"זה לא בשבילי", הצהיר לאו מסי לאחר שהפסיד עם ארגנטינה לצ'ילה בגמר הקופה אמריקה של 2016 בארה"ב. זה היה הגמר השני ברציפות והשלישי בסך הכל של האליפות היבשתית שהוא סיים בצד העצוב. הפרעוש, שגם נוצח בגמר המונדיאל שנתיים קודם לכן, החליט שתואר גדול עם הנבחרת זה כבר לא משהו שיקרה בקריירה שלו, אז הוא הרעיד את עולם הכדורגל עם הודעת פרישה מהמדים הלאומיים. הלילה (3:00) הוא בגמר הקופה מול קולומביה.
רבים האמינו אז שהוא יחזור בו במהירות, מה שאכן קרה, אך ספק אם מישהו מהם גם ניחש שתוך שמונה שנים יעמוד "הפרעוש" בראשה של נבחרת ארגנטינה הטובה אי פעם. אבל אחרי שזכו בקופה ב-2021 ובמונדיאל ב-2022, ובין לבין גם ניצחו בפיינליסימה (משחק על תואר בין אלופת אירופה לאלופת דרום אמריקה), האלביסלסטה נמצאים כעת במרחק ניצחון אחד מזכייה שלישית ברציפות בטורניר גדול.
5 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מהפך במדים הלאומיים. מסי
(צילום: Elsa/Getty Images/AFP)
5 צפייה בגלריה
שער מוסף ספורט ידיעות אחרונות
שער מוסף ספורט ידיעות אחרונות
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
מסי, שגם בגיל 37 עדיין נחשב לכוכב הבלתי מעורער של אלופת העולם, היה מאושר לאחר ה-0:2 על קנדה בחצי הגמר של טורניר הקופה הנוכחי בניו ג'רזי. "זה כל כך יפה, וזה משהו שאנחנו צריכים להעריך. מה שהקבוצה הזאת עושה זה משהו להתגאות בו. אנחנו צריכים להעריך את זה, זה לא מובן מאליו", אמר בסיום והתייחס לעובדה שארגנטינה הפסידה רק פעמיים ב-61 המשחקים האחרונים שלה, רצף שהחל לפני חצי עשור.
בניגוד לזכיות בשני הטורנירים הקודמים, מסי הוא לא השחקן המצטיין של ארגנטינה בארה"ב. התואר הזה שייך לשוער אמיליאנו מרטינס, ששמר על רשת נקייה בארבעה מחמשת המשחקים של נבחרתו, ספג רק שער אחד והציל שני פנדלים בדו-קרב מול אקוודור. אבל לשמחת האוהדים הארגנטינאים, מסי נכנס לקצב בדיוק בזמן. אחרי שנעדר מהמשחק שנעל את שלב הבתים מול פרו בגלל פציעה, מול אקוודור הוא התקשה מאוד ואף החמיץ בעיטת עונשין בדו-קרב, אך מול קנדה כבר הראה יכולת נהדרת וכבש את שערו הראשון בטורניר. הוא גם מוביל כעת את הטורניר ביצירת מצבים גדולים (7) ונמצא במקום השני במסירות מפתח (15).
5 צפייה בגלריה
מרטינס
מרטינס
המצטיין של ארגנטינה בטורניר. מרטינס
(צילום: Buda Mendes / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)

חיזוק של שאקירה

אבל מסי יודע שהוא וחבריו יצטרכו להתעלות אפילו יותר בגמר הערב (ראשון, 22:00) מול קולומביה, הנבחרת החמה בעולם שלא הפסידה ב-28 משחקיה האחרונים. היא נכנעה בפעם האחרונה בפברואר 2022, אז הפסידה 1:0 לארגנטינה. "קולומביה לא הפסידה כל כך הרבה זמן בגלל שיש לה שחקנים טובים מאוד בכל עמדה והם משחקים כדורגל מהיר ואינטנסיבי עם חלוצים מהשורה הראשונה", אמר מסי על החבורה של נסטור לורנצו.
יש לציין שבניגוד לארגנטינה, שהיה לה מסלול נוח מאוד לגמר והיא טרם התמודדה מול מועמדת רצינית לזכייה (אקוודור היא הירבה החזקה ביותר שפגשה), קולומביה הקדימה את ברזיל בבתים וניצחה את אורוגוואי בחצי הגמר למרות חיסון מספרי במשך כל החצי השני. ואם זה לא מספיק, אז גם אין ספק ש"יצרני הקפה", בראשות הרנסנס שחווה חאמס רודריגס שמעורב ישירות כבר בשבעה שערים (שישה בישולים ושער), הציגה את הכדורגל הכי מרשים בטורניר. ואם זה לא מספיק, הרי שקולומביה גם תקבל תמיכה מהאוהדת הגדולה שאקירה, שתופיע בהפסקת המחצית.
5 צפייה בגלריה
חאס רודריגס בוכה מאוושר
חאס רודריגס בוכה מאוושר
הנבחרת החמה בעולם. רודריגס
(צילום: TIMOTHY A. CLARY / AFP)
אבל מסי לא לחוץ. "זה גמר ומשחקי גמר הם תמיד משחקים נפרדים", הסביר, "האמת היא שאני רגוע ומחכה שזה יגיע. אני הרבה יותר רגוע מאשר בעבר אחרי כל מה שחווינו. אני מנסה ליהנות מהדברים הרבה יותר, לחיות כל רגע במלואו".
הגמר ייערך באצטדיון הארד רוק במיאמי, העיר שבה משחק מסי שגם מלאה במהגרים ארגנטינאים, כך שזכייה תהיה מתוקה במיוחד, ועשויה להיות אקורד סיום אולטימטיבי לקריירה הבינלאומית שלו. מסי אף אמר כי "אלה המשחקים האחרונים" שלו ושל חבריו ניקולאס אוטמנדי ואנחל די מריה, שכבר הודיע כי יפרוש מהנבחרת בסיום הטורניר. אבל בין אם ארגנטינה תנצח הלילה או תפסיד, אין סיבה שלא ישחק במונדיאל בעוד שנתיים - שגם הוא יתקיים בארה"ב, עם מקסיקו וקנדה כמארחות משניות.
5 צפייה בגלריה
מסי
מסי
נהנה מכדורגל במיאמי. מסי
(צילום: Megan Briggs/Getty Images)
כל הרגעים הגדולים של מסי בספרד ב-10 דקות
(באדיבות one)
להבדיל מהסיום החמוץ בברצלונה ומהתקופה הרעה בפריז, מסי נהנה מכדורגל ופורח במדי אינטר מיאמי, מי שאמורה לפחות על פי ההצהרה שלו להיות קבוצתו האחרונה בקריירה. פלורידה היא יעד אולטימטיבי עבורו ועבור משפחתו, גם בזכות החברים מברצלונה שהצטרפו אליו - סרחיו בוסקטס, ג'ורדי אלבה ובעיקר ידיד הנפש לואיס סוארס. מבחינת יכולת, יש לו העונה 12 שערים ותשעה בישולים ב־12 הופעות ליגה, וכרגע הוא עדיין השחקן הכי חשוב של ארגנטינה. מבחינה פיזית, אם כריסטיאנו רונאלדו המבוגר ממנו בשנתיים וחצי פתח בכל משחקיה של פורטוגל ביורו הנוכחי, סביר שמסי יוכל לעשות זאת בעוד שנתיים בגביע העולם. סימן השאלה היחיד הוא הרעב.
פורסם לראשונה: 01:30, 14.07.24