של ברצלונה באותם ימים: "זו הייתה זכות גדולה לשחק בשבילו. הוא פיתח אותנו באופן קולקטיבי. הוא מאמן מיוחד במינו, יש לו יכולת להבין כדורגל ולחזות מה יקרה על המגרש בצורה מדהימה. הוא מהדמויות האלה שתמיד אעריץ".
2 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה ואנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה ואנדרס אינייסטה
"ש לו יכולת להבין כדורגל ולחזות מה יקרה". אינייסטה עם פפ גווארדיולה
(צילום: גטי אימג'ס)
על מחלקת הנוער של הקטלאנים, בה גדל: "לה-מאסיה מספקת את התנאים הטובים ביותר ותשומת הלב הדרושה בשביל לפתח שחקנים צעירים. האפשרויות שעומדות בפני השחקנים והתנאים עם ייחודיים, וזה נפלא. שם אתה יכול להתפתח ולהפוך לכדורגלן. זה שינה לי את החיים".
אינייסטה גם חזר לרגעים הגדולים שלו, למשל השער שכבש בגמר המונדיאל ב-2010, שסידר לספרד את הזכייה הראשונה והיחידה בתולדותיה עד כה בגביע העולם: "אנשים יכולים רק לדמיין מה הרגשתי באותו רגע. אין לי מילים שיוכלו לתאר את זה. לעזור לספרד לזכות בגביע זה פשוט מדהים".
כמו כן, אינייטסטה ציין את השער שכבש נגד צ'לסי בחצי גמר ליגת האלופות ב-2009 והקאמבק הגדול של ברצלונה נגד פריז סן ז'רמן בשמינית הגמר של המפעל ב-2017 (כשמחקה הפסד 4:0 במשחק הראשון עם 1:6 בגומלין: "המשחק בסטמפורד ברידג' היה אינטנסיבי מאוד מכל בחינה. שער השוויון שכבשתי בדקה ה-93 היה בלתי נשכח, וזה היה מדהים להגיע לגמר נגד מנצ'סטר יונייטד - בו ניצחנו. המשחק ההוא נגד פ.ס.ז' הוא אחד הגדולים ביותר ששיחקתי בהם אי פעם".