נכון, לא נראה סביר שבורוסיה דורטמונד תצליח לזכות באליפות גרמניה, אבל מה שכן, המניות (ותג המחיר) של ג'יידון סאנצ'ו בגרף עלייה. אתמול הוא כיכב עם שלושער ב-1:6 של דורטמונד בפאדרבורן, שצימק את הפער מבאיירן מינכן המוליכה ל-10 נקודות בתום המחזור ה-29 בבונדסליגה.
המספרים של סאנצ'ו העונה מדהימים. מאזנו עלה ל-17 שערים ו-16 בישולים, כשעל הדרך הפך אתמול לשחקן הראשון בבונדסליגה (ולמעשה בחמש הליגות הבכירות) שמגיע ללפחות ל-15 שערים ו-15 בישולים באותה עונה. אגב, מדובר בנתון סטטיסטי מרשים למדי. מאז עונת 2006/07, הגיעו לנתון זה ארבעה שחקנים בלבד - לאו מסי (ארבע פעמים), אדן הזאר (פעמיים), כריסטיאנו רונאלדו ולואיס סוארס.

1 צפייה בגלריה
שחקני דורטמונד חוגגים
שחקני דורטמונד חוגגים
מרחק שני שערי ליגה משיא המועדון. שחקני דורטמונד
(צילום: גטי אימג'ס)

סאנצ'ו לא חשש גם לרשום מחאה פוליטית, אחרי כיבוש השער הראשון שלו. הוא הוריד את החולצה וחשף טי-שירט צהובה עם הכיתוב "צדק עבור ג'ורג' פלויד", אותו אזרח אפרו-אמריקני בארה"ב שנחנק למוות בעת מעצרו. הוא גם הסביר את מעשיו לאחר המשחק בטוויטר, כשצייץ: "שלושער ראשון שלי בקריירה וזה רגע מריר כי יש דברים חשובים יותר בעולם שעלינו להתייחס אליהם ולעזור כדי לשנות. עלינו להתאחד ולהילחם עבור צדק. ביחד אנחנו חזקים יותר!".

הציוץ של סאנצ'ו
ויש עוד נתונים סטטיסטיים ששווה להתעכב עליהם: דורטמונד הגיעה ל-80 שערי ליגה ב-29 מחזורים והיא במרחק שניים נוספים בלבד משיאה בעונת 2015/16. קחו עוד נתון: מרסל שמלצר, שנכנס כמחליף בדקה ה-80, הספיק לבשל ולכבוש לראשונה בבונדסליגה אחרי 2079 ימים.

סאנצ'ו בחברה טובה
מאמן דורטמומנד, לוסיאן פאברה, סיפר מה היה השוני בין שתי המחציות (0:0 בראשונה): "בהפסקה אמרתי רק משפט אחד, עלינו להמשיך ככה והשער יגיע. היריבות שלנו לא יכולות להתמודד מול הקצב הזה לאורך 90 דקות. המשכנו באותה עוצמה ורק שינינו מעט את התנועה של שחקני הכנף".