צפו בתקציר: ברצלונה - סביליה 0:3
(ONE)
שחקני ברצלונה נראו מחוייכים ומרוצים לאחר ה-0:3 על סביליה אמש (ראשון) שהעניק לקטלאנים יתרון 8 נקודות בפסגה על פני ריאל מדריד שבמקום השני. כמעט שעה שלמה החזיקה האורחת את הקבוצה של צ'אבי ללא שער, עד שהגיע ג'ורדי אלבה וגלגל מקרוב את ראשון, ופתח את הנצרה בדרך לעוד שניים של גאבי וראפיניה.
בתקשורת המקומית בקטלוניה חגגו גם הם את היתרון בראש הטבלה של המוליכה, שהולך וגדל ככל שמתקדמת העונה. "אף קבוצה בצמרת לא מתקרבת אליה או יכולה לאיים עליה", נכתב ב'מונדו דפורטיבו', בו גם פורסמה כתבת שער גדולה על השינוי הגדול שעברה הקבוצה, שקרטעה בשנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה
שחקני ברצלונה
מי יעצור אותם? שחקני ברצלונה
(EPA)
צ'אבי ניסה להסביר את התצוגות של קבוצתו העונה: "העבודה הקשה משתלמת, אבל אנחנו עדיין בבנייה. אנחנו רעבים, משחקים טוב - אבל חייבים להמשיך כך. שיחקנו טוב בכמה משחקים וזה נותן לנו הרבה ביטחון להמשך הדרך ולקראת כל מה שיבוא מולנו".
נתון מרשים ואפילו די חריג מלמד אולי יותר מכל עד כמה מרשימה ודורסנית ברצלונה העונה בליגה. הקבוצה של צ'אבי לא ספגה אפילו שער אחד במהלך שוטף (לא במצב נייח) במשחקי הבית שלה, ואנחנו במחזור ה-20.

ההתעוררות של ראפיניה

מי שזכה למחמאות הוא ראפיניה, שספג לא מעט ביקורות העונה. הברזילאי היה מעורב בכל השערים שכבשה בארסה אמש, כאשר את השני הוא בישל לגאבי ואת השלישי כבש בעצמו. מאז שהחלה שנת 2023, הבקיע ראפיניה ארבעה שערים ורשם עוד ארבעה בישולים - יותר מכל שחקן אחר בליגה הספרדית בפרק הזמן הזה.
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה ראפיניה
שחקן ברצלונה ראפיניה
בכושר שיא. ראפיניה
(EPA)
"אני הייתי מרוצה מהיכולת שלו עוד קודם לכן", אמר צ'אבי על ראפיניה בסיום הניצחון על סביליה. "גם כשהוא לא הבקיע או בישל הוא נתן ונותן לנו המון. הוא מאוד משמעותי עבורנו". מאמן ברצלונה לא מיהר לחגוג את פער 8 הנקודות בפסגה: "הדברים מסתדרים לנו, אבל נותרו עוד הרבה משחקים לשחק".

בוסקטס יחמיץ את יונייטד?

אם היה משהו שהעיב על שמחת הניצחון של ברצלונה, זו העובדה שהקפטן סרחיו בוסקטס נפצע ונאלץ לרדת כבר בדקה ה-8. מחליפו פרנק קסייה אמנם רשם בישול יפהפה לג'ורדי אלבה, אבל נראה שהקשר סובל מנקע שעלול להשבית אותו לשבועיים. המשמעות היא, שהקפטן הוותיק עלול לפספס את המשחק הראשון בפלייאוף הליגה האירופית מול מנצ'סטר יונייטד (16 בפברואר).