נבחרת צרפת "תתארח" מחר (חמישי, 21:45) אצל נבחרת ישראל בבודפשט למשחק במסגרת המחזור השלישי בדרג 1 של ליגת האומות. סגנית אלופת העולם תעשה זאת בלי הקפטן והכוכב שלה, קיליאן אמבאפה, שקיבל מנוחה למרות שכבר חזר לשחק בריאל מדריד אחרי שנפצע, ובלי מי שהיה סגן הקפטן שלו, אנטואן גריזמן, שפרש בסוף ספטמבר מהנבחרת.
בהיעדרם, מי שיענוד מחר את הסרט הוא אורליאן צ'ואמני, שהשתתף היום במסיבת העיתונאים של הטריקולור לקראת המשחק לצד המאמן דידייה דשאן. "אני לוקח על עצמי את האחריות הזו בגאווה", אמר הקשר האחורי של ריאל מדריד. "הייתה לנו שיחה עם המאמן והוא אמר לי שזאת ההחלטה שלו. אני מאוד שמח".
2 צפייה בגלריה
צ'ואמני
צ'ואמני
הקפטן מחר. צ'ואמני
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
כשנשאל אם השוער מייק מניאן נותר מאוכזב מכך שלא נבחר לשמש כקפטן הזמני, ענה צ'ואמני: "מייק לא מאוכזב. סיפור סרט הקפטן היה יותר תקשורתי מאשר פנימי בתוך הנבחרת. תמיד ניסינו להישאר רגועים לגבי זה. המאמן ניהל שיחות עם כמה שחקנים. זה נשאר זמני, אנחנו יודעים טוב מאוד מי הקפטן שלנו".
על ההגדרה של קפטן טוב: "זה עניין של להיות מנהיג, מישהו שמאחד את הקבוצה, מהווה דוגמה ויודע להקשיב. זה מה שאני רוצה להיות".
על המפגש עם נבחרת ישראל סביב המלחמה בארץ: "זה משחק כדורגל בראש ובראשונה, אבל קשה להתעלם מההקשר. יש לנו משחק כדורגל לשחק, זה משחק מאוד חשוב להמשך הקמפיין. אבל אני לא יכול להגיד לך שזה לא משפיע עלינו".
על גריזמן: "כולנו הופתענו מההודעה. לא ציפיתי לזה, כמו הרבה אנשים. אם הוא קיבל את ההחלטה הזו, זה בגלל שהוא חשב שהיא הכי טובה. אם הוא מאושר, זה הדבר הכי חשוב לנו. הוא אייקון בכדורגל הצרפתי. על המגרש, אנחנו הולכים להתגעגע למגע הטכני שלו, אבל נצליח למלא את החלל הזה".
דשאן הסביר מדוע בחר בצ'ואמני: "אני חושב שיש לו את הפרופיל לקחת על עצמו את האחריות הזו, בזכות הניסיון שלו ומי שהוא. זה לא צריך לשנות את השחקן שהוא, זה עוד צעד בשבילו. הוא לא לבד, שחקנים אחרים יכולים לקחת מנהיגות, מייק (מניאן), איבו (איברהימה קונאטה), ז'ול (קונדה)".
2 צפייה בגלריה
דשאן
דשאן
"צריכים לדאוג שזה יישאר משחק כדורגל כי זה מה שזה". דשאן
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
על המפגש עם נבחרת ישראל סביב המלחמה בארץ: "אנחנו צריכים לדאוג שזה יישאר משחק כדורגל כי זה מה שזה. יש הקשר שהוא כמובן מתוח מאוד. זו המציאות, לצערי".
דשאן גם נשאל על ההפסד 3:2 לישראל ב-1993: "המקביל שלי, המאמן ממול (רן בן שמעון), הזכיר לי את זה. זה מזכיר לי תקופה שהייתה רחוקה מלהיות הכי שמחה. הובלנו 1:2 והפסדנו 3:2. זה זיכרון טוב מאוד לישראל, עבורנו זה זיכרון כואב".
על היעדרותו של אמבאפה מהסגל: "המעסיק של השחקנים הם המועדונים שלהם. למועדונים תמיד היה ותמיד יהיה את הכוח הזה, ההתאחדויות לא משלמות לשחקנים. זה לא רק ריאל מדריד או רק קיליאן אמבאפה. זה המצב שלו ואני מקבל בזמן הזה את ההחלטה עם הסגל שיש לי. בסוף השבוע הוא שיחק בלי להיות 100 אחוז כשיר. האם זה טוב לשחקן ולנבחרת? אני לא חושב. לא היתה שום בקשה, ההחלטה כולה שלי".