המעבר הכי גדול בכדורגל העולמי בשנים האחרונות הושלם, כך לפחות על-פי העיתונאי המוערך פבריציו רומאנו. לפי הפרסום, קיליאן אמבאפה "חתם בריאל מדריד ויוצג בשורות אלופת אירופה הטריה בשבוע הבא". כל זאת פחות מיממה לאחר שהבלאנקוס זכו בליגת האלופות בפעם ה-15 בתולדותיהם.
הסופרסטאר הצרפתי יעזוב את פריז סן ז'רמן כשחקן חופשי אחרי שבע עונות, בהן הפך למלך השערים שלה בכל הזמנים עם 255 כיבושים. הוא זכה איתה בשש אליפויות בצרפת, אבל לא הוביל אותה לזכייה בליגת האלופות.
3 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
בדרך למדריד. אמבאפה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
אמבאפה נחשב בעיניי רבים לשחקן הטוב בעולם כיום והספקולציות על מעברו לברנבאו פורסמו ללא הפסקה בשנתיים האחרונות. הוא כבר זכה עם צרפת במונדיאל 2018 כשהיה בן 20, והיה אחד משחקניה הבולטים באותו טורניר. במונדיאל האחרון ב-2022 בקטאר הוביל את הטריקולור לגמר כשהוא כובש שמונה שערים (מלך שערי הטורניר), כולל שלושער בגמר מול ארגנטינה - שלא הספיק לצרפת שהפסידה בפנדלים לאו מסי וחבריו.
בנוסף, הוא הפך לשחקן השני בהיסטוריה שכובש שלושער בגמר המונדיאל, מאז ג'ף הרסט האנגלי ב-1966. בגיל 25 בלבד, אמבאפה כבר כבש 46 שערים במדים הלאומיים, מקום שלישי בכל הזמנים - 11 שערים פחות מאוליבייה ז'ירו שנמצא בפסגה.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
כבר עכשיו הוא מהגדולים בתולדות הנבחרת הצרפתית. אמבאפה
(צילום: עוז מועלם)
אמבאפה יגיע לריאל מדריד אחרי העונה האישית הכי טובה שלו במדי פריז סן ז'רמן, עם 44 שערים ב-48 הופעות. הוא שיחק העונה יותר כחלוץ מרכזי מאשר כשחקן כנף, והפך ליותר קטלני מול השער.
החוזה שלו בריאל מדריד צפוי להיות נמוך יותר מבפריז, שם הרוויח כ-50 מיליון אירו לעונה. בריאל מדריד הוא צפוי להשתכר כ-35 מיליון אירו לעונה, סכום שכולל בונוסים שונים. הוא גם קיבל מריאל מדריד מענק חתימה שמן שעל פי הדיווחים עומד על 40 מיליון אירו.
3 צפייה בגלריה
ריאל
ריאל
אלופת אירופה מקבלת חיזוק רציני
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
החלוץ מגיע לריאל מדריד במטרה ברורה - להיות היורש של אלילו כריסטיאנו רונאלדו ולהפוך רשמית לשחקן הכי טוב בעולם עם זכייה בכדור הזהב, הפרס האישי היוקרתי ביותר עבור כדורגלן (זכייה עם צרפת ביורו הקרוב בהחלט תקרב אותו לתואר). הוא ישלים את ההתקפה הקטלנית של ריאל מדריד שכוללת את ויניסיוס וג'וד בלינגהאם.
"אם הוא יגיע, הוא ייקח אותנו לרמה אחרת לגמרי", סיפר רק אתמול ג'וד בלינגהאם, רגע אחרי הזכייה של ריאל בליגת האלופות, כשנשאל לגבי הכוכב הצרפתי. "זה יהיה מדהים. ראיתם שהדבר היחיד שקצת חסר לנו זה חלוץ 9 אפקטיבי, וקיליאן אחד הטובים בעולם".
מאמן ארסנל לשעבר, ארסן ונגר, הודה: "בעונה הבאה הם יצרפו עוד שחקן שיכבוש 40 שערים, אולי אפשר לתת להם את הגביע כבר עכשיו?".
10 ההצלות הכי מטורפות העונה בלה ליגה
(באדיבות ONE)