אחרי שמועדם שונה שלוש פעמים ביממה האחרונה, המשחקים המכריעים על אליפות ספרד, הקרבות בהם משתתפות הקבוצות שנאבקות על כרטיסים למפעלים אירופים ונגד הירידה ייערכו בשבת הקרובה ב-19:00 בערב שעון ישראל.
תמונת המצב כרגע היא שלאתלטיקו יש 83 נקודות, לריאל 81 והתסריטים למחזור הסיום ברורים. במידה שאתלטיקו תנצח בחוץ את ויאדוליד של שון וייסמן, שנלחמת על חייה בליגה, היא תרשום זכייה מספר 11 בתואר וראשונה מאז 2014. מצד שני אם תסיים בתיקו או תפסיד, וריאל תנצח את ויאריאל, הקבוצות יחליפו מקומות על קו הסיום.
3 צפייה בגלריה
עדן אלנה בחזרה השנייה ברוטרדם
עדן אלנה בחזרה השנייה ברוטרדם
יהיה אפשרי לראות את עדן אלנה שרה ואת ריאל משחקת
(צילום: EBU/ANDRES PUTTING)
3 צפייה בגלריה
סוארס חוגג
סוארס חוגג
יחגוג זכייה באליפות? סוארד
(צילום: AP)
נשיא ויאריאל, פרננדו רויג, חשף בראיון לתחנת הרדיו הספרדית "קדנה קופ" כי הסיבה לחילופי הימים והשעות של המשחקים קשורים דווקא לאירוויזיון, שייערך בשבת ב-22:00 בערב שעון ישראל - ואשר בו על-פי הערכות יצפו כ-200 מיליון צופים ברחבי העולם. אירוע שבליגה הספרדית לא רצו לקיים בקביל אליו את המשחקים המכריעים.
בתחילה החליטו לקיים את כל המשחקים ביום ראשון, לאחר מכן הודיעו כי רק מפגשים מסוימים ישוחקו ביום הזה - ביניהם אלו המכריעים ואשר כוללים את ויאריאל, שביום רביעי כבר תפגוש את מנצ'סטר יונייטד בגמר הליגה האירופית.
3 צפייה בגלריה
שחקני ויאריאל בטירוף אחרי העלייה לגמר הליגה האירופית
שחקני ויאריאל בטירוף אחרי העלייה לגמר הליגה האירופית
"חוסר כבוד". כעת יש לוויאריאל זמן להתכונן לגמר הליגה האירופית
(צילום: AP)
בוויאריאל הגישו תלונה רשמית להתאחדות ולמינהלת הליגה הספרדית, בטענה כי לא יהיה להם מספיק זמן להתכונן למשחק החשוב. "זה חוסר כבוד", טען רויג. "זו הרי קבוצה שמייצגת את הכדורגל הספרדי באירופה". בלה-ליגה התרצו, הזיזו את המשחקים המכריעים לשבת בשעה מוקדמת יחסית (19:00), אשר לא תתנגש עם תחרות הזמר המסורתית.

משחקי המחזור ה-38

שישי
לבאנטה - קאדיס (22:00)
שבת
ווסקה - ולנסיה (19:00) ויאדוליד - אתלטיקו מדריד (19:00) ריאל מדריד - ויאריאל (19:00) אלצ'ה - אתלטיק בילבאו (19:00) סלטה ויגו - בטיס (19:00) אוסאסונה - ריאל סוסיאדד (19:00) אייבאר - ברצלונה (19:00)
ראשון
גראנדה - חטאפה (19:30) סביליה - אלאבס (22:00)