ברצלונה תשחק הערב (שני, 22:00) מול ווסקה במשחק בעל חשיבות רבה להמשך מאבק האליפות שלה מול שתי המדרידאיות. אבל מעבר למשמעות המשחק בטבלה, הוא יהווה נקודת ציון מרגשת עבור הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה בעשור וחצי האחרון: לאו מסי.
מסי ירשום הערב את הופעתו ה-767 במדי ברצלונה וישתווה בכך לשיאן ההופעות של הקבוצה, כוכב העבר צ'אבי. עתידו של מסי במועדון לאחר סיום העונה הנוכחית, האחרונה בחוזה שלו, לא ברור, עם אפשרות חיה ובועטת שיעזוב בסיום העונה. השמות החמים בהקשר הזה הם אלו של פריז סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי. הספקולציות סביב עתידו של צ'אבי הן בדיוק בכיוון ההפוך ועוסקות באפשרות שהוא יהיה המאמן הבא של הקבוצה לאחר עידן קומאן - שיגיע במוקדם או במאוחר.
2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי בפעולה. עוד ציון דרך בקריירה עצומה
(צילום: רויטרס)
צ'אבי עצמו, כיום מאמן אל סאד הקטארית, נשמע מאושר כשהתייחס להשוואת השיא על ידי מסי. "אפשר היה לראות את זה מגיע, שהוא ישיג אותי בסוף", אמר. "זה היה חייב חייב להיות לאו. זה רק הוגן שהשחקן הגדול בהיסטוריה הוא זה שיהיו לו ההופעות הרבות ביותר במדי בארסה. זה כבוד עבורי שהשחקן הטוב בעולם, בשבילי אי פעם, הוא זה שעובר אותי".
קשר העבר המשיך והתייחס לאפשרות העזיבה של מסי: "גם אם הוא יעזוב, יש לו עוד הרבה כדורגל ברגליים והוא יוכל להמשיך ולרשום הופעות רבות נוספות", אך הביע משאלה: "אני מקווה שהוא יוכל להוסיף עוד המון משחקים במדי ברצלונה לעוד עונות רבות".
ב-766 ההופעות של מסי בברצלונה עד היום, הוא הבקיע 659 שערים, זכה בעשר אליפויות לה-ליגה וארבע פעמים בליגת האלופות. את השיא הוא יוכל לשבור, אגב, במשחק הליגה הבא ביום ראשון מול ריאל סוסיאדד.
מבחינת ברצלונה, עם האופן שבו התפתחה העונה הזו, השמטת נקודות הערב תהיה מכה קשה. אחרי שאתלטיקו לא הצליחה לנצח במחזור האחרון את חטאפה בחוץ (0:0) וגם לא בדרבי מחזור אחד קודם לכן (1:1), ואחרי שריאל השיגה 1:2 דרמטי על אלצ'ה, הקטלאנים חייבים את מלוא שלוש הנקודות.
2 צפייה בגלריה
מסי וצ'אבי בימים הגדולים המשותפים בבארסה
מסי וצ'אבי בימים הגדולים המשותפים בבארסה
מסי וצ'אבי בימים הגדולים המשותפים בבארסה
(צילום: AFP)
שתי הקבוצות נפגשו חמש פעמים בעבר בכל המסגרות, והישג השיא של ווסקה במפגשים האלו היה תיקו 0:0 ביתי בעונת 2018/19. בכל שאר המשחקים ברצלונה ניצחה, והפרש השערים המצטבר במשחקים האלו עומד על 3:21, כולל שתי שמיניות - אחת בגביע ואחת בליגה. בסיבוב הקודם, עם זאת, בארסה הסתפקה ב-0:1 סולידי חוץ משער של פרנקי דה יונג.
אחרי תקופה ארוכה שבה אתלטיקו "החזיקה משחקים ביד", הטבלה התאזנה וכעת היא מוליכה עם 63 נקודות את הטבלה אחרי 27 מחזורים. ריאל כרגע שנייה עם שש נקודות פחות, אך לאחר שברצלונה תשלים את המשחק שלה הערב היא תוכל לצמק את הפער לארבע בלבד, כשנותרו לה עוד מפגשים ישירים מול שתי היריבות הגדולות בצמרת.