ארבעה מחזורים לתוך עונת 2024/25 בסרייה א', ישנם סימנים לכך שנאפולי - תחת מאמנה החדש אנטוניו קונטה - תיראה הפעם יותר דומה לקבוצה שדרסה את הליגה ב-2022/23 בדרך לאליפות, שהייתה ראשונה מאז ימי דייגו ארמנדו מראדונה, מאשר לקבוצה הרעה שסיימה את העונה שעברה רק במקום העשירי.
העונה הנוכחית אמנם נפתחה כפי שזו הקודמת נגמרה, עם השפלה בדמות תבוסה 3:0 לוורונה בחוץ, אבל אז הגיעה ההתאוששות עם שלושה ניצחונות רצופים שהעניקו לה את המקום השני. אחרי ה-0:4 על קליארי בחוץ בשבת היא אפילו הייתה בפסגה, לראשונה זה 12 חודשים, אבל זה נמשך יום אחד בלבד מאחר שאודינזה המפתיעה ניצחה גם היא ועקפה אותה.
4 צפייה בגלריה
לוקאקו חוגג
לוקאקו חוגג
שער ושני בישולים בניצחון האחרון של נאפולי. לוקאקו חוגג
(צילום: Francesco Pecoraro/Getty Images)
כוכב הניצחון האחרון היה הרכש הגדול של הקיץ רומלו לוקאקו, שפתח לראשונה, בישל את שני השערים הראשונים וכבש את השלישי. במחזור שלפני כן, מול פארמה בבית, הוא עלה מהספסל לבכורה וכבש את שער השוויון בתוספת הזמן לפני שאנדרה אגויסה השלים מהפך, כך שלחלוץ הבלגי בן ה-31 יש שני שערים ושני בישולים ב-102 דקות.
לוקאקו, שנרכש מצ'לסי תמורת 30 מיליון אירו, נכנס לנעליים גדולות מאוד באצטדיון מראדונה. לנאפולי כבר היה חלוץ-על בסגל, אחד הטובים בעולם למעשה, ויקטור אוסימן, שהיה לצד חביצ'ה קברצחליה הסיבה העיקרית לאליפות ב-2023 כשסיים כמלך שערי הליגה (26). גם בעונה שעברה, למרות שלושה מאמנים שהתחלפו ויציאה לאליפות אפריקה באמצע העונה (הוביל את ניגריה לגמר), הוא סיים עם 15 שערים ב-25 הופעות בליגה.
הכל השתנה הקיץ, כשקונטה הגיע. המאמן בא עם החלטה מהבית – להביא את לוקאקו, איתו זכה באליפות עם אינטר ב-2021, אז הבלגי נבחר לשחקן השנה באיטליה. ללוקאקו ואוסימן אין מקום יחד, והקבוצה הראתה לניגרי את הדרך החוצה. היא לא הצליחה למכור אותו עד לנעילת חלון ההעברות בליגות הגדולות - צ'לסי ואל-אהלי היו המועמדות הבולטות - ולכן הוא הושאל לגלאטסראיי הטורקית עד לסיום העונה, במה שהייתה ההעברה המפתיעה של הקיץ.
4 צפייה בגלריה
אוסימן
אוסימן
נשלח לטורקיה. אוסימן
(צילום: גלאטסראיי)
"רציתי מאוד את רומלו, כמו שתמיד רציתי לאורך הקריירה שלי, כי אנחנו מדברים על שחקן לא טיפוסי", הודה קונטה לאחר הניצחון על קליארי. "הוא עדיין לא ברמה הגבוהה שלו אבל הוא יהפוך לשחקן מפתח עבורנו". גם שיתוף הפעולה של לוקאקו עם מי שאמור להוביל לצידו את התקפת הקבוצה, קברצחליה, נפתח ברגל ימין, כשהשניים בישלו זה לזה.
בלם הקבוצה אמיר רחמני אפילו התייחס להבדל בין אוסימן ללוקאקו, מפלץ מבחינה פיזית שמתנשא לגובה של 1.91 מטר ושוקל 93 ק"ג, אך כזה שיכולותיו הרבה יותר רב גוניות ממה שניתן לחשוב על שחקן כה גדול. "אוסימן החזיק פחות בכדור ותמיד חיפש עומק", הסביר הקוסוברי. "עם לוקאקו, אנחנו יכולים לשחק גם כשיש עלינו לחץ. יש לו מבנה גוף חזק, שעוזר לנו להשיג כדורים שניים, והוא ומסוגל לסיים התקפות בצורה יעילה".
4 צפייה בגלריה
אנטוניו קונטה רומלו לוקאקו
אנטוניו קונטה רומלו לוקאקו
שוב הם ביחד. קונטה ולוקאקו
(צילום: Francesco Pecoraro/Getty Images)
גם בתקשורת האיטלקית התלהבו מההופעה של לוקאקו, שנבחר כמובן לאיש המשחק. "הוא השפיע מהרגע הראשון. גם כשהוא לא במצב הפיזי הטוב ביותר, הוא שווה שער ושני בישולים", נכתב עליו ב"סקיי ספורט". ב"גזאטה דלו ספורט" הדגישו כי "לוקאקו היה דומיננטי ושלט ברחבה. הוא השתלט על כדורים והכימיה שלו עם קברצחליה כבר נהדרת".
לוקאקו מחפש תיקון בנאפולי, קבוצתו הרביעית בארבע עונות. אחרי שהוביל את אינטר לאליפות ב-2020/21 עם 24 שערים ועשר בישולים בליגה, הוא נמכר לצ'לסי תמורת 130 מיליון אירו, אך נכשל בגדול בקדנציה השנייה בבלוז, ואז הושאל בחזרה לאינטר ובעונה שעברה לרומא. אחרי עונה די טובה הוא חווה קיץ קשה כשלא הצליח לכבוש עבור בלגיה ביורו, אותו סיימו "השדים האדומים" כבר בשמינית הגמר - ולוקאקו היה במרכז הביקורת. לא פחות משלושה שערים שלו נפסלו על ידי ה-VAR, מה שאומר שבעולם חסר שופטי וידאו הוא היה אחד ממלכי השערים של הטורניר.
4 צפייה בגלריה
לוקאקו מאוכזב
לוקאקו מאוכזב
חווה קיץ מתסכל עם נבחרת בלגיה. לוקאקו מאוכזב
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
אבל כעת, עם קונטה, נראה שהוא יכול לחזור למיטבו. לשם כך לוקאקו צריך לשכוח את ה-369 מיליון אירו ששולמו עליו במהלך הקריירה במכירות או השאלות (יותר מכל שחקן אחר), וגם את כל האגו שצבר במהלך השנים - שבקיץ 2022 גרם לו לנהל משא ומתן עם יובנטוס ולסיים את סיפור האהבה עם אינטר, שרצתה לרכוש אותו מצ'לסי אחרי עונת ההשאלה, בטעם מר. זאת למרות שבתקופתו בבלוז טען כי באיטליה הוא ישחק רק במדי הנראזורי. אותה פרשה, יחד עם חוסר מזל לעיתים וכמה החמצות מפורסמות (כולל בגמר ליגת האלופות ב-2023 ומול קרואטיה במונדיאל בקטאר) - גרמו לו להיות לא כל כך פופולרי בקרב האוהדים הניטרלים.
מחר (שבת, 19:00) יעמדו לוקאקו ונאפולי למבחן הגדול הראשון שלהם העונה בדמות משחק חוץ אצל יובנטוס, האקסית של קונטה, שמציגה כדורגל מעולה עד כה תחת המאמן החדש טיאגו מוטה ועוד לא ספגה בליגה. לראשונה העונה נאפולי "תיהנה" מהיתרון של היעדרות מאירופה, מאחר שהיא תגיע להתמודדות אחרי שבוע של מנוחה, בעוד היריבה שיחקה ביום שלישי מול איינדהובן בליגת האלופות (ניצחון 1:3 בבית). ניצחון נוסף כבר יהיה איתות רציני על חזרתה לקדמת הבמה.